• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

5 دلیل برای اینکه گلکسی S24 FE را به جای S24 Plus بخرید!

اگر در جریان سیاست تولید گوشی‌های قاتل پرچمدار سامسونگ باشید، حتما می‌دانید که این کمپانی کره‌ای همواره چندین ماه بعد از مراسم رسمی رونمایی گوشی‌های پرچمدار سری S خود از یک گوشی با نام همان خانواده بعلاوه دو عبارت لاتین FE به اختصار از کلمات Fan Edition رونمایی می‌کند.

ویژگی های گوشی قاتل پرچمدار

ویژگی های گوشی قاتل پرچمدار

گوشی قاتل پرچمدار محصولی است که از لحاظ سخت افزاری مشخصاتی بهتر از گوشی‌های میان رده و کم‌تر از پرچمدار دارد. در واقع کمپانی سامسونگ چندین سال قبل تصمیم به تولید اولین گوشی FE برای طرفداران همه‌جانبه خود گرفت تا آن‌ها بتوانند با پرداخت هزینه‌ای کم‌تر از گوشی‌های پرچمدار، به گوشی‌هایی با بالاترین میزان شباهت به سری S دست پیدا کنند. در حال حاضر که تنها چندین روز از رونمایی و عرضه گلکسی S24 FE می‌گذرد، می‌توانید با مقایسه مشخصات آن با گوشی S24+ متوجه شباهت بالای این 2 گوشی سامسونگ شوید.

5 دلیل برای خرید گلکسی S24 FE: دلایل برتری S24 Plus نسبت به S24+

در این بخش می‌توانید به صورت خلاصه و جمع بندی با دلایل بهتر بودن گوشی S24 اف ای نسبت به S24 Plus آشنا شوید، پس تا پایان این خبر دست اول از تکنولایف همراه ما باشید تا در انتها با بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید گوشی بگیرید.

5. دوربین

دوربین اصلی هر 2 گوشی 50 مگاپیکسل است و در طی نقد و بررسی S24 FE و S24 Plus هم به وضوح اثبات شده که قدرت پردازش تصاویر بعد از عکس برداری هم به تقریبا به یک اندازه است، بنابراین گلکسی اس 24 پلاس برتری زیادی در بخش دوربین اصلی نسبت به اس 24 اف ای ندارد و شما می‌توانید با پرداخت هزینه کم‌تر به همان میزان رزولوشن و کیفیت دست پیدا کنید.

در کنار دوربین اصلی، دوربین فوق عریض یا همان اولتراواید هر دو گوشی دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی است که کیفیت تصاویری یکسان را به شما تحویل خواهند داد. نقطه اصلی تفاوت میان s24 plus با s24 fe در بخش دوربین، درمورد کیفیت دوربین تله فوتو و سلفی است.

دوربین سلفی S24 Plus: مجهز به سنسور 12 مگاپیکسلی

دوربین تله فوتو S24 Plus: مجهز به سنسور 10 مگاپیکسلی

دوربین سلفی S24 FE: مجهز به سنسور 10 مگاپیکسلی

دوربین تله فوتو S24 FE: مجهز به سنسور 8 مگاپیکسلی

جدول مقایسه اس 24 اف ای با اس 24 پلاس در بخش عکاسی و فیلم برداری:

مقایسه نمرات حالت عکاسی:

مقایسه نمرات حالت فیلم برداری:

2. تراشه و عملکرد گوشی

اگر به یاد بیاورید، گوشی S24 Plus با تراشه Exynos 2400 در کشورهایی غیر از آمریکا و کانادا به دنیا عرضه می‌شود و این در حالی است که نسخه fe هم با تراشه‌ای بسیار نزدیک به این تراشه یعنی با Exynos 2400e به دست کاربران می‌رسد. جالب اینجاست که در طی تست گرفتن از تراشه‌ها مشخص می‌شود که عملکرد این 2 چیپست در بسیاری از موارد مخصوصا بخش تک هسته‌ای یکسان است و هنگام اجرای برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف، سرعت و قدرت برابری دارند.

بنچمارک تراشه‌ها:

تراشه و عملکرد گوشی s24 fe و s24 plus

3. نرم افزار و قابلیت ها

یکی از جداب‌ترین ویژگی‌های گوشی سری S سامسونگ در رونمایی رسمی سال 2024 این بود که گوشی‌های سری S24 در کنار هوش مصنوعی به 7 سال پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی هم مجهز می‌شوند و این اتفاق مجددا در مراسم رونمایی گلکسی S24 FE رخ داد، بنابراین دیگر از لحاظ تعداد سال‌های پشتیبانی نرم افزاری، گوشی اس 24 پلاس مزیتی بر اس 24 اف ای ندارد.

4. صفحه نمایش

تجربه کاربری نشان می‌دهد که شاید روی کاغذ، مشخصات اعلام شده (مانند میزان رزولوشن و روشنایی) برای نمایشگر S24+ از نمایشگر S24 FE بیشتر باشد، اما در نهایت هر دو نمایشگر 6.7 اینچی عملکردی یکسان و شبیه به هم دارند.

صفحه نمایش S24 FE

5. کیفیت صدا

میزان بلندی ضدا و حجم آن برای در هر دو مدل پلاس و اف ای کاملا با هم برابر است. از هر دو گوشی به عنوان اسپیکر کوچک خانگی می‌توانید به راحتی استفاده کنید.

جمع بندی و نتیجه گیری

نمی‌توان گفت که گوشی S24 Plus در هیچ زمینه‌ای هیچ برتری نسبت به S24 FE ندارد، اما حقیقت اینجاست که اختلاف برتری این 2 گوشی در حدی است که در بعضی از موارد می‌توانیم از آن صرف نظر کنیم. اگر قصد خرید گوشی S24+ را دارید، اما بودجه شما کم‌تر از قیمت محصول است، می‌توانید با خیال راحت برای خرید گوشی اس24اف‌ای اقدام کنید و از کیفیت گوشی نهایت لذت را ببرید.


ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها


بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *