• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

گوشی Sony Xperia 1V با نمایشگر 4K معرفی شد

سونی به تازگی جدیدترین پرچم دار خود، Xperia 1 V را معرفی کرد. در گوشی گوشی سونی Xperia 1 V ، از حسگر Exmor T مخصوص موبایل استفاده شده که گفته شده کیفیت عکاسی در محیط‌ های کم نور را بالا می‌برد. همچنین این گوشی از نمایشگر 4K OLED استفاده می‌کند و به جدیدترین تراشه‌ی اسنپ دراگون مجهز شده است.

نمایشگر این گوشی ۶.۵ اینچ است و نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. موتوری که در این گوشی استفاده شده، مشابه همان مدل استفاده شده در Xperia 1 IV است که قرار شده کیفیت ویدیوها را بالاتر ببرد. به منظور بالا بردن مقاومت گوشی، یک لایه گوریلا گلس ویکتوس ۲ روی گوشی نشسته و حاشیه‌ای کاملا کلاسیک دارد که یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با حسگر ۱/۲.۹ اینچی را در خود جای داده است.

مشخصات گوشی سونی Xperia 1 V

پشت گوشی نیز از گوریلا گلس ویکتوس ۲ بهره برده است. لبه‌های گوشی حالت دندانه‌ای دارد که باعث می‌شود گوشی بسیار خوش دست‌ باشد. گواهی های IP68 و IP65، به شما این اطمینان خاطر را می‌دهند که نگران گرد و غبار و همینطور آب نباشید.

در داخل گوشی سونی Xperia 1 V یک تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ استفاده شده است. این گوشی با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود. برعکس خیلی از گوشی‌های دیگری که چنین ظرفیتی دارند، سونی برای این پرچم‌دار خود قابلیت ارتقا حافظه با استفاده از کارت حافظه را هم در نظر گرفته است. سونی سعی کرد مشکل داغ شدن زیاد گوشی Xperia 1 IV را دیگر تکرار نکند. بنابراین سیستم خنک کننده‌ای برای این گوشی در نظر گرفته که تا ۶۰ درصد بزرگتر از مدل قبل است. همچنین سونی تلاش خود را کرده تا میزان مصرف باتری برای دوربین گوشی را کاهش دهد؛ چرا که این مسئله یک مشکل بزرگ در گوشی‌های هوشمند است.

خوشبختانه با کوچک کردن اندازه‌ی حسگر، گوشی دچار هیچ مشکلی نشد. به جای آن، پشت لنز F/1.9 فضا برای لنز دومی به اندازه‌ی 1/1.35 اینچی باز شد. این لنز، یک حسگر ۵۲ مگاپیکسلی است که نسبت تصویر ۴.۳:۳ دارد و برای ضبط ویدیوهایی با نسبت ۱۶:۹ استفاده می‌شود.

این سنسور در گوشی‌های قبلی هم استفاده شده اما سونی ادعا دارد که این مدل با مدل‌های دیگر فرق دارد و و عملکردی به مراتب بهتر در محیط‌های کم نور خواهد داشت. همچنین، Night Mode هم در این گوشی فعال شده تا برای عکاسی در محیط تاریک کمک کند.

اگر نگاهی به دوربین اصلی این گوشی بیندازیم، می‌بینیم که دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.3 تا F/2.8 و قابلیت زوم مداوم در این گوشی قرار گرفته که در مدل‌ قبلی هم استفاده شده بود. یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دیگر پشت دوربین اولتراواید ۱۶ میلی‌متری قرار گرفته که قابلیت فوکوس خودکار دارد. خبری از حسگر TOF نیست؛ چرا که سونی ادعا می‌کند الگوریتم‌های هوش مصنوعی کاربر را به چنین حسگری بی‌نیاز کرده است.

سونی اپلیکیشن‌هایی مثل Photo Pro و Video Pro را آپدیت کرده. حال، قابلیت فوکوس این برنامه‌ها قوی‌تر شده و در مواقع استریم کردن، چت لایو را می‌شود از صفحه‌ی گوشی هم کنترل کرد.

در بخش صدای گوشی، باید گفت اسپیکرهای استریو قوی‌تر شده‌اند و باس آن‌ها قدرت بیشتری پیدا کرده. البته جک ۳.۵ میلی متری هم برای راحتی کسانی که هنوز از هدفون‌های سیم دار استفاده می‌کنند قرار گرفته است.

دوربین گوشی سونی Xperia 1 V

گوشی Sony Xperia 1 V از یک باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعت بهره برده که یک شارژر ۳۰ وات دارد و می‌تواند در نیم ساعت ۵۰ درصد شارژ شود. قابلیت شارژ وایرلس هم به این گوشی افزوده شده و سونی گفته که بعد از ۳ سال استفاده، حداقل ۸۰ درصد از ظرفیت باتری سالم باقی خواهد ماند.

این موبایل در رنگ های مشکلی، نقره‌ای و سبز خاکی از اواخر ماه ژوئن ( اوایل تیرماه) موجود خواهد شد و قیمت آن نیز در اروپا ۱۳۹۹ یورو و در انگلستان، ۱۲۹۹ پوند خواهد بود. هنوز قیمت این گوشی برای آمریکا مشخص نشده است.


ads

بهترین تلویزیون های ساخت و اسمبل ایران کدامند؟ اگر می‌خواهید بهترین را از بین این برندها داشته باشید، با ما همراه شوید.


بهترین تلویزیون ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *