• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

بهترین گوشی ارزان قیمت لمسی و اندرویدی

فهرست مطالب

1

برای کسانی که قصد خرید گوشی دارند، شاید هیچ چیز به اندازه‌ی قیمت‌های بعضا نجومی گوشی‎های موبایل نگران کننده نباشد. از طرفی انتخاب گوشی مناسب از میان این همه تنوع مدل و برند کار ساده‌ای نیست و همیشه قیمت گوشی نقش اصلی را در تصمیم‌گیری برای خرید ایفا می‌کند. بنابراین در این مطلب قصد داریم ارزان ترین گوشی های هوشمند موبایل که کارایی قابل قبولی نسبت به قیمت‌شان دارند را به شما معرفی کنیم. پس اگر به دنبال یک گوشی ارزان با قابلیت های امروزی و کار راه انداز می‌گردید، همراه ما شوید.

پرچمدار، میان‌رده یا گوشی اقتصادی: کدام را انتخاب کنم؟

هرسال کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان، گوشی‌های خود را در سه دسته بندی کلی وارد بازار می‌کنند: گوشی‌های پرچمدار، گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های اقتصادی!

  • پرچمدارها همان‌طور که از اسمشان پیداست دارای امکانات و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ای هستند و طبق انتظار قیمت بالاتری هم دارند. این دسته از گوشی‌های هوشمند مخصوص افرادی است که بهترین فناوری‌ها و سخت‌افزار را می‌خواهند و همچنین خیلی محدودیت مالی ندارند و ترجیح می‌دهند از بهترین گوشی‌های موجود در جهان استفاده کنند
  • گوشی‌های میان‌رده کارایی خوب و رضایت بخشی دارند و در کنار این عملکرد مناسب شما می‌توانید آن‌ها را با قیمت مناسبی خریداری کنید. این گوشی‌ها به نسبت پرچمداران از همه نظر ضعیف‌تر هستند ولی می‌توانند نیاز اکثر کاربران را برآورده کنند و به همین دلیل بیشترین تعداد فروش گوشی در همین دسته اتفاق می‌افتد.
  • ارزانترین قیمت گوشی به گوشی‌های اقتصادی تعلق دارد. اولویت شرکت‌های سازنده در ساخت این مدل‌ها بیشتر قیمت است و به همین دلیل شاهد سخت افزار قوی یا صفحه نمایش باکیفیت نیستیم و همه ویژگی‌ها در سطح ابتدایی نگه داشته می‌شود. این دسته برای افرادی مناسب است که یا بودجه اندکی دارند و یا استفاده سنگینی از گوشی نمی‌کنند.

خرید گوشی اندروید ارزان قیمت

در این لیست به بهترین گوشی‌های ارزان قیمت بازار اشاره خواهیم کرد. از این محصولات نباید انتظار بسیار بالایی داشته باشید و با آن‌ها تنها می‌توانید کارهای ساده را انجام دهید و همچنین از برنامه‌های مرسوم مانند واتساپ و اینستاگرام و تلگرام استفاده کنید، البته آن هم نه با سرعت عالی. لیست زیر از قیمت زیاد به کم مرتب شده است و گزینه‌های ابتدای لیست شرایط بهتر و البته قیمت بالاتری هم دارند.

وان پلاس Nord N100 نسخه 64/4 گیگابایت

گوشی وان پلاس نورد N100 یک طراحی ساده و براق دارد و طبق انتظار از قاب پشتی پلاستیکی استفاده می‌کند. سازنده چینی برای این گوشی از یک پنل ۶.۵۲ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ استفاده کرده و در نتیجه در هر اینچ تراکم ۲۶۹ پیکسل قرار گرفته است. این مشخصات برای یک گوشی اقتصادی منطقی هستند اما استفاده از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی باعث می‌شود این مدل از رقبای خود بهتر عمل کند. یان نمایشگر از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد و به طور کلی این گوشی می‌تواند حدود ۲ روز کامل شارژدهی کند.

وان پلاس Nord N100

قلب تپنده وان پلاس نورد N100 اسنپدراگون 460 است. این چیپست ۱۱ نانومتری به خوبی از پس کارهای معمول برمی‌آید و به دلیل رابط کاربری روان وان پلاس بعید است که با کندی یا لگ زیاد مواجه شوید. البته این به معنای عملکرد سخت افزاری عالی نیست و نمی‌توانید به سراغ اجرای بازی‌های سنگین بروید. این محصول با وجود داشتن برچسب اقتصادی از سه دوربین اصلی، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای 13، 2 و 2 مگاپیکسلی و یک سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

مشخصات گوشی وان پلاس نورد N100
تراشه کوالکام اسنپدراگون 460
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین 13 مگاپیکسل اصلی

2 مگاپیکسل عمق‌سنج

2 مگاپیکسل ماکرو

سیستم‌عامل اندروید 10، OxygenOS 10.5.9
حافظه داخلی 64 گیگابایت
رم 4 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری 5000 میلی آمپر ساعت

قیمت گوشی وان پلاس نورد n100

بیشتر بخوانید:
هر آنچه باید از رابط کاربری ریلمی یا 2.0 Realme UI بدانید

گلکسی A04e و A04 نسخه 32/3 گیگابایت

گلکسی A04e یکی از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ است و تنها چند ماه از معرفی و عرضه آن به بازار گذشته است. این محصول 188 گرم وزن دارد و از طراحی ساده و آشنایی بهره می‌برد و ژن‌های مشترک بین این مدل و دیگر اعضای خانواده a سامسونگ به وضوح دیده می‌شود. دوربین اصلی گلکسی A04e از سنسور 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار استفاده می‌کند و دوربین تشخیص عمق میدان دارای سنسوری 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این بخش دوربین را کامل می‌کند و در این گوشی لنز فوق عریض دیده نمی‌شود.

گلکسی A04e

با نگاهی به قسمت روبرویی این مدل متوجه پنلی 6.5 اینچی از نوع PLS LCD خواهیم شد که توانسته حدود 82 درصد از فضای روبرو را به خود اختصاص دهد. این صفحه نمایش از رزولوشن 1600 در 720 استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم 270 پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. سامسونگ برای تأمین قدرت این گوشی از چیپست 12 نانومتری هلیو P35 کمک گرفته است، تراشه‌ای که قدرتی کم و بیش یکسان با اگزینوس 850 دارد و می‌تواند بدون مشکل از پس کارهای روزمره بربیاید.

از دیگر مشخصه‌های این مدل می‌توان به باتری 5000 میلی ‌آمپر ساعتی، One UI 4.1 بر پایه اندروید 12 و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد. گلکسی A04 نیز در تمامی بخش‌ها شبیه به A04e است و تنها برتری آن به داشتن دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در مقایسه با سنسور 13 مگاپیکسلی برادر خود برمی‌گردد. پس در کل گلکسی A04 را می‌توانیم انتخاب بهتری به نسبت A04e بدانیم.

مشخصات گلکسی A04e
تراشه هلیو P35
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت
دوربین 13 مگاپیکسل اصلی
2 مگاپیکسل ماکرو
سیستم‌عامل Android 12, One UI Core 4.1
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 3 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری 5000 میلی آمپر ساعت

قیمت گوشی A04e سامسونگ

قیمت گوشی A04 نسخه 32 گیگابایت با رم 3

ریلمی C30 نسخه 32/3 گیگابایت

ریلمی چند سالی است که در بازار جهانی به موفقیت و فروش خوبی دست پیدا کرده اما این برند مدت کوتاهی است که در ایران وارد شده و مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این سازنده چینی محصولات خوبی دارد و یکی از گوشی‌های جذاب این برند همین ریلمی C30 است. این گوشی جزو محصولات اقتصادی به حساب می‌آید ولی با این وجود از طراحی تخت و مدرنی استفاده کرده تا از نظر ظاهری خود را به مدل‌های گران‌تر نزدیک کند. ریلمی C30 وزنی 182 گرمی دارد و برای نمایش محتوا از یک پنل 6.5 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD استفاده می‌کند و تراکم 270 پیکسل بر هر اینچ را نیز در اختیار قرار می‌دهد.

ریلمی C30

در بخش سخت افزاری ریلمی یک انتخاب هوشمندانه و جذاب انجام داده و از تراشه 12 نانومتری Tiger T612 کمک گرفته است. این چیپست قدرت بسیار خوبی برای محصولی با این برچسب قیمتی دارد. برای مثال توان پردازشی cpu این تراشه حدود 40 درصد از اگزینوس 850 سامسونگ بیشتر است و این در حالیست که این محصول به نسبت گوشی مانند A13 قیمت بسیار کمتری دارد.

ریلمی C30 یک دوربین اصلی با سنسور 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی با سنسوری 5 مگاپیکسلی دارد. این مدل از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ 10 واتی بهره می‌برد و می‌تواند بسته به استفاده تا 2 روز یا بیشتر دوام بیاورد. از دیگر مشخصه‌های این مدل می‌توان به اندروید 11 و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد.

مشخصات ریلمی C30
تراشه Tiger T612
پردازنده گرافیکی Mali-G57
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت
دوربین 8 مگاپیکسل اصلی
سیستم‌عامل اندروید 11
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 3 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری 5000 میلی آمپر ساعت

قیمت ریلمی c30 مدل 32 گیگابایت با رم 3

سامسونگ Galaxy A03s نسخه 32/3 گیگابایت

سامسونگ در گوشی گلکسی A03s از طراحی مرسوم خود استفاده کرده و این کهکشانی به خوبی ژن کره‌ای خود را نشان می‌دهد. این محصول از نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع IPS با رزولوشن HD+ بهره می‌برد و کیفیت قابل قبولی را در اختیار قرار می‌دهد. این گوشی اقتصادی از سه دوربین اصلی، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۱۳، ۲ و ۲ مگاپیکسلی برخوردار است و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی این مجموعه را همراهی می‌کند.

سامسونگ Galaxy A03s

این کهکشانی از تراشه هلیو P35 قدرت می‌گیرد و به لطف همین چیپست می‌تواند از پس کارهای معمول بدون مشکل بربیاید. این گوشی مانند مدل بالایی دارای باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و می‌تواند ۱.۵ تا ۲ روز دوام بیاورد. حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ از دیگر مشخصه‌های اصلی این کهکشانی هستند.

مشخصات گلکسی A03s
تراشه Helio P35
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین 13 مگاپیکسل اصلی
2 مگاپیکسل تشخیص عمق
2 مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل اندروید ۱۱، در دسترس بودن اندروید 12
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 3 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت

قیمت گلگسی a03s نسخه 32 گیگابایت

گلکسی A03 نسخه 32/3 گیگابایت

در لیست گوشی گلکسی A03 هم قرار می‌گیرد، محصولی با 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت حافظه رم که از یک صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی استفاده می‌کند. این پنل دارای وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ است و مانند دیگر گوشی‌های موجود در این لیست کیفیت قابل قبولی دارد نه خوب. این گوشی از پلاستیگ ساخته شده ولی با این وجود طراحی خوبی دارد و دوربین‌های آن درون یک قاب مربعی قرار گرفته‌اند.

گلکسی A03

درون این قاب مربعی دو دوربین دیده می‌شود که دوربین اصلی حسگر ۴۸ مگاپیکسلی دارد و دوربین دوم هم از حسگر ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی پرتره بهره می‌برد. با دوربین اصلی می‌توان ویدئوهایی با کیفیت Full HD با نرخ ۳۰ فریم برثانیه ضبط کرد. دوربین سلفی این کهکشانی سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد و انرژی مورد نیاز این محصول نیز توسط یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین می‌شود.

مشخصات گلکسی A03
تراشه هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسل اصلی
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
رم ۳ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت گوشی A03 نسخه 32 گیگابایت با رم 3

گلکسی A03 Core نسخه 32/2 گیگابایت

گلکسی A03 Core یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های این برند کره‌ای است. این گوشی از پنلی 6.5 اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن HD+ و تراکم پیکسلی 270 استفاده می‌کند و نمایشگر توانسته حدود 82 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد. سامسونگ در بخش سخت افزاری از چیپست Unisoc SC9863A استفاده کرده است، تراشه‌ای که خیلی قوی نیست ولی برای کارهای ساده عملکرد قابل قبولی دارد، هرچند که بی‌نقص نیست و باید به طور کلی انتظار لگ و کندی را داشته باشید.

گلکسی A03 Core

این کهکشانی در کل از دو دوربین بهره می‌برد، یکی اصلی با سنسور 8 مگاپیکسلی و فوکوس خودکار و دیگری سلفی با سنسور 5 مگاپیکسلی که درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر دیده می‌شود. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و Android 11 نسخه GO Edition از دیگر مشخصات اصلی این کهکشانی سامسونگ هستند.

مشخصات گوشی گلکسی A03 Core
تراشه Unisoc SC9863A
پردازنده گرافیکی IMG8322
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین 8 مگاپیکسل اصلی
سیستم‌عامل Android 11 (Go edition)
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری 5000 میلی آمپر ساعت

قیمت گوشی A03 Core با حافظه 32 و رم 2 گیگابایت

نوکیا C30 نسخه 64/3 گیگابایت

گوشی‌های نوکیا همگی از اندروید خام گوگل استفاده می‌کنند و در آن‌ها خبری از رابط کاربری نیست. این موضوع سبب می‌شود تا رابط کاربری باعث کندتر شدن اندروید نشود و شما عملکردی روان با وجود سخت افزار نه چندان قوی را شاهد باشید. نوکیا C30 یکی از یکی از نماینده‌های نوکیا با قیمت پایین است که مشخصات نسبتا خوبی هم دارد. این گوشی از یک صفحه نمایش بزرگ 6.82 اینچی با رزولوشن HD+ میزبانی می‌کند و در نتیجه تراکم 257 را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این پنل کیفیت قابل قبولی دارد و با داشتن اندازه بزرگ به شما اجازه می‌دهد محتوا را با لذت بیشتری مشاهده کنید.

نوکیا C30

این محصول از پردازنده 28 نانومتری SC9863A Unisoc استفاده می‌کند و به کمک آن می‌تواند از پس اجرای برنامه‌های روزمره مانند شبکه‌های اجتماعی بربیاید. نوکیا در بخش دوربین از دو سنسور 13 و 2 مگاپیکسلی اصلی و عمق میدان استفاده کرده و برای تصاویر سلفی از سنسور 5 مگاپیکسلی کمک گرفته است. باتری گوشی نوکیا سی 30 ظرفیتی 6000 میلی آمپر ساعتی دارد و به لطف این ظرفیت می‌تواند شارژدهی دو روزه و حتی بیشتر را ارائه کند.

مشخصات گوشی نوکیا C30
تراشه Unisoc SC9863A
پردازنده گرافیکی IMG8322
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین 13 مگاپیکسل اصلی
2 مگاپیکسل عمق میدان
سیستم‌عامل Android 11 (Go edition)
حافظه داخلی 64 گیگابایت
رم 3 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری 6000 میلی آمپر ساعت

خرید گوشی نوکیا C30

اگر آشنایی زیادی با گوشی های برند ریلمی ندارید، مطلب زیر را حتما بخوانید:
بهترین گوشی های ریلمی

آنر X5 نسخه 32/2 گیگابایت

گوشی‌های هواوی از سرویس‌های گوگل بی‌بهره هستند اما آنر این مشکل را ندارد؛ چرا که این برند چند سال قبل از هواوی جدا شد و به صورت مستقل فعالیت می‌کند. این گوشی از آنر طراحی خوب و جذابی دارد و طبق انتظار به طور کامل از پلاستیک ساخته شده است. در بخش روبرویی این مدل یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع TFT LCD با رزولوشن 1600 در 720 دیده می‌شود و در نتیجه شاهد تراکم 270 پیکسلی بر هر اینچ هستیم.

آنر X5

این سازنده از چیپست هلیو G25 برای تأمین قدرت این محصول کمک گرفته و در بخش نرم افزاری نیز شاهد اندروید 12 نسخه GO هستیم که نسخه جدیدی به حساب می‌آید (نسخه GO نسخه‌اس سبک‌تر از اندروید است که در کوشی‌های ضعیف‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد). مانند بسیاری دیگر از محصولات لیست این گوشی یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دارد. یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی نیز وظیفه تأمین انرژی این گوشی اقتصادی را عهده‌دار است.

مشخصات آنر X5
تراشه هلیو P25
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت
دوربین 8 مگاپیکسل اصلی
سیستم‌عامل اندروید 12 نسخه GO
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری 5000 میلی آمپر ساعت

قیمت آنر X5 مدل 32 گیگابایت با رم 2

شیائومی Redmi 9A نسخه 32/2 گیگابایت

ردمی 9A نسل قبلی ردمی 10A است اما همچنان هم در بازار حضور دارد و فروش خوبی را هم تجربه می‌کند. دلیل این موضوع قیمت کمتر Redmi 9A نسبت به نسل جدید و در عین حال کارایی کم و بیش یکسان است. به عنوان مثال تراشه این محصول با ردمی 10 ای مشابه بوده و همچنین صفحه نمایش دو گوشی شرایط یکسانی دارد. این گوشی دارای صفحه‌نمایش IPS LCD به همراه فناوری DotDrop و تراکم پیکسلی 269 است و از تراشه MediaTek Helio G25 برای انجام کارهای مختلف کمک می‌گیرد.

شیائومی Redmi 9A

این محصول از یک باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و به لطف همین باتری به‌راحتی می‌تواند دو تا سه روز برای شما شارژدهی کند بدون این‌که نیاز به شارژ شدن داشته باشد. همین‌طور دوربین 13 مگاپیکسلی در قاب پشتی و لنز سلفی 5 مگاپیکسل در بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته است. این گوشی اقتصادی در نسخه مورد نظر ما حافظه 32 گیگابایت و رم 2 دارد و مانند نسل قبلی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند.

مشخصات گوشی ردمی 9A
تراشه مدیاتک Helio G25
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین 13 مگاپیکسل اصلی
سیستم‌عامل اندروید 10، MIUI 12
حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت
رم 2، 3، 4 و 6 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری 5000 میلی آمپر ساعت

قیمت ردمی 9A شیائومی 32 گیگابایت با رم 2

ریلمی Realme C11 (2021) نسخه 32/2 گیگابایت

صفحه‌نمایش ریلمی C11 را می‌توانیم یکی از نقاط قوت این محصول نام ببریم. صفحه نمایش ۶.۵۲ اینچی نسبتا بزرگی که محتوای مورد نظر شما را با وضوح تصویر 720 در 1600 پیکسل نشان می‌دهد. صفحه‌نمایش این گوشی از نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ بهره می‌برد و تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل بر هر اینچ را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. شرکت ریلمی برای گوشی ریلمی C11 از یک دوربین پشت استفاده کرده است. یک دوربین اصلی واید با حسگر ۸ مگاپیکسلی که به فوکوس خودکار هم مجهز شده است. اگر نور کافی در اختیار داشته باشید، دوربین این گوشی عکس‌های مناسب و باکیفیتی ثبت می‌کند. البته عکاسی این گوشی در شب هم خیلی قدرتمند نیست و عکس‌ها با کمی نویز همراه می‌شوند.

Realme C11

باتری ریلمی C11 یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این گوشی هوشمند به حساب می‌آید. گوشی ریلمی C11 به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. این باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به خوبی کاربران را در طول استفاده‌های مختلفی که در طول روز با این گوشی انجام می‌دهند، همراهی می‌کند. به راحتی می‌توانید چندین ساعت با این گوشی فیلم ببینید و وب گردی کنید و حتی به انجام بازی‌های مورد علاقه خود بپردازید. در نهایت باید اشاره کنیم که قلب تپنده این محصول تراشه 28 نانومتری Unisoc SC9863A است و عملکرد صرفا قابل قبولی دارد.

مشخصات ریلمی C11
تراشه Helio G35
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۱۳ مگاپیکسل اصلی
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۰
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
رم ۲ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت گوشی ریلمی C11

هایسنس E50 نسخه 64/4 گیگابایت

اولین ویژگی این گوشی که قابل توجه است میزان حافظه و رم آن است. این مدل از 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند، اعدادی که کمتر می‌توان شبیه به آن‌ها را در این بازه قیمتی پیدا کرد. هایسنس برای این محصول از نمایشگری بزرگ و 6.55 اینچی با رزولوشن HD استفاده کرده که کیفیت قابل قبولی به نسبت بازه قیمتی دارد و همچنین حاشیه‌های نسبتا کم نیز یکی از مزیت‌های این گوشی هوشمند است.

هایسنس E50

این محصول دارای یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی است که به گفته هایسنس می‌تواند 32 ساعت مکالمه 2G یا تا 14 ساعت پخش ویدئو آفلاین را دوام بیاورد. دوربین سلفی این گوشی اقتصادی سنسوری 8 مگاپیکسلی دارد و درون حفره سمت چپ نمایشگر قرار گرفته است. به روی قاب پشتی نیز سه دوربین با سنسورهای 13، 5 و 2 مگاپیکسلی دیده می‌شود. این مدل از حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور هم برخوردار است تا بتوانید به صورتی سریع و امن وارد گوشی خود شوید.

مشخصات هایسنس E50
تراشه SC9863A
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8322
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت
دوربین 13+5+2 مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید 11
حافظه داخلی 64 گیگابایت
رم 4 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری 5100 میلی آمپر ساعت

خرید هایسنس E50

نوکیا C21 نسخه 32/2 گیگابایت

نوکیا پس از تجربه ناموفق سیستم عامل ویندوزفون به سیستم عامل اندروید روی آورد و بیشتر تمرکز خود را به روی گوشی‌های اقتصادی گذاشته است. نوکیا سی 21 مدل دیگری از این سازنده است که قیمت مناسب و در عین حال امکانات رضایت بخشی دارد. این دستگاه 195 گرمی دارای یک پنل 6.52 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ است و با در بر گرفتن 77 درصد از فضای روبرویی تراکم 269 پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد.

نوکیا C21

این سازنده برای دوربین اصلی سنسوری 8 مگاپیکسلی را مناسب دیده و برای دوربین سلفی از سنسوری 5 مگاپیکسلی استفاده کرده است. جالب است که با وجود قیمت کم و اقتصادی این گوشی باز هم شاهد استفاده از حسگر اثر انگشت در زیر دوربین اصلی هستیم که یک مزیت بزرگ برای نوکیا C21 به حساب می‌آید. وظیفه پردازش‌های مختلف این دستگاه بر عهده تراشه 28 نانومتری Unisoc SC9863A بوده و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی وظیفه تأمین انرژی را عهده‌دار است.

مشخصات نوکیا C21
تراشه Unisoc SC9863A
پردازنده گرافیکی IMG8322
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۸ مگاپیکسل اصلی
سیستم عامل اندروید ۱۱ نسخه Go
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
رم ۲ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید نوکیا C21

جی پلاس S10 2022 نسخه 64/4 گیگابایت

جی پلاس S10 2022

جی پلاس یک برند ایرانی است که گوشی‌های اقتصادی خوبی تولید و روانه بازار می‌کند. این گوشی از GPLUS دارای حافظه داخلی 64 گیگابایتی و رم 4 گیگابایتی است که در این بازه قیمتی اتفاق بسیار جذابی به حساب می‌آید و باعث می‌شود تا بتوانید دیتای بیشتری را ذخیره کنید و برنامه‌های بیشتری را همزمان به صورت باز داشته باشید. این محصول از نمایشگری 6.5 اینچی با رزولوشن HD+ استفاده می‌کند و به عنوان قلپ تپنده از تراشه UNISOC SC9863A قدرت می‌گیرد. به روی قاب پشتی S10 2022 سه لنز دیده می‌شود که هر یک به ترتیب سنسورهای 13، 2 و 2 مگاپیکسلی دارند و دوربین سلفی نیز دارای سنسوری 8 مگاپیکسلی است. این گوشی اقتصادی از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد و از حسگر اثر انگشت نیز به روی قاب پشتی پشتیبانی می‌کند.

مشخصات جی پلاس S10 2022
تراشه UNISOC SC9863A
پردازنده گرافیکی
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۱۳ مگاپیکسل اصلی
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
۲ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت جی پلاس اس 10 2022 مدل 64 گیگابایت با رم 4

هایسنس E50 Lite نسخه 32/3 گیگابایت

هایسنس هم گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی تولید می‌کند. بالاتر مدل E50 را به شما معرفی کردیم که در این قسمت به سراغ E50 لایت خواهیم رفت. این محصول نمایشگری 6.52 اینچی با رزولوشن HD+ دارد و از ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر استفاده می‌کند. این نمایشگر از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که ظرفیت مناسبی است و می‌تواند شارژدهی خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

هایسنس E50 Lite

هایسنس ادعا کرده که این گوشی می‌تواند با یک بار شارژ تا 33 ساعت مکالمه یا تا 13 ساعت پخش ویدئو را دوام بیاورد. قلب تپنده این گوشی اقتصادی تراشه هشت هسته‌ای SC9863A است و 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت حافظه رم این قسمت را کامل می‌کند. دوربین‌های پشتی این گوشی دارای سنسور 13 و 2 مگاپیکسلی هستند و یک سنسور 5 مگاپیکسلی نیز در روبرو خودنمایی می‌کند.

مشخصات هایسنس E50 Lite
تراشه SC9863A
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8322
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت
دوربین 13+2 مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید 11
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 3 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری 4500 میلی آمپر ساعت

خرید هایسنس E50 لایت

ویکو T10 نسخه 64/2 گیگابایت

ویکو T10 یکی دیگر از گوشی‌هایی است که می‌توانید با بودجه کم آن را خریداری کنید. این دستگاه وزنی 192 گرمی دارد و از صفحه نمایشی 6.5 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD بهره می‌برد تا شاهد تراکم 270 پیکسل بر هر اینچ باشیم. این محصول اقتصادی از تراشه 12 نانومتری Helio A22 قدرت می‌گیرد و برای کارهای ساده می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

ویکو T10

این گوشی اقتصادی از یک تک دوربین با سنسوری 13 مگاپیکسلی در قاب پشتی استفاده می‌کند و این دوربین به فوکوس خودکار نیز مجهز شده است.چیدمان دوربین‌های این گوشی شبیه به ایفون 13 اپل است و در نگاه اول متوجه این شباهت در چینش مورب دوربین‌ها خواهید شد. ویکو T10 یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های این گوشی به حساب می‌آید.

مشخصات ویکو T10
تراشه Helio A22
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8300
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین 13 مگاپیکسل اصلی
سیستم عامل اندروید ۱۱ نسخه Go
حافظه داخلی 64 گیگابایت
رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت

قیمت ویکو T10 مدل 64 گیگابایت با رم 2

نوکیا C20 نسخه 32/2 گیگابایت

نوکیا پس از این که از ویندوز فون به سمت اندروید آمد تمرکز اصلی خود را به روی گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی قرار داد و به همین جهت گوشی‌های لمسی این سازنده اکثرا قیمت‌های پایین و مناسبی برای خرید با کمترین بودجه دارند. این گوشی نوکیا وزنی 191 گرمی و ضخامت 8.8 میلی متری دارد و از صفحه نمایشی 6.52 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ استفاده می‌کند. نوکیا در زمینه سخت افزاری از تراشه 28 نانومتری Unisoc SC9863A کمک گرفته است، تراشه‌ای که قدرت زیادی ندارد و تنها می‌تواند با آن کارهای ساده و معمول را انجام دهید.

نوکیا C20

دوربین اصلی نوکیا C20 دارای سنسوری 5 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی نیز سنسوری 5 مگاپیکسلی دارد. تغذیه انرژی مورد نیاز این محصول به یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی سپرده شده است که ظرفیت کمتری نسبت به بسیاری از رقبا دارد و مقداری هم کمتر دوام می‌آورد، البته در کل شارژدهی این گوشی بد نیست. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و اندروید 11 نسخه GO Edition از دیگر مشخصات این محصول به حساب می‌آیند.

مشخصات گوشی نوکیا C20
تراشه Unisoc SC9863A
پردازنده گرافیکی IMG8322
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین 5 مگاپیکسل اصلی
سیستم‌عامل Android 11 (Go edition)
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری 3000 میلی آمپر ساعت

قیمت گوشی نوکیا C20

جی پلاس P10 2022 نسخه 32/2 گیگابایت

گوشی P10 محصولی دیگر از جی پلاس است که در لیست گوشی لمسی ارزان قرار می‌گیرد. این محصول از یک نمایشگر LCD با اندازه 6.1 اینچ با روزولوشن 1560×720 پیکسل برخوردار است. در کنار این نمایشگر تراشه UNISOC SC9863A قرار گرفته که با 2 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌شود و به شما کمک می‌کند تا بتوانید کارهای ساده و روزمره را انجام دهید.

جی پلاس P10 2022

سازنده ایرانی در این گوشی از ترکیب سه دوربین با سنسورهای 2+5+13 مگاپیکسلی استفاده کرده تا شما بتوانید بسته به شرایط از دوربین‌های مختلف کمک بگیرید. جی پلاس پی 10 از یک باتری با ظرفیت 3500 میلی‌آمپر ساعت تغذیه می‌کند که می‌تواند برای ساعت‌ها شما را همراهی کند.

مشخصات گوشی جی پلاس P10
تراشه UNISOC SC9863A
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8322
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین 13+5+2 مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید 10
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد (خشاب سیم‌کارت 2 و کارت حافظه یکسان است) / microSDXC

خرید گوشی جی پلاس P10

نوکیا C1 2nd Edition 2021 نسخه 16/1 گیگابایت

یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های لمسی نوکیا و در کل موجود در جهان همین نوکیا C1 2nd Edition 2021 است، محصولی که کیفیت ساخت مناسبی دارد و به نسبت قیمت امکانات خوبی را در اختیار قرار می‌دهد. این گوشی تنها ۱۵۴ گرم وزن دارد و طبق انتظار از بدنه و فریم پلاستیکی استفاده می‌کند. برای این گوشی قیمت مناسب از نمایشگری ۵٫۴۵ اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۴۴۰ استفاده شده تا بتوانید محتوا را با کیفیت قابل قبولی دریافت کنید.

نوکیا C1 2nd Edition 2021

این مدل با سیستم عامل اندروید ۱۱ نسخه Go راهی بازار شده که با توجه به سخت افزار گوشی، عملکرد بسیار خوبی دارد و روان اجرا می‌شود. این دستگاه دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی و تنها 1 گیگابایت حافظه رم است و به همین جهت خیلی دستتان برای نصب برنامه و مولتی تسکینگ باز نیست. این گوشی دارای دو دوربین است که هر دو سنسور 5 مگاپیکسلی دارند و یکی به عنوان سلفی و دیگری به عنوان دوربین اصلی ایفای نقش می‌کند. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این گوشی نوکیا از باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

مشخصات Nokia C1 2nd Edition
تراشه Unisoc SC7731e
پردازنده گرافیکی Mali-400 MP2
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۵ مگاپیکسل اصلی
سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت
رم ۱ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید گوشی نوکیا C1 2nd Edition

هایسنس E30 Lite نسخه 16/1 گیگابایت

به ارزان‌ترین گوشی هوشمند موجود در این لیست یعنی هایسنس E30 Lite می‌رسیم. این محصول جزو گوشی ارزان و خوب است اما اگر عملکرد بهتری را انتظار دارید باید به سراغ مدل‌های ابتدای لیست بروید. این مدل از تراشه‌ای چهار هسته‌ای قدرت می‌گیرد و به لطف یک پنل 6 اینچی با رزولوشن 1600 در 720 یا همان HD+ محتوا را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این محصول هم دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی و 1 گیگابایت حافظه رم است و به همین دلیل هم باید کمی لگ و کندی را انتظار داشته باشید.

هایسنس E30 Lite

با وجود این قیمت بسیار کم، هایسنس E30 Lite یک دوربین اصلی با سنسور 8 مگاپیکسلی دارد و این دوربین با یک دوربین VGA تکمیل می‌شود. شرایط برای دوربین سلفی هم یکسان است و دو دوربین 8 مگاپیکسلی و VGA در روبرو خودنمایی می‌‌کنند. هایسنس E30 lite از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و به لطف برخورداری از شبکه 4G به شما امکان می‌دهد تا سرعت اینترنت بالایی را تجربه کنید.

مشخصات هایسنس E30 Lite
تراشه SC9832E چهار هسته‌ای 1.4 گیگاهرتزی
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین 8 مگاپیکسل اصلی
VGA
سیستم عامل اندروید 9
حافظه داخلی 16 گیگابایت
رم 1 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت

قیمت هایسنس E30 Lite مدل 16 گیگابایت با رم 1

جمع‌بندی

این لیست از گوشی‌هایی که پیشنهاد کردیم مخصوص افرادی است که به هر دلیل نمی‌خواهند هزینه گزافی برای خرید یک گوشی هوشمند انجام دهند اما نمی‌خواهند از تکنولوژی و سرگرمی‌های آن دور بمانند. ما در این مطلب به شما بهترین گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت در بازار ایران را معرفی کردیم. اگر مایل به خواندن معرفی و مشخصات فنی کامل و بررسی تخصصی هرکدام از گوشی‌های این لیست هستید می‌توانید با مراجعه به صفحه همان محصول در سایت تکنولایف آن‌ها را مطالعه کنید و اگر قصد خرید دارید از قیمت‌های خوب و به‌صرفه تکنولایف استفاده کنید.

سوالات متداول

گوشی اقتصادی چیست؟ گوشی‌های اقتصادی ارزان‌ترین محصولات موجود در بازار هستند. اولویت شرکت‌های سازنده در ساخت این مدل‌ها بیشتر قیمت است و به همین دلیل شاهد سخت افزار قوی یا صفحه نمایش باکیفیت نیستیم و همه ویژگی‌ها در سطح ابتدایی نگه داشته می‌شود. این دسته برای افرادی مناسب است که یا بودجه اندکی دارند و یا استفاده سنگینی از گوشی نمی‌کنند.

بهترین گوشی اقتصادی موجود در لیست کدام است؟ وان پلاس Nord N100 را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های ارزان قیمت بازار به حساب آورد؛ چرا که این محصول از تراشه قابل قبول و رضایت بخش استفاده می‌کند و به نسبت هزینه دوربین و صفحه نمایش خوبی هم دارد.

بهترین برند گوشی‌های ارزان قیمت کدام است؟ اکثر برندهای مشهور مانند نوکیا، سامسونگ، شیائومی، وان پلاس، ریلمی و بسیاری از برندهای دیگر گوشی‌های اقتصادی و ارزان قیمت تولید می‌کنند و به طور کلی نمی‌توان یک برند را برتر از دیگری دانست و باید قبل از خرید حتما مدل‌های مختلف با هم مقایسه شوند.


ads

بهترین مدل لپ تاپی که در بازار ایران می‌توانید تهیه کنید، کدام است؟


بهترین لپ تاپ های بازار فروردین 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *