• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

تمیز کردن بند ساعت

فهرست مطالب

1

برای این‌که ساعت روی دست شیک و جذاب به‌نظر برسد، لازم است که همیشه مانند روز اول تمیز و جذاب باشد. اما وسیله‌ای که به‌طور روزمره استفاده می‌شود به‌طور حتم در اثر برخورد با اجسام مختلف خیلی زود کثیف می‌شود و جذابیت اولیه خود را از دست می‌دهد. همچنین، چربی و عرق دست به‌راحتی جذب بند ساعت می‌شود و روی رنگ و شکل آن تاثیر می‌گذارد. حقیقت این است که هرچقدر هم بند ساعت شما باکیفیت و مرغوب باشد، نمی‌توانید از کثیف شدن آن جلوگیری کنید. اگر تمیز کردن بند ساعت‌های مختلف برای شما هم مهم است و می‌خواهید ساعت خود را مانند روز اول تمیز کنید، باید اصول این کار را بدانید تا بند ساعت شما بدون هیچ آسیبی تمیز شود. در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به نحوه تمیز کردن بند ساعت‌های مختلف. پس همراه ما باشید تا ببینید چگونه می‌توانید ساعت مچی خود را برق بیندازید.

انواع بند ساعت هوشمند را می توانید از تکنولایف بخرید: بند ساعت هوشمند

روش تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی

تمیز کردن بند سیلیکونی

برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی اپل واچ یا هر ساعت دیگری که از بندهای سیلیکونی استفاده می‌کند، اول از هرچیزی لازم است بند را از ساعت جدا کنید. برای این کار، دو دکمه‌ی باریک و ظریف زیر نمایشگر ساعت و نزدیک به بندها قرار گرفته. هر کدام از دکمه‌ها را که فشار داده و نگه دارید. می‌توانید بند نزدیک به دکمه را باز کنید.

توجه داشته باشید که بندهای سیلیکونی مدل‌ها و انواع مختلف دارند. در هر صورت، اولین کاری که می‌کنید، باید تمیز کردن آن با یک دستمال بدون پرز میکروفایبر باشد تا هر چیزی که به بند چسبیده را جدا کنید. دستمال‌های میکروفایبر در عین نرم بودن، در جمع کردن غبار و ذرات بسیار موثر هستند. اگر لازم دیدید، می‌توانید دستمال را پیش از استفاده کمی مرطوب کنید.

اگر لکه‌هایی که با آن‌ها سروکار دارید لکه‌هایی سمج و قوی هستند، از یک صابون شستشوی دست معمولی استفاده کنید. شوینده‌های قوی‌تر می‌توانند به بند آسیب برسانند. پس از این‌که کار تمام شد، بند را خوب آب بکشید و با یک دستمال میکروفایبر دیگر خوب خشک کنید. سپس، پیش از اتصال بندها به ساعت آن‌ها را در هوای آزاد رها کنید تا کامل خشک شود.

پیشنهاد مطالعه:
چگونه بند ساعت هوشمند را عوض کنیم

روش تمیز کردن بند ساعت چرمی

چگونه بند چرمی را تمیز کنیم؟

اگر کلاسیک‌پسند باشید حتما یک ساعت چرمی دارید. ساعت‌های هوشمند مانند اپل واچ هم از بندهای چرمی استفاده می‌کنند. محبوبیت ساعت‌هایی با این مدل بند هرگز از بین نمی‌رود و به‌خوبی می‌شود ساعت‌های بند چرم را در هر موقعیتی استفاده کرد. اما بندهای چرم هم به‌راحتی کثیف می‌شوند، لک می‌گیرند و به‌خاطر چربی دست و عرق پوست، لبه‌های آن‌ها سیاه می‌شود.

برای تمیز کردن این مدل بند، باز هم خوب است که ابتدا سراغ دستمال بدون پرز بروید. اگر کمی دستمال نم‌دار باشد، تاثیر بهتری می‌گذارد اما به‌هیچ‌وجه بند چرمی را مستقیم زیر آب نگیرید؛ چرا که چرم در برابر آب هیچ مقاومتی ندارد و می‌تواند به بند آسیب بزند یا رنگ آن را مخدوش کند.

اگر بند را با دستمال مرطوب و نم‌دار تمیز کرده‌اید، حال باید آن را گوشه‌ای بگذارید تا خشک شود. بند چرمی نباید مستقیما در معرض نور آفتاب باشد وگرنه ترک می‌خورد. همچنین، فضا نباید مرطوب و شرجی باشد. پس بهترین کار این است که آن را در فضایی خشک قرار دهید تا کم‌کم رطوبت و نم خود را از دست دهد و خشک شود.

خاصیت چرم، این است که به‌مرور زمان و بر اثر استفاده رنگ خود را کمی از دست بدهد. پس اگر در صورت مراقبت‌های فراوان خود دیدید که چرم کمرنگ شده، نگران نشوید. اگر می‌خواهید این رنگ‌پریدگی‌ها یا لک شدن‌ها کمتر اتفاق بیفتد، حواستان باشد که موادی چون ادکلن، کرم و روغن با آن تماس نداشته باشد. همچنین ساعت خود را در باشگاه و حین ورزش کردن بر دست نداشته باشید تا عرق پوست جذب آن نشود. روغن مخصوص چرم نیز از جمله وسایلی است که می‌توانید هر ۳ الی ۶ ماه یکبار به بند ساعت بزنید تا حالت خوب خود را حفظ کند.

روش تمیز کردن بند ساعت استیل

بند استیل را چگونه پاک کنیم

بند استیل، دیگر بند محبوب برای ساعت است و خیلی از افراد، یک ساعت بند استیل هم دارند. البته، تمیز کردن این مدل بند می‌تواند چالشی هم باشد. برای تمیز کردن این مدل بند، درصورتی‌که از مواد تمیزکننده اشتباه استفاده کنید، ممکن است کل سطح استیل بند را از بین ببرید یا آن را مخدوش کنید.

برای تمیز کردن و برق انداختن بندهای استیل، بهترین، موثرترین و ساده‌ترین راه این است که مانند مسیرهای قبلی سراغ دستمال بدون پرز بروید. اگر احساس کردید که لازم است، کمی دستمال را با آب خالی مرطوب کنید. وقتی لکه‌ها و آلودگی‌ها زدوده شد، بند را بگذارید کنار تا خشک شود و کل آب بند کشیده شود.

توجه داشته باشید که معمولا بندهای استیل به‌سادگی با آن تمیز می‌شوند و تنها زمانی باید سراغ تمیز کردن آن‌ها با مواد دیگر بروید که لکه‌ها سمج و سرسخت باشند.

پاک کردن بند استیل با سرکه و آب

اگر لکه‌ها سرسخت بودند، می‌توانید از آب گرم و سرکه سفید استفاده کنید. توجه داشته باشید که میزان آب به سرکه باید ۱ به ۸ باشد و آب را بیشتر بگیرید. بند استیل را حدود ۵ دقیقه در این ترکیب قرار دهید و پس از آن، بند را آبکشی کنید و با دستمال بدون پرز خوب خشک کنید.

پاک کردن بند استیل با مایع ظرفشویی و آب

روش دیگر و ساده‌تر، ترکیب چند قطره مایع ظرفشویی با ۱ پیمانه آب گرم است. حال، دستمال بدون پرز را در این محلول فرو کنید و روی سطح بند بکشید. سپس، آن را آب بکشید و کاملا خشک کنید.

پیشنهاد مطالعه:
بند های اپل واچ اولترا

روش تمیز کردن بند نایلون و پلی‌استر

بند های پلی استر ساعت

ساعت‌هایی مثل اپل واچ اولترا، از بندهای پلی استر استفاده می‌کنند. اگر این بندها کثیف شدند، کافی است آن را با یک دستمال میکروفایبر و کمی شوینده‌ی ضعیف مثل مایع ظرفشویی تمیز کنید. سپس آن را آب بکشید و خشک کنید. حواستان باشد که هرچقدر این بندها بیشتر خیس شوند، زمان بیشتری برای خشک کردن آ‌ن‌ها احتیاج است.

پیش از این‌که بند را وصل کنید، مطمئن باشید که کامل خشک شده. احتمالا لازم باشد یک روز کامل بند را رها کنید تا خشک شود.

موارد مهم هنگام تمیز کردن بند ساعت

  • از پاک‌کننده‌های قوی بپرهیزید. همچنین، استفاده از موادی چون سفیدکننده و هیدروژن پروکسید برای تمیز کردن بند ساعت اکیدا ممنوع است.
  • بند ساعت را موقع تمیز کردن حتما از فریم ساعت جدا کنید.
  • از تمیزکننده‌های اولتراسونیک یا هوای فشرده استفاده نکنید.
  • بند ساعت را با سشوار خشک نکنید و اجازه دهید طبیعی خشک شود.
  • بند ساعت را به‌هیچ وجه نباید پالیش کنید.

جمع‌بندی

وسایلی که روزانه استفاده می‌شوند، به‌طور قطع خیلی زود هم کثیف می‌شوند. ساعت نیز که وسیله‌ای روزمره است و هر روزه با سطوح و مواد مختلفی برخورد می‌کند، به‌سادگی جرم می‌گیرد. در این مقاله نحوه تمیز کردن انواع بندهای ساعت را به شما گفتیم تا بتوانید بند ساعت خود را خیلی راحت تمیز کنید. این روش‌ها بیشتر مناسب ساعت‌هایی هستند که از بند خود جدا می‌شوند.

سوالات متداول

چگونه بند ساعت را برای مدت طولانی تمیز نگه داریم؟

ساعت را هنگام فعالیت‌هایی چون ورزش از روی دست باز کنید تا با عرق دست تماس نداشته باشد. از برخورد عطر، روغن یا کرم به ساعت اجتناب کنید. ساعت را موقع خواب از روی دست باز کنید؛ چرا که ما در خواب عرق زیادی می‌کنیم. بند ساعت را چند روز یکبار تمیز کنید تا از تجمع چربی و جرم جلوگیری شود.

آیا می‌توان بندهای چرمی را با آب شست؟

برای تمیز کردن بند ساعت چرم از آب استفاده نکنید؛ چرا که چرم ضدآب نیست و در صورت خیس شدن آسیب جدی می‌بیند.


ads

بهترین مدل لپ تاپی که در بازار ایران می‌توانید تهیه کنید، کدام است؟


بهترین لپ تاپ های بازار فروردین 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *