• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

پلی استیشن 5 استاندارد و دیجیتال چه تفاوتی دارند؟

شرکت سونی کنسول نسل نهمی خود را در دو مدل عرضه کرده است: نسخه استاندارد و دیجیتال. ما قصد داریم در این مقاله تفاوت پلی استیشن 5 استاندارد و دیجیتال را بررسی کنیم.اگر قصد خرید کنسول نسل نهمی سونی را دارید، بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا متوجه شوید کدام مدل برای‌تان انتخاب بهتری خواهد بود.

انواع پلی استیشن را می توانید از تکنولایف بخرید: پلی استیشن 5

تفاوت پلی استیشن 5 استاندارد و دیجیتال

تفاوت پلی استیشن 5 دیجیتال با نسخه استاندارد PS5

اگر هر دو مدل را در کنار هم قرار دهید، فردی که تا به حال کنسول بازی نخریده تفاوت نسخه دیجیتال PS5 با نسخه استاندارد را به راحتی متوجه نمی‌شود.

تفاوت نسخه دیجیتال PS5 با نسخه استاندارد صرفا به دیسک خور بودن یا نبودن آن‌ها خلاصه می‌شود، اما باید بدانید که همین موضوع کاربران متفاوتی را به سوی هر مدل می‌کشاند و باید با رویکردی که از پیش درباره‌اش فکر کرده‌اید به سراغ یکی از آن‌ها بروید. پلی استیشن 5 دیجیتال همان‌طور که از نام‌اش مشخص است، کاملا دیجیتالی بوده و درایو دیسک ندارد و خرید آن به کسانی توصیه می‌شود که علاقه‌ای به تهیه نسخه فیزیکی بازی‌ها ندارند. اما در سوی دیگر ما نسخه استاندارد را داریم که درایو دیسک دارد و مناسب کسانی است که علاقمند به خرید نسخه فیزیکی بازی‌ها هستند و دوست دارند کلکسیونی از بازی‌ها را داشته باشند.

اما کدام نسخه در بلند مدت هزینه بیشتری روی دست‌تان می‌گذارد؟ در این رابطه باید دقت کنید که فضای ذخیره SSD دستگاه خیلی زیاد نیست و شاید برای‌تان چالش‌برانگیز باشد. در طرف دیگر باید توجه داشته باشید که خرید نسخه فیزیکی نیز چالش‌های خاص خود را دارد و ممکن است برخی کاربران استفاده‌شان صرفا به سرویس اشتراکی PS Plus خلاصه شود. قیمت نسخه استاندارد بالاتر از نسخه دیجیتال است و همین موضوع برخی از کاربران را مردد می‌کند. ما در ادامه با جزئیات بیشتری درباره تفاوت PS5 دیسک خور با دیجیتال صحبت می‌کنیم تا شما را در انتخاب‌تان کمک کرده باشیم.

پیشنهاد مطالعه:
تفاوت ps4 با ps5

پیش از هر چیز باید از خود بپرسیم که آیا در حال حاضر وقعا نیازی به خرید نسخه فیزیکی بازی‌ها دارید؟ به صورت خلاصه باید گفت که اگر بودجه‌تان محدود است، همان نسخه دیجیتال می‌تواند کارتان را راه بیندازد. اما در غیر این صورت، نسخه استاندارد برای کسانی مناسب است که کلکسیونی از بازی‌های فیزیکی دارند و می‌خواهند وسعت آن را با آثار نسل نهمی نیز گسترش دهند.

تفاوت پلی استیشن 5 استاندارد و دیجیتال

تفاوت قیمت پلی استیشن استاندارد و دیجیتال

نسخه استاندارد کنسول جدید سونی که دیسک خور است، قیمتی معادل 499 دلار دارد. نسخه دیجیتال هم که از نظر مشخصات کاملا با مدل استاندارد یکسان است، با قیمت 399 دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

وجود درایو دیسک اختلاف قیمتی 100 دلاری را ایجاد کرده است. باید به این نکته اشاره کنیم که اگر چه خرید نسخه دیجیتال برای‌تان هزینه کمتری دارد، اما با تهیه نسخه استاندارد از یک پخش‌کننده 4K Blu-ray بهره‌مند می‌شوید که می‌تواند حسابی برای دوست‌داران سینما رضایت‌بخش باشد. اگر بخواهید چنین دستگاهی را برای پخش فیلم به صورت جداگانه تهیه کنید، هزینه‌ای بسیار بیشتری باید بپردازید.

علاوه بر این، تفاوت پلی استیشن 5 استاندارد و دیجیتال در این است که گیمرهایی که نسخه دیسک خورد را تهیه می‌کنند، می‌توانند از طریق اجاره دیسک، قرض کردن یا تعویض آن به تجربه آثار مختلف بپردازند. در نتیجه این موضوع در هزینه‌های آینده موثر بوده و باعث می‌شود گیمر کمتر از معمول برای بازی کردن پول خرج کند.

تفاوت پلی استیشن 5 استاندارد و دیجیتال

بنابراین شاید نسخه دیجیتال در زمان خرید کنسول خرج کمتری روی دست‌تان بگذارد، اما احتمالا در بلند مدت باعث افزایش هزینه خواهد شد. زیرا نسخه‌های دیجیتال بازی‌ها تنها با همان قیمتی که سونی اعلام می‌کند در دسترس قرار می‌گیرند. همچنین نمی‌توان لذت در اختیار داشتن نسخه فیزیکی بازی‌ها را مورد توجه قرار نداد.

با این وجود خیلی از گیمرها به خصوص در کشور ما با توجه به شرایط اقتصادی دیگر خرید بازی‌هایی مختلف را به صورت فیزیکی در اولویت خود نمی‌بینند. به همین جهت نیز افراد بیشتر به سراغ تهیه اشتراک پی اس پلاس می‌روند تا با صرف یک هزینه ثابت به صورت ماهانه یا سالانه، به بازی‌های زیادی دسترسی داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه:
ریجن های ps5

جمع بندی

در واقع از آن جایی که تفاوت پلی استیشن 5 استاندارد و دیجیتال بیشتر به هزینه آن مربوط می‌شود، ما نمی‌توانید به شکل دقیقی بگوییم که کدام مدل مناسب شما است. اما پیشنهاد می‌کنیم که اگر بودجه کمی دارید و می‌خواهید هرچه زودتر نسل نهم را با کنسول سونی تجربه کنید، به سراغ نسخه دیجیتالی بروید. اما در صورتی که می‌خواهید یک پخش‌کننده 4K Blu-ray داشته باشید و از مزایای دیسک خور بودن دستگاه بهره‌مند شوید، مدل استاندارد برای‌تان گزینه بهتری خواهد بود.

این بود هرآنچه باید درباره تفاوت پلی استیشن 5 استاندارد و دیجیتال می‌دانستید. نظر شما درباره این دو مدل چیست؟ کدام مورد را گزینه مناسب‌تری می‌دانید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.


ads

گوشی های پرچمدار سامسونگ به ترتیب کدامند؟ در این مطلب با جدیدترین پرچمداران سامسونگ آشنا شوید.


گوشی های پرچمدار سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *