• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

مک بوک چیست؟ معرفی انواع macbook اپل

به زبان ساده، مک بوک‌ها لپ‌تاپ‌های برند اپل هستند. این لپ تاپ‌ها، از زمان ساختشان، از سیستم macOS استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۰۵، لپ تاپ‌های مک، به‌جای پردازنده‌های PowerPc، از سی‌پی‌یوهای intel استفاده کردند، و از آن‌جا بود که اسم‌های PowerBook و iBook به MacBook تغییر کرد. خط تولید مک بوک، شامل مک بوک اصلی (۲۰۰۶ تا الان)، مک بوک پرو (۲۰۰۶ تا الان) و مک بوک ایر (۲۰۰۸ تا الان) است. در ادامه، برای این‌که بیشتر با این خط لپ تاپ آشنا شوید، مفصل‌تر به شما می‌گوییم مک بوک چیست؟ و معرفی انواع mackbook اپل را به شما ارائه می‌دهیم.

مك بوك چیست؟

مک بوک‌ها، لپ تاپ‌های یا کامپیوترهای قابل حمل برند اپل هستند که برخلاف دیگر لپ‌تاپ‌ها، به‌جای استفاده از سیستم عامل ویندوز، از سیستم‌های اختصاصی MACOS استفاده می‌کنند که مختص اپل است. Macos تا به حال نسخه‌های زیادی بیرون داده و مدام آپدیت شده است. این لپ‌تاپ‌ها بسیار ظریف، زیبا و شکیل هستند و وزن کمشان، حملشان را راحت کرده است.

مک بوک پرو چیست؟

مک بوک Pro، نسخه‌ی تخصصی و حرفه‌ای مک بوک است که مناسب استفاده‌های کاری و تخصصی مثل برنامه‌نویسی و کارهای گرافیکی است. تا به حال اپل ۶ نسل از مک بوک را معرفی و عرضه کرده که هر کدام، نسبت به نسل قبل قابلیت‌های جدیدتری داشته‌اند.

اولین نسل از مک بوک پرو در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد که دارای CPU Core 2 Duo بود. نسل بعدی، دو سال بعد، یعنی در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد که جنس بدنه‌شان تغییر کرده بود و از آلومینیوم ساخته شده بود.

مک بوک پرو چیست

در نسل سوم مک بوک پرو، از سی پی یو Core i7 استفاده شده بود. همچنبن، کیفیت نمایشگر ارتقا پیدا کرد و نوع کیبورد آن عوض شد. نسل چهارم که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، سی پی یو Kaby Lake داشت. نسل بعدی یعنی نسل پنجم مک بوک پرو، در سال ۲۰۲۰ بیرون آمد و کیبوردها را به شکل سابق خود، که کیبورد مجیک بودند برگرداند. نسل آخر آن‌ها، در سال ۲۰۲۱ آمد که در آن از صفحه نمایش رتینا استفاده شده و رزولوشن تصویر در نمایشگر ارتقا پیدا کرده است.

آموزش کاربردی برای آنها که مک بوک و آیفون دارند:
انتقال فایل از آیفون به مک بوک

مک بوک کاستوم چیست؟

بنا به درخواست هواداران لپ تاپ های اپل به خصوص در هند، این شرکت از حدود دو سال پیش امکان سفارشی سازی و کاستومایز مک بوک را فراهم آورد. البته این انتخاب به صورت مستقیم برای کاربران ایرانی اپل فراهم نیست ولی اگر ارتباطات لازم و امکان انتقال مک بوک کاستوم از خارج کشور را دارید، می‌توانید از دقیقا به مدل سفارشی سازی شده خودتان دسترسی داشته باشید.

مک بوک ایر چیست؟

مک بوک ایرها، در سال ۲۰۰۸ آمدند. به‌طور کلی، مک بوک‌ها لپ تاپ‌های سبک و نازکی هستند؛ اما مک بوک‌ ایرها آن‌قدر نازک بودند که این نام رویشان نشست. این لپ تاپ، مناسب کاربری و استفاده معمول و روزمره است و وزن کمش هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نخواهد کرد. در مک بوک ایر، از سی پی یو‌های Core i5 و Core i7 استفاده شده است. این لپ تاپ‌ها، به نسبت مک بوک پرو، سبک‌تر، و پردازنده گرافیکی ضعیف‌تری دارند.

مک بوک ایر چیست

فرق لپ تاپ و مک بوک اپل چیست؟

اولین تفاوتی که می‌توان برای لپ تاپ و مک بوک لحاظ کرد، سیستم عاملشان است. در لپ تاپ از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌شود اما در مک بوک‌ها، MACOS که مختص به اپل است به‌کار می‌رود.

مک بوک‌ها، کمتر در معرض ویروسی شدن قرار دارند و به‌همین علت، مراقبت کمتری هم می‌خواهند. ضخامت و وزن مک بوک‌ها نسبت به لپ‌تاپ‌های دیگر برندها، کمتر است؛ این مسئله، حمل آن‌ها را راحت‌تر می‌کند.

کیبورد مک بوک، نرم‌تر است و صدای کمتری تولید می‌کند. به‌همین‌علت، شب‌ها که بخواهید با مک بوک کار کنید، سروصدایی تولید نمی‌شود. وضوح صفحه نمایش، کیفیت بالای صدا، و طول عمر بیشتر باتری نسبت به لپ‌تاپ، از دیگر ویژگی‌های چشمگیر مک بوک نسبت به لپ تاپ است.

از آن طرف، لپ ‌تاپ‌ها انعطاف عملکرد بیشتری دارند. نرم‌افزارها و سخت‌افزارها را راحت‌تر ساپورت می‌کنند. برای گیمرها مناسب‌تر هستند چون گیم‌ها را خیلی بهتر ساپورت و اجرا می‌کنند. همچنین، کار با سیستم عامل ویندوز، خیلی ساده‌تر از کار با مک است.

ویندوز مک بوک چیست

بهترین و پرفروش‌ترین لپ تاپ های بازار در سال 1401 کدامند؟
بهترین لپ تاپ

حرف آخر!

با این که سال‌هاست مک بوک‌ها معرفی و عرضه شده‌اند، هنوز هم برای خیلی از افراد سوال بود که مك بوك چيست؟ و آیا فرقی با لپ تاپ‌های دیگر دارد یا نه. با شناخت و بررسی این محصول و انواع آن، چنانچه قصد خرید داشته باشید، می‌توانید انتخاب هوشمندانه و بهتری داشته باشید. در نظر بگیرید که انواع مک‌بوک‌ها گرانتر از لپ‌تاپ‌های ویندوز هستند و بهتر است در صورتی آن‌ها را انتخاب کنید، که برایتان ضرورت داشته باشد و مطمئن باشید که کارتان را بهتر از لپ تاپ ویندوز راه می‌اندازد.

سوالات متداول

ویندوز مک بوک چیست؟ در مک بوک‌ها، به‌جای ویندوز از سیستم عامل اختصاصی اپل که Macos نام دارد. این سیستم عامل، فقط روی لپ تاپ‌های برند اپل استفاده می‌شود و به‌طور رسمی از سال ۲۰۰۱ معرفی شد.

مک بوک رتینا چیست؟ رتینا نوع نمایشگری است که در مک بوک پرو نسل ششم در ۲۰۲۱ استفاده شد. رزولوشن این نمایشگر، ۲۸۰۰×۱۸۰۰ پیکسل است و کیفیت قابل توجهی در وضوح تصاویر و رنگ‌ها دارد. اپل معتقد است، نمایشگر رتینا باعث تمایز مک بوک پرو از رقبا است.

تفاوت لپ تاپ ویندوز با مک بوک چیست؟ اولین و واضح‌ترین تفاوت، در سیستم عامل این دو محصول است که لپ‌تاپ ها از ویندوز، و مک بوک‌ها از MACOS استفاده می‌کنند. مک بوک‌ها ظرافت خاص و وزن بسیار کمی دارند. جنس بدنه، نوع نمایشگر، عمر باتری، و هزینه بالاتر از دیگر تفاوت‌های لپ تاپ با مک بوک هستند.


ads


بهترین گوشی تا 35 میلیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *