• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

مهم ترین روش های افزایش خنکی کولر آبی

کولر آبی از اصلی‌ترین وسیله‌های سرمایشی در فصل تابستان است. اکثر افراد به دلیل صرفه جویی در انرژی و هزینه آن را به کولر گازی ترجیح می‌دهند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که افراد زیادی با آن هنگام استفاده از کولر مواجه می‌شوند، خنک نکردن کولر آبی است. در ادامه با کمک روش‌هایی که ارائه می‌کنیم درباره روش افزایش خنکی کولر آبی توضیحات بیشتری خواهیم داد؛ همچنین در این بخش می‌توانید نگاهی نیز به قیمت کولر آبی داشته باشید.

افزایش سرمای کولر آبی

در صورتی که کولر آبی خنکی قبل را ندارد و باد گرم یا ولرم تولید می‌کند باید به فکر اقداماتی باشید تا این مشکل را برطرف کنید؛ همچنین در صورتی که جزو افرادی هستید که در نقاط شرجی ایران زندگی می‌کنید بهتر است به فکر استعلام قیمت کولر گازی و خرید آن باشید.

سرویس دوره‌ای کولر آبی

از مهمترین کارهایی که باید هر سال انجام دهید سرویس منظم کولر آبی است. هر سال قبل از استفاده و شروع به کار کولر آبی باید از یک فرد متخصص برای تمیز کردن و سرویس این محصول کمک بگیرید. تمامی قطعات کولر از جمله پمپ، تسمه، پوشال و دریچه‌ها نیاز به بررسی دارند. سرویس کردن کولر از ایرادات و ضعف‌های احتمالی موجود پیشگیری می‌کند و در صورت خرابی قطعه‌ای می‌توانید قبل از آسیب جدی رسیدن به بخش‌های دیگر آن را تعویض کنید.

تمیز کردن پوشال کولر آبی

عوض کردن پوشال کولر آبی

تمیز کردن پوشال‌ها یکی دیگر مواردی است که هنگام خرید کولر آبی اهمیت دارد. پوشال نقش مهمی در تولید هوای خنک کولر آبی دارد و در صورت خرابی یا کثیفی می‌تواند روی خنکی محصول تاثیر گذار باشد. بهتر است که در بازه‌های زمانی متفاوت پوشال‌ها را تمیز کنید تا از تولید هوای گرم جلوگیری کنید. تمیز کردن پوشال‌ها کار سختی نیست و با یک آب خالی نیز می‌توانید آن را تمیز کنید.

استفاده از دور تند

شاید ساده ترین مسئله و اولین راه حل در افزایش خنکی کولر آبی همین باشد که از دور تند کولر استفاده کنید. دور موتور کولر تاثیر زیادی روی عملکرد بهتر و خنک کنندگی کولر دارد. بهتر است بعد از روشن کردن کولر ابتدا آن را روی دور تند بگذارید سپس بعد از تولید باد خنک دور آن را کم کنید. دور تند موتور جریان هوا را داخل کولر زیاد می‌کند و می‌تواند هوای خنک‌تری ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه:
علت خنک نکردن کولر آبی

عایق بندی کانال کولر

هوای خنک از طریق کانال به داخل خانه منتقل می‌شود و با عایق بندی آن مانع هدر رفت هوا می‌شوید. با عایق بندی درست هوای خنک به خارج محیط منتقل نمی‌شود و کولر آبی باد خنک‌تری تولید می‌کند. عایق نبودن کانال کولر می‌تواند یکی از دلایل خنک نکردن کولر آبی باشد.

استفاده از سایه‌بان

سایه بان کولر آبی - راه های افزایش خنکی کولر آبی چیست

قرار دادن کولر در محیطی که تابش نور مستقیم خورشید نباشد می‌تواند کمک زیادی روی تولید باد خنک و افزایش خنکی کولر آبی داشته باشد. کار کردن پیوسته کولر باعث می‌شود تا موتور آن به مرور داغ کند و تابش مستقیم نور خورشید نیز باعث عدم گردش هوا و داغ شدن بیش از حد موتور می‌شود؛ بنابراین بهتر است برای کولر سایه‌بان تهیه کنید و آن را در فضایی باز قرار دهید که گردش هوا در جریان باشد.

روشن کردن پمپ کولر آبی

برای عمر طولانی‌تر کولر آبی و استفاده بهینه‌ بهتر است چند دقیقه قبل از روشن کردن کولر آبی ابتدا پمپ آن را روشن کنید. روشن کردن پمپ کولر آبی باعث می‌شود تا آب درون تشتک پر شود. علاوه بر این موضوع روشن کردن پمپ باعث می‌شود تا پوشال‌ها نیز خیس شوند. خیس شدن پوشال‌ها تاثیر زیادی در تولید هوای خنک با روشن کردن کولر دارد.

بستن دریچه‌های بدون استفاده

برای هر اتاق و محیطی دریچه جداگانه‌ای وجود دارد که با استفاده از آن هوای خنک به داخل محیط منتقل می‌شود. در صورتی که در یک محیطی قصد استفاده از کولر را ندارید بهتر است آن دریچه را بپوشانید. با بستن دریچه‌های اضافی مانع هدر رفتن باد خنک می‌شوید.

مواردی که در بالا ذکر کردیم همگی روی خنک کردن کولر آبی تاثیر زیادی دارند؛ همچنین گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که بد نیست نگاهی به آن‌ها نیز داشته باشید.

  1. گردگیری و سرویس دریچه‌های کولر
  2. تعویض دوره‌ای آب درون تشتک کولر آبی
  3. رسوب زدایی آب پخش کن پوشال‌ها
  4. چک کردن نداشتن نشتی شیر آب و شلنگ کولر آبی
  5. چک کردن مکش پمپ

جمع‌بندی

افزایش سرمای کولر آبی علاوه بر ایجاد احساس مطلوب تاثیرات زیادی نیز روی مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها دارد. موارد فوق از دلایلی هستند که روی تولید باد خنک توسط کولر آبی تاثیر دارند. در صورتی که با انجام هر یک از موارد فوق مشکل حل نشد بهتر است از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید؛ چون ممکن است برخی از قطعات کولر خراب یا از کار افتاده باشند. از بهترین مدل‌های کولر آبی که عمر طولانی نیز دارند و می‌توانند همراه خوبی در فصول گرم سال باشند می‌توان دو محصول کولر آبی 3000 برفاب مدل BF3-Z و کولر آبی 5000 آبسال مدل AC48 را نام برد.


ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها


بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *