• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

راهنمای خرید پنکه و بهترین مدل های آن

در فصل گرم یکی از وسایلی که می‌تواند به خنک شدن خانه کمک شایانی کند پنکه است که در انواع مختلفی هم ساخته می‌شود و مدل‌های متفاوتی هم دارد. پنکه هم می‌تواند به عنوان یک وسیله کمکی در کنار کولر آبی یا گازی مورد استفاده قرار بگیرد و هم برای اتاق‌های کوچک یا حتی اتاقک‌های نگهبانی و موارد این‌چنینی مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا ابتدا به راهنمای خرید انواع پنکه بپردازیم و پس از آن به سراغ معرفی مدل‌های جذاب برای خرید برویم.

انواع پنکه را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید پنکه

نکات مهم در خرید پنکه

در این بخش به نکات و مواردی خواهیم پرداخت که باید هنگام خرید پنکه به آن‌ها توجه ویژه داشته باشید.

متراژ خانه یا اتاق مورد نظر

زمانی که بخواهید یک پنکه مناسب برای خانه خود خریداری کنید باید در نظر داشته باشید که متراژ اتاق یا سالن چند متر است و آیا پنکه می‌تواند چنین فضایی را تحت پوشش قرار دهد؟ اگر توان پنکه بیشتر از نیاز یک فضا باشد باعث می‌شود اتاق بیش از حد خنک شود و در صورتی که توان پنکه کمتر از متراژ فضا باشد هم قطعا دمای محیط به شکل مطلوبی کاهش پیدا نمی‌کند و هوا خنک نمی‌شود. پس حتما در نظر داشته باشید که اندازه و توان پنکه باید با متراژ خانه شما هماهنگ باشد.

راهنمای خرید انواع پنکه

صدای پنکه

اگر به صدای اضافی محیط حساس هستید بدون شک صدای پنکه می‌تواند برایتان آزاردهنده باشد و به همین جهت قبل از خرید باید به این نکته توجه داشته باشید. پنکه‌های بی‌صدا برای استفاده در شب نیز گزینه‌های بسیار بهتری هستند و مزاحمتی را برای خواب شما ایجاد نمی‌کنند.

امنیت پنکه

امنیت پنکه اهمیت بالایی دارد؛ چرا که پره‌های آن هنگام کار در حال چرخش است و می‌تواند به دست کودک شما یا حتی حیوان خانگی آسیب جدی وارد کند. پس اگر در خانه کودک یا حیوان خانگی دارید حتما مدلی با محافظ قوی و نزدیک به هم را انتخاب کنید تا انگشتان دست وارد پنکه نشود.

قابلیت چرخش و تنظیم ارتفاع

حتما توجه داشته باشید که پنکه قابلیت چرخش خودکار داشته باشد تا بهتر بتواند کل فضا را خنک کند و گردش هوای بهتری هم داشته باشد. همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع نیز بسیار کاربردی است و به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فضای مورد نظر را خنک کنند. البته باید در نظر داشته باشید که این ویژگی تنظیم ارتفاع مربوط به مدل‌های پنکه ایستاده است.

نکات مهم در خرید پنکه

قابلیت تنظیم سرعت

بدون شک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پنکه خوب قابلیت تنظیم سرعت آن است. به لطف این ویژگی شما بسته به دمای محیط می‌توانید سرعت پنکه را در حالت کم یا زیاد قرار دهید. هرچقدر که تعداد سرعت‌های پنکه بیشتر باشد شما دقیق‌تر می‌توانید یک سرعت مشخص را بسته به گرمای هوا انتخاب کنید.

قابلیت تایمر و ریموت کنترل

اگر می‌خواهید راحت‌تر به پنکه دسترسی داشته باشید و بتوانید تنظیمات آن را تغییر دهید مدلی را انتخاب کنید که دارای ریموت کنترل باشد. به لطف ریموت شما کنترل راحتی به روی پنکه خواهید داشت و دیگر نیاز نیست برای تنظیم آن از جای خود بلند شوید. از طرفی برخی از پنکه‌ها دارای قابلیت تایمر هستند و می‌توانید مدت زمان کارکرد را برای آن‌ها مشخص کنید. برای مثال شما هنگام خواب می‌توانید مشخص کنید پنکه تا 3 ساعت بعد کار کند و بعد خاموش شود. این ویژگی هم می‌تواند بسیاری کاربردی باشد و از مصرف بیش از حد برق هم جلوگیری کند.

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید جاروبرقی

بهترین مدل های پنکه

حال که توضیحات بخش راهنمای خرید پنکه به اتمام رسید زمان آن است که به مدل‌های جذاب موجود در بازار بپردازیم.

پنکه دیواری پارس خزر مدل 7020R

پنکه دیواری پارس خزر مدل 7020R

این پنکه دیواری از پارس خزر به لطف دیواری بودن یکی از بهترین از مدل‌های موجود در بازار به حساب می‌آید و باعث می‌شود تا فضای بسیار کمتری از خانه یا محل کار اشغال شود. پس انتخاب این مدل برای فضاهای کوچک‌تر بسیار منطقی به نظر می‌رسد. وزن این دستگاه 4.8 کیلوگرم است و سرعت گردش آن تا 1200 دور در دقیقه قابل افزایش است و در نتیجه می‌تواند در هر دقیقه 56 متر مکعب هوا تولید کند.

شرکت پارس خزر برای این محصول یک ریموت کنترل در نظر گرفته تا شما از راه دور به راحتی بتوانید با آن کار کنید و تنظیمات مورد نظر خود را تغییر دهید. به روی خود دستگاه هم دکمه‌های مختلف وجود دارد به شما امکان می‌دهد تا سرعت و ریتم کار پنکه را تغییر دهید و حتی بتوانید تایمر آن را فعال کنید.

قیمت پنکه دیواری پارس خزر مدل 7020R

پنکه دیجیتال 3 حالته SF-2301B

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم یکی از ویژگی‌های مهم پنکه این است که کم صدا باشد و به‌خصوص هنگام روشن بودن در شب باعث اختلال در خواب شما نشود. این مدل به لطف برخورداری از سه حالت نرمال، طبیعی و خواب به شما امکان می‌دهد تا تنظیمات پنکه را بسته به موقعیت تغییر دهید. جالب است بدانید که حالت خواب دارای 4 سرعت متفاوت است تا قبل از خواب بتوانید دقیقا تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید. حداکثر توان مصرفی این محصول 55 وات است و ظاهر خوب آن باعث می‌شود تا اختلالی در دیزاین خانه یا اتاق شما به وجود نیاید.

قیمت پنکه دیجیتال 3 حالته SF-2301B

پنکه رومیزی پارس خزر مدل ES2040

بهترین مدل های پنکه

این پنکه رومیزی پارس خزر دارای ابعاد کوچکی است و وزن آن به 5 کیلوگرمی می‌‌رسد. این محصول دارای محافظ به حالت توری شکل است که امنیت آن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا خیال شما از بابت امنیت کودک یا حیوان خانگی راحت باشد. طراحی این محصول بسیار ساده بوده و سرعت گردش پروانه‌های آن برابر با 1200 دور در دقیقه است و به همین دلیل می‌تواند 56 متر مکعب باد در دقیقه تولید کند.

این مدل دارای قیمت مناسبی است و به همین دلیل هم پارس خزر از قابلیت‌های غیر ضروری دوری کرده و مثلا برای آن ریموت کنترل در نظر نگرفته است. به روی خود دستگاه نیز سه دکمه برای تنظیم سرعت در حالت‌های کند، متوسط و تند دیده می‌شود و تنظیمات دیگری به روی محصول دیده نمی‌شود.

قیمت پنکه رومیزی پارس خزر مدل ES2040

پنکه پارس خزر مدل 4010

اگر یک پنکه ایستاده و ساده از پارس خزر می‌خواهید که قیمت مناسبی هم داشته باشد بدون شک باید نگاهی به این مدل داشته باشید. این محصول 7.5 کیلوگرمی قابلیت تنظیم ارتفاع دارد تا شما بتوانید به شکل دقیق‌تر آن را در جهت خنک‌ کردن خانه مورد استفاده قرار دهید. پنکه پارس خزر 4010 بسیار ساده طراحی شده و به روی بدنه چهار دکمه خاموش، کند، متوسط و تند دیده می‌شود که به شما کمک می‌کند تا به شکل بهینه‌ای از حداکثر توان موتور که 1250 دور در دقیقه است استفاده کنید.

قیمت پنکه پارس خزر مدل 4010

پنکه ایستاده پارس خزر مدل Pro Smart بدون wifi

پنکه ایستاده پارس خزر مدل Pro Smart بدون wifi

اگر بودجه بیشتری نسبت به مدل‌های معرفی شده در بالا دارید، این پنکه ایستاده پارس خزر قابلیت‌های جذاب زیادی را ارائه می‌کند که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این مدل در چهار وضعیت نرمال، طبیعی، شب و هوشمند می‌تواند فعالیت کند که در حالت هوشمند این ویژگی برای آن در نظر گرفته شده که به صورت کاملا خودکار بتواند سرعت پره‌ها را کنترل کند.

این پنکه دارای پنل لمسی است و شما می‌توانید درون نمایشگر آن اطلاعات کامل پنکه و تنظیمات آن را مشاهده کنید. جالب است که حتی پارس خزر برای این محصول یک برنامه هم در نظر گرفته تا شما بتوانید پنکه را از طریق برنامه پرو اسمارت موجود به روی گوشی کنترل کنید. از دیگر ویژگی‌های خوب این مدل می‌توان به تایمر 7.5 ساعته با فواصل 0.5 ساعته، تنظیم ارتفاع از 85 تا 115 سانتی‌متر، قابلیت تنظیم افقی گردش باد و قابلیت برنامه‌ریزی پنکه در حالت خاموش اشاره کرد.

قیمت پنکه ایستاده پارس خزر مدل Pro Smart بدون wifi

پنکه پارس خزر مدل 4070R

این پنکه از پارس خزر ظاهری متفاوت دارد و همین موضوع می‌تواند دلیل خوبی برای خرید آن باشد. شکل پایه پنکه و پنل کنترل آن خاص و جذاب است و به غیر از این ویژگی‌های دیگر آن باعث می‌شود تا ارزش خرید این محصول را بالا بدانیم. وزن این مدل 8.5 کیلوگرم و سرعت گردش پروانه‌های آن حداکثر 1250 دور در دقیقه است و قابلیت تنظیم ارتفاع و ریموت کنترل نیز از دیگر ویژگی‌های خوب آن هستند. ناگفته نماند که این پنکه پارس خزر به تایمر مجهز شده و همچنین قابلیت تنظیم ریتم دارد.

قیمت پنکه پارس خزر مدل 4070R

پنکه 3 منظوره تکنو مدل TE-9160

طراحی مشکی رنگ و جذاب این پنکه اولین ویژگی است که نظر شما را به خود جلب می کند و از سوی دیگر پره‌های این مدل فلزی و پنج‌گانه هستند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. پنل کنترل این پنکه لمسی است و امکان تنظیم سرعت آن در سه حالت مختلف وجود دارد. حداکثر توان مصرفی این پنکه 8 کیلوگرمی به 100 وات می‌رسد و شما از طریق ریموت کنترل می‌توانید دسترسی کاملی به ویژگی‌های مختلف آن داشته باشید.

قیمت پنکه 3 منظوره تکنو مدل TE-9160

پنکه وینو مدل WSF3101

پنکه وینو مدل WSF3101

یکی از مدل‌های دیگری که می‌تواند با قیمتی مناسب خریداری کنید همین وینو wsf3101 است. این پنکه 55 وات توان دارد و از پنج پره برای پخش هوا استفاده می‌کند. شما می‌توانید ارتفاع این محصول را تنظیم کنید و سرعت پنکه را نیز در سه حالت مختلف تغییر دهید. جالب است که شما می‌توانید این مدل را به صورت دیواری و رومیزی نیز مورد استفاده قرار دهید و این به شما امکان می‌دهد تا آزادی عمل بیشتری داشته باشید. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به برخورداری از سیستم گردش، قدرت پرتاب باد تا 8 متر و تایمر 60 دقیقه‌ای اشاره کرد.

قیمتپنکه وینو مدل WSF3101

پنکه پرووان مدل PFM15

اگر پنکه کوچک و رومیزی می‌خواهید این مدل با به لطف داشتن 190 گرم وزن و قابلیت تنظیم ارتفاع می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. این مدل ویژگی‌های جالی مانند چراغ قوه دارد و از پایه آن نیز به عنوان استند گوشی می‌توانید کمک بگیرید. امکان تنظیم سرعت در سه حالت و همچنین باتری شارژری از دیگر ویژگی‌های مهم این پنکه کوچک از پرووان هستند.

قیمت پنکه پرووان مدل PFM15


ads

اگر می‌خواهید یک جاروبرقی بخرید، این راهنمای خرید جاروبرقی را حتما بخوانید.


راهنمای خرید جارو برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *