• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

راهنمای خرید محافظ برق

فهرست مطالب

لوازم برقی مانند یخچال، تلویزیون و کامپیوتر آن‌قدر گران شده‌اند که تصور خراب شدن هرکدام می‌تواند حسابی نگرانمان کند! در این اوضاع، نوسانات برق به‌خصوص در فصل تابستان می‌توانند حسابی به ما خسارت وارد کنند و دستگاه‌ها را بسوزانند. برای جلوگیری از بروز این مشکل و خراب شدن لوازم برقی، داشتن محافظ برق برای لوازم برقی ضروری و امری واجب است. اگر هنوز محافظی برای لوازم خانه‌تان نخریده‌اید، ادامه‌ی مقاله راهنمای خرید محافظ برق را از دست ندهید.

انواع محافظ و سراهی برقی را می توانید از تکنولایف بخرید: محافظ برق

محافظ برق چیست و چکار می کند؟

محافظ برق دستگاهی است که با قرار گرفتن در مسیر برق، در زمان بروز مشکلاتی نظیر نوسانات برق و بالا و پایین شدن‌های ناگهانی، جریان برق را قطع می‌کند یا جریان اضافی را به زمین هدایت می‌کند که اثری روی وسیله‌ها نگذارد و منجر به سوختن یا پایین آمدن عملکرد آن‌ها نشود. در حقیقت، می‌توان محافظ برق را به یک نگهبان برای وسایل برقی تشبیه کرد که از ورود ولتاژ ناخواسته به دستگاه جلوگیری می‌کند و نمی‌گذارد آسیبی ببینند.

محافظ برق‌ها به‌ شکل چند راهی یا تکی، در برندهای مختلف و قیمت‌های متنوع در بازار وجود دارند.

انواع محافظ برق

بهترین مدل محافظ ولتاژ چیست؟

به‌طور کلی، محافظ‌ها همه یک ماموریت دارند و آن جلوگیری از ورود ولتاژهای ناخواسته و آسیب‌زن به دستگاه است. اما، به‌طور کلی برای بعضی دستگاه‌ها مانند یخچال و فریزر که باید همیشه در برق باشند یک جور محافظ توصیه می‌شود و برای دستگاه‌هایی که تمام مدت استفاده نمی‌شوند مانند شارژر‌ها و اداپتورها یا تلویزیون، نوع دیگری از محافظ برق توصیه می‌شود. حال در راهنمای خرید محافظ برق، انواع مختلف را بررسی می‌کنیم.

راهنمای خرید محافظ برق یخچال فریزر

محافظ برقی که برای این دستگاه‌ها استفاده می‌شود معمولا فاقد دکمه‌های روشن خاموش است چون باید تمام مدت در برق باشند. همچنین، باید کیفیت بالایی داشته باشد. بهتر است یک محافظ را مختص یخچال فریزر قرار دهید و دستگاه دیگری را به آن نزنید.

راهنمای خرید محافظ برق تلویزیون و کامپیوتر

همانطور که قبل‌تر گفتیم، لوازمی چون تلویزیون و کامپیوتر تمام مدت استفاده نمی‌شوند؛ پس لازم است که از مصرف برق اضافی جلوگیری شود. محافظ برق‌هایی که دکمه‌ی روشن و خاموشی دارند برای این وسایل مناسب‌ترند. همچنین، اگر تعداد خانه‌های چندراهی بیشتر باشد، می‌توانید لوازم دیگری مانند شارژرهای خود، کنسول بازی و پلیرهای مختلف را به آن وصل کنید.

راهنمای خرید محافظ برق لوازم گرمایشی و سرمایشی

لوازم گرمایشی و سرمایشی هر کدام فقط نیمی از سال روشن هستند. پس باز هم لازم است محافظ برقی برایشان استفاده شود که بتوانید روشن خاموششان کنید. همچنین، برای بخاری برقی در زمستان و کولرها در تابستان که نوسان برق زیاد است، خوب است محافظ مناسب و باکیفیتی تهیه کنید که لوازم سرمایشی‌تان خراب نشود.

نکات مهم و قابل توجه در راهنمای خرید محافظ برق

خرید محافظ برق

موقعی که بخواهید یک محافظ برق خریداری کنید، مواردی هستند که باید بهشان توجه کنید. در ادامه‌ی راهنمای خرید محافظ برق، مواردی را خواهید دید که خوب است هنگام خرید در نظر داشته باشید.

  1. طول کابل: طول کابل یکی از مهمترین فاکتورها در خرید محافظ است. اگر محافظ برای چند وسیله استفاده می‌شود، باید طوری باشد که هم به برق وصل شود و هم بدون آن‌که کشیده شود کابل تمام وسیله‌ها به آن برسند.
  2. دکمه‌ی خاموش/روشن: محافظی که برای وسایلی غیر از یخچال فریزر به‌کار می‌رود، لازم است دکمه‌ی On/Off داشته باشد تا در مواقعی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید، برق قطع شود.
  3. تعداد پریز: محافظ‌ها هم به‌صورت تکی و هم به‌صورت چند پریزی وجود دارند. با توجه به جایی که محافظ را برایش تهیه می‌کنید، حواستان به تعداد اتصالات هم باشد.
  4. جنس بدنه: در هنگام خرید، جنس‌هایی که از پلاستیک ABS ساخته شده‌اند را به‌عنوان اولویت خرید قرار دهید. این جنس از استحکام و استقامت بالایی برخوردار است و در صورت بروز مشکل آتش هم نمی‌گیرد.
  5. درگاه USB: مجهز بودن محافظ ها به پورت USB یک قابلیت مثبت است و در خیلی از محافظ‌های جدید وجود دارد. اگر همیشه مشکل پیدا کردن جای خالی در سه‌راهی‌ها برای شارژ کردن موبایلتان را دارید، محافظی که پورت USB دارد، مشکلتان را رفع خواهد کرد.

بهترین مدل‌های محافظ ولتاژ

پرووان مدل SKT01

راهنمای خرید محافظ برق تلویزیون راهنمای خرید محافظ برق کامپیوتر

این محافظ چند راهی، چندین ویژگی مثبت دارد که آن را تبدیل به یک محافظ خوب و منحصربه‌فرد در بازار می‌کند. یک کابل ۲ متری برای این محافظ ولتاژ استفاده شده که به کاربر اجازه‌ی جابه‌جایی آن تا شعاع خوبی را می‌دهد. علاوه بر سه راهی که برای پریز تعبیه شده، ۴ پورت USB فست شارژ هم برای شارژ کردن موبایل‌هایتان قرار گرفته تا اگر جایی برای گذاشتن شارژرتان در چندراهی نمانده بود، فقط کابل USB آن را به برق بزنید و گوشی‌تان را شارژ کنید. جنس بدنه‌ی محافظ، از پلاستیک ABS است که قبل‌تر هم اشاره کردیم بهترین جنسی است که می‌توانید برای محافظ پیدا کنید. همچنین، این محافظ دکمه‌ی روشن خاموشی دارد که آن را مناسب استفاده برای کامپیوتر و تلویزیون می‌کند.

قیمت محافظ برق پرووان SKT01

هادرون مدل P103

محافظ برق هادرون

محافظ P103 هالدرون نه فقط یک محافظ ولتاژ، که یک مبدل هم هست و با کمک آن هر نوع دوشاخه‌ای (آمریکایی، انگلیسی، ایتالیایی، ژاپنی و …) را می‌توانید به دوشاخه‌ی ایرانی تبدیل کنید. هر وسیله‌ی برقی‌ای که بخواهید، چه موبایل و تبلت و چه تلویزیون و جاروبرقی را می‌توانید به این محافظ اتصال دهید و بدون هیچ نگرانی‌ای استفاده کنید. ویژگی دیگر این محافظ که آن را جذاب می‌کند تجهیز آن به تایمر است. این محافظ به سه میزان تایمر (۴۵ دقیقه، ۱.۵ ساعت و ۳ ساعت) مجهز شده که به کمک آن‌ها می‌توانید مشخص کنید بعد از چه زمانی جریان برق قطع شود. این ویژگی برای دستگاه‌های فست شارژ ویژگی خوبی‌ست و نیاز نیست نگران در برق ماندن شارژرها شوید. این محافظ در چندین رنگ از جمله زرد و صورتی در بازار موجود است تا دست شما را در انتخاب باز بگذارد.

قیمت محافظ برق هادرون P103

هیسکا مدل CH-5512

راهنمای خرید محافظ برق

محافظ برق هیسکا مدل CH-5512 برای جاهایی که وسیله‌های زیادی را باید همزمان به برق بزنید، مانند کنار تلویزیون که چندین وسیله باید متصل باشند، انتخاب خوبی‌ست. این محافظ برق ۴ درگاه برای دوشاخه و سه‌شاخه دارد و ۴ پورت USB هم دارد تا بتوانید شارژر موبایل، تبلت و پاوربانک خود به آن‌ها اتصال دهید.
چنانچه دستگاه داغ به‌علت استفاده‌ی مداوم کمی حرارت گیرد، نیاز نیست نگران خرابی یا ترکیدن آن شوید؛ چرا که تا ۸۵۰ درجه سلسیوس در برابر حرارت مقاوم است. همچنین، جنس بدنه پلاستیک ABS است که مقاوم‌ترین پلاستیک به‌کار رفته در ساخت محافظ برق است.

قیمت محافظ برق هیسکا CH-5512

جمع بندی

در مقاله راهنمای خرید محافظ برق کامپیوتر، تلویزیون، یخچال فریزر و دیگر لوازم برقی، به مواردی اشاره کردیم که باید موقع خرید رعایت کنید و چندتا از بهترین مدل‌ها را معرفی کردیم. همانطور که متوجه شدید، در صورت نبود محافظ برق، خطرات زیادی لوازم برقی گران‌قیمت خانه‌مان را تهدید می‌کند. خوشبختانه محافظ‌های برق با امکانات و ویژگی‌های مختلف، همینطور قیمت‌های متنوع در بازار موجود هستند. پس اگر هنوز هم محافظ برق نگرفته‌اید، حتما در اولین فرصت اقدام به خرید کنید.

سوالات متداول

فرق محافظ برق تلویزیون و محافظ برق یخچال چیست؟

محافظ برق یخچال فاقد دکمه‌ی روشن خاموش است چون این وسیله باید همیشه در برق باشد اما محافظ تلویزیون و کامپیوتر، دکمه‌ی قطع و وصل دارد تا زمانی که به آن نیاز نداشتید خاموشش کنید و چند وسیله‌ی دیگر هم می‌توانید با آن به برق بزنید.

هزینه رجیستری گوشی مسافری با پاسپورت چقدر است؟ آموزش نحوه رجیستری گوشی و استعلام آنرا اینجا بخوانید.


رجیستری گوشی مسافری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *