• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

اخبار خانواده گلکسی S25؛ از شایعات تا واقعیات!

فهرست مطالب

همانند هر سال، می‌دانیم که با شروع سال جدید میلادی، سامسونگ گوشی‌های پرچمدار خود را رونمایی، و سپس روانه بازار می‌کند. تا زمان رونمایی از گوشی، اخبار زیادی از آن درز می‌کند که ویژگی‌های ظاهری و مشخصات فنی آن را لو می‌دهد. ما نیز، در تکنولایف این اخبار را تمام و کمال پوشش می‌دهیم تا هر سوالی که درباره‌ی این گوشی دارید را پاسخ داده باشیم.

با مشاهده قیمت گوشی سامسونگ در فروشگاه تکنولایف، خرید خود از این برند را با بهترین قیمت انجام دهید.

آپدیت 29 مهر 1403

تراشه اسنپدراگون ۸ الیت روی s25 قرار خواهد گرفت!

در حالی‌که همیشه چیپست‌های آیفون از کوالکوم و مدیاتک جلو می‌زدند، امسال بازی عوض شده و طبق چند تست بنچمارک که به تازگی انجام شده، مشخص شده که برنده بازی امسال اندرویدها هستند!

اسمارتپریکس و آنلیکس نتایج بنچمارک گوشی ریلمی مدل GT7 Pro را نشان داده‌اند. این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۸ الیت مجهز شده. این تراشه که نسل جدید اسنپدراگون نسل ۳ است، پیش‌تر با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۴ شناخته می‌شد.

این گوشی در پلتفرم AnTuTu امتیاز 3.025.991 گرفته است و در صدر لیست جای گرفته است. آیفون ۱۶ پرو نیز در همین لیست توانسته 1.669.791 را بگیرد که باز هم می‌شود گفت گوشی ریلمی از آن پیشی گرفته. با این که نمی‌شود درست تراشه‌های A18 Pro و Snapdragon Elite را با هم مقایسه کرد، اما از همین حالا می‌شود گفت که عنوان بهترین پردازنده سال را مال خود کرده.

همچنین در گیکبنچ ۶ که برای مقایسه پردازنده‌هاست، مشخص شده که اسنپدراگون ۸ الیت 3.260 امتیاز در حالت تک هسته و 10.051 در حالت چند هسته کسب کرده است. برای پردازنده A18 Pro نیز پایین ترین امتیاز 3.182 و بالاترین 7.872 است.

تراشه جدید کوالکوم

طبق گفته‌ها، تراشه اسنپدراگون ۸ الیت در دو ورژن استاندارد و اورکلاک عرضه خواهد شد.

  • حالت استاندارد دو هسته با فرکانس ۴.۰۸ گیگاهرتز و شش هسته با فرکانس ۲.۷۸ گیگاهرتز دارد.
  • حالت اورکلاک دو هسته با فرکانس ۴.۳۲ گیگاهرتز دارد.

این تراشه معماری ۳ نانومتری داشته و با Adreno 830 همراه می‌شود. تراشه این ماه معرفی می‌شود و روی خانواده گلکسی S25 نیز قرار است که قرار بگیرد. به جز این دو کمپانی، شیائومی و وان پلاس هم قرار است از این تراشه در گوشی های خود استفاده کنند.

آپدیت 1 مهر 1403

سرعت شارژ سری S25 سامسونگ !

انتظار می‌رود که سری اس 25 سامسونگ در ماه ژانویه (دی) معرفی شوند و سامسونگ در حال حاضر دارد روی دریافت استانداردهای متفاوت تلاش می‌کند. گواهینامه 3C در چین امروز یک واقعیت بسیار ناامید کننده را آشکار کرده است. هر دوی این گوشی‌ها دقیقا همان حداکثر سرعت شارژ مدل‌های قبلی را ارائه خواهند کرد. با توجه به همین خبر گلکسی S25 حداکثر تا 25 وات شارژ خواهد شد و Galaxy S25+ شارژ سریع 45 واتی خواهد داشت. متأسفانه سرعت شارژ بی‌سیم از طریق گواهی 3C مشخص نشده است؛ بنابراین باید منتظر تایید این جزئیات باشیم.

طراحی اس 25 و اس 25 پلاس بسیار شبیه به Galaxy 24 و Galaxy s24 + خواهد بود و احتمالا سامسونگ تنها تمایل دارد تا روی اصلاحات تمرکز کند و قصد نوآوری و ایجاد تحول در بازار را ندارد.

آپدیت 25 شهریور 1403

رندرهای S25 اولترا مشخص شد؛ ظریف‌تر، باریک‌تر و گردتر!

گوشی جدید سامسونگ و قابلیت های جدید

حالا که آیفون ۱۶ به‌طور رسمی معرفی شده، توجه‌ها دارد به‌طور کامل به سمت پرچمدار جدید سامسونگ گردانده می‌شود. آیس یونیورس که به اطلاعات دقیقش درباره محصولات سامسونگ معروف است، حالا رندرهایی ارائه داده که در آن S25 Ultra را با نسل پیشین مقایسه کرده است.

طبق رندرهای لو رفته، این گوشی قرار است لبه‌های گردی داشته باشد؛ البته نه به اندازه‌ی آیفون. این خبر می‌تواند برای طرفداران لبه‌های تیز سامسونگ، ناامیدکننده باشد.

در اس ۲۵ اولترا خبری از فریم فولادی سنگین نیست؛ برای همین سبک‌تر و ظریف‌تر خواهد بود. این در حالی است که سایز گوشی ممکن است بزرگتر از نسل قبلی هم باشد.

در کنار وزن سبک، می‌توانیم انتظار پردازنده قوی‌تری هم داشته باشیم. در مورد دوربین گوشی نیز اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد. نقطه قوت اصلی گوشی، شاید Galaxy AI آن باشد؛ همانطور که اپل از Apple intelligence در آیفون ۱۶ رونمایی کرد.

آپدیت 18 شهریور 1403

گلکسی S25 Ultra باریک ترین گوشی سامسونگ خواهد بود!

یکی از خبرهایی که کاربران سامسونگ قطع به یقین از شنیدن آن استقبال خواهند کرد، خبر طراحی ظریف کهکشانی تاج‌دار سال 2025 خواهد بود. اینطور که به نظر می‌رسد، 2 گوشی آیفون 16 پرومکس و گلکسی اس 25 اولترا از لحاظ طراحی و ضخامت بالاترین شباهت را به هم دیگر دارند. طبق اخباری که از گوشه کنار به گوش می‌رسد، گوشی گلکسی اس 25 اولترا ظریف‌ترین و باریک‌ترین کهکشانی تاریخ گوشی سامسونگ خواهد بود.

مقایسه طراحی و ضخامت S24 Ultra با S25 Ultra طبق اخبار شنیده شده

اگر به یاد ندارید که ضخامت گلکسی اس 24 Ultra چقدر است، هیچ ایرادی ندارد، چرا که ما اینجا هستیم تا خبر را برای شما کامل کنیم. کمپانی سامسونگ در فوریه 2024 گوشی پرچمدار گلکسی اس 24 اولترا را با ضخامت 8.6 میلی‌متر راهی بازار کرد و حال قصد دارد تا گوشی گلکسی اس 25 اولترا را با ضخامتی کم‌تر به اندازه 8.2 میلی‌متر به دنیا معرفی کند.

ضخامت S25 Ultra

ابعاد احتمالی Galaxy S25 Ultra طبق اخبار 7 سپتامبر 2024: 162.8 در 77.6 در 8.2 میلی‌متر

انتظارات کاربران از گوشی گلکسی اس 25 اولترا

یکی از بخش‌هایی که کاربران وفادار هر کمپانی‌ای انتظار دارند تا شرکت سازنده به آن بخش بیشتر از سایر بخش‌ها توجه کند، قسمت توجه به انتظارات کاربران از گوشی‌های پرچمدار است. مشتریان وفادار گوشی‌های سامسونگ انتظار دارند که کمپانی در هر سال تا پیش از رونمایی از کهکشانی‌های خودش (مخصوصا کهکشانی‌های پرچمدار) به نظرات و پیشنهادات آن‌ها توجه کند و بهبودی که حداکثر مردم در انتظار آن هستند را روی گوش جدید اعمال کند؛ برای مثال در حال حاضر اگر اخبار به گوش رسیده در ارتباط با کاهش ضخامت گلکسی S25 اولترا درست باشد؛ پس می‌توان نتیجه گرفت که کمپانی سامسونگ تا حد توان به نظرات کاربران گوشی‌های گلکسی S23 Ultra و گلکسی s24 Ultra گوش داده و تلاش کرده تا گوشی پرچمدار 2025 را با کم‌ترین ضخامت ممکن راهی بازار کند و طراحی‌ای ظریف را به آن هدیه دهد.

تغییراتی که کاربران علاقه دارند تا در گوشی گلکسی s25 اولترا ایجاد شود:

  • باتری با ظرفیت بالاتر
  • باتری با شارژدهی بهتر و طول عمر بیشتر
  • طراحی خوش دست‌تر
  • صفحه نمایش به روشنایی نسل قبلی و حتی بیشتر
  • دوربین‌هایی مجهز به هوش مصنوعی
  • ترکیب و همکاری گلکسی AI با Gemini

آپدیت 13 شهریور 1403

خانواده سامسونگ گلکسی S25 از تراشه اسنپدراگون استفاده خواهند کرد

تراشه s25 سامسونگ

در چند ماه گذشته شایعات متنوع زیادی درباره تراشه‌های سامسونگ گلکسی s25 منتشر شده و احتمالا این گوشی در ماه ژانویه (دی ماه) عرضه می‌شود. طبق شایعات اولیه‌ای که از این گوشی منتشر شد بسیاری از کاربران تصور کردند که این سری از تراشه اگزینوس استفاده خواهد کرد؛ اما طی اخبار تکمیلی‌تر مشخص شده که احتمالا تمامی گوشی‌ها از اسنپدراگون استفاده خواهد شد.

شایعه موثق دیگری نیز وجود دارد که تایید می‌کند تراشه این گوشی‌ها اسنپدراگون خواهد بود. گلکسی اس 25، گلکسی اس 25 پلاس و گلکسی اس 25 اولترا ظاهرا از اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام استفاده خواهند کرد. ظاهرا استفاده از این تراشه برای به حداکثر رساندن عملکرد سری S25 انجام شده است.

احتمالا از اگزینوس 2500 در گلکسی زد فولد 7 و گلکسی زد فلیپ 7 که در نیمه دوم سال آینده عرضه خواهند شد، استفاده خواهد شد. استفاده از این تراشه برای تاشوها جدید است و تا کنون هر گوشی تاشویی که سامسونگ تولید کرده متکی به اسنپدراگون بوده است. طبق این گزارش تا زمان عرضه سامسونگ زمان خواهد داشت تا بازدهی اگزینوس 2500 را بهبود بخشد و عملکرد آن را تثبیت کند.

آپدیت 8 شهریور 1403

شرکت Verizon فناوری ارسال پیام از طریق فضا را برای گلکسی S25 راه اندازی کرد!

شرکت Verizon با همکاری شرکت ماهواره‌ای Skylo امکان ارسال پیام‌های ماهواره‌ای را برای گوشی اس 25 فراهم کرده است. در حقیقت این شرکت قصد دارد تا در ماه‌های آینده ویژگی‌های پیام‌رسانی اضطراری و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی مبنی بر ماهواره و به دنبال آن پیامک ماهواره‌ای را در سال آینده ارائه کند. شرکت Skylo از یک طیف ماهواره‌ای تلفن همراه دارای مجوز برای اتصالو ارسال پیام استفاده می‌کند، اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، ورایزون به اولین اپراتور در جهان تبدیل خواهد شد که اتصالات تکمیلی گوشی هوشمند را با استفاده از شبکه ماهواره ای غیرزمینی Skylo راه اندازی می‌کند.

گوگل از اتصال ماهواره‌ای شرکت Skylo زودتر از سامسونگ اقدام کرده است

کمپانی گوگل برای گوشی جدید خود یعنی گوگل پیکسل 9 از سیستم شبکه دسترسی رادیویی شبکه غیرزمینی Skylo (RAN) استفاده می‌کند تا اتصال ماهواره‌ای را به این گوشی برساند. سرویس RAN Skylo با ماهواره‌های Echostar، Viasat، Ligado Networks و TerreStar متصل می‌شود. طبق گزارشی که از CNET به دست می‌رسد، شرکت ورایزون در حال گسترش این قابلیت است تا در کنار کاربران پیکسل 9 و دارندگان سایر دستگاه‌های سازگار با قابلیت ارسال پیام‌های متنی از طریق ماهواره را می‌دهد. گلکسی اس 25 دومین گوشی جهان خواهد بود که این ویژگی را دریافت می‌کند. در حقیقت از آنجایی که Skylo خدمات خود را از طریق ماهواره‌های باند L اجرا می‌کند، آن‌ها فقط روی تلفن‌های سازگار با نسخه 3GPP Release 17 مانند Pixel 9 و Galaxy S25 کار خواهند کرد.

گلکسی s25 اولترا از آیفون 16 پرومکس و پیکسل 9 پرو XL باریکتر خواهد بود!

مدت‌هاست که شایعه شده گوشی پرچمدار جدید سامسونگ، یعنی S25 Ultra، از نسل قبلی ظاهری متفاوت‌ خواهد داشت. ادعا شده که این گوشی، لبه‌های منحنی‌تر قرار است داشته باشد. حالا ادعای جدیدی اظهار داشته که این گوشی نسبت به آیفون ۱۶ پرومکس و پیکسل ۹ پرو ایکس ال باریکتر و سبک‌تر نیز خواهد بود.

گوشی اس ۲۵ اولترا چقدر ضخامت دارد؟

با این که هنوز اطلاعاتی از ابعاد گوشی در دست نیست، اما قرار شده ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) این اطلاعات به‌طور رسمی اعلام شود. پیکسل ۹ پرو ایکس ال ضخامت ۸.۵ میلی متری دارد و وزن آن ۲۲۱ گرم است. برای مقایسه، خوب است بدانید که اس ۲۴ اولترا ۸.۶ میلی متر ضخامت و ۲۳۲ گرم وزن دارد.

بنابراین، با این اعداد و ارقام، انتظار می‌رود گوشی جدید سامسونگ در بیشترین حالت ۸.۴ میلی متر ضخامت و ۲۲۰ گرم وزن داشته باشد. طبق گفته‌های منبع دیگری، ادعا شده اس ۲۵ اولترا نه تنها باریکتر و سبک‌تر از این دو گوشی است، که از تمام گوشی‌های اولتراست که قرار است به‌زودی راهی بازار شوند.

احتمالا منظور از این اولتراها، گوشی‌های اوپو فاید X8 اولترا، شیائومی ۱۵ اولترا و ویوو X200 اولترا باشد که همگی قرار است طی چند ماه آینده روانه بازار شوند.

آپدیت 27 مرداد 1403

سامسونگ از نسبت صفحه نمایش به بدنه گلکسی اس 25 اولترا خبر می‌دهد!

تا پیش از خبرهای امروز، درمورد ابعاد گلکسی اس 25 اولترا تنها با این خبر مواجه شده بودیم که قرار است تا پادشاه کهکشان 2025 سامسونگ با لبه‌هایی گردتر از گلکسی اس 24 اولترا راهی بازار شود؛ اما با خبر داغی که تازه به دست ما رسیده، به نظر می‌رسد که سامسونگ از ابعاد دقیق گوشی Galaxy S25 Ultra رونمایی کرده است! تا به اینجای کار انتظار داریم تا نسبت صفحه نمایش گوشی S25 اولترا به بدنه‌اش بهتر از گلگسی S24 Ultra باشد. به احتمال فراوان لبه‌ها هم در نسخه 2025 باریک‌تر خواهند بود.

نسبت صفحه نمایش به بدنه گلکسی اس 25 اولترا

اگر اعداد و ارقام گلکسی اس 24 اولترا را به یاد بیاورید، بزرگ‌ترین مشکل طراحی S24 Ultra این است که نسبت افقی صفحه نمایش به بدنه بسیار پایین است و این موضوع به این معنی است که سامسونگ می‌توانست لبه پایینی باریک‌تری را برای گلکسی اس 24 اولترا قرار دهد، بنابراین این نوید به گوش می‌رسد که این ایراد به احتمال فراوان در گلکسی s25 اولترا حذف خواهد شد. همچنین فاصله 6.7 میلی‌متری بین لبه تا صفحه نمایش در گلکسی s24 ultra هم برای بار دیگر در گلکسی s25 ultra تکرار نخواهد شد.

در مجموع طبق اخبار به گوش رسیده، گوشی گلکسی s25 ultra با لبه‌هایی گردتر روی میز معرفی قرار می‌گیرد و گوشی خوش دست‌تری خواهد بود؛ بنابراین خبری از آن لبه‌های تیزی که همواره منتقدان گلکسی S24 Ultra و گلکسی s23 Ultra درمورد آن صحبت می‌کردند، در گلکسی اس 25 اولترا نخواهد بود.

آپدیت 24 تیر 1403

شاید در گلکسی S25 ULTRA با تغییراتی بیشتر از یک لبه گرد مواجه شویم! کسی چه می‌داند!

اینطور که این روزها شایع شده است، انگار کمپانی سامسونگ تصمیم اساسی‌ای در ارتباط با طراحی گوشی‌های پرچمدار سری S گرفته و قصد دارد تا طوفانی در این خصوص به پا کند! رابطه شما با گوشه‎‌های تیز گلکسی S24 اولترا چگونه بود؟ در واقع تمام شایعه‌ها و اخبار این چند وقت، حول محور تغییر سبک و طراحی سری اس 25 نسبت به نسل قبلی می‌چرخند، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که طراحی لبه‌های تیز S24 اولترا در S25 اولترا دیده نشود.

تفاوت لبه های گلکسی اس 25 اولترا با گلکسی اس 24 اولترا

طراحی نامتقارن، مهمان فریم گلکسی اس 25 اولترا

خبرنگار شبکه Ice Universe سامسونگ می‌گوید که فریم میانی گوشی Galaxy S25 Ultra به طراحی نامتقارنی مجهز شده است و قرار است با این طراحی به دست کاربرانش برسد. ظاهراً به جای اینکه فریم کاملاً صاف یا انحنای محسوسی داشته باشد، به این صورت است که قسمتی از آن که به پشت نزدیک است، حالتی گرد دارد، در حالیکه قسمت نزدیک نمایشگر صاف‌تر می‌شود.

خبرنگار شبکه Ice Universe درمورد گلکسی اس 25 اولترا

چرا شایعه تغییر طراحی گوشی سامسونگ s25 ultra هرروز اوج می‌گیرد؟ ایراد طراحی S24 Ultra چیست؟

در حقیقت منتقدان گوشی Galaxy S24 Ultra از زمان معرفی آن تا به امروز (سه ماهه سوم 2024) می‌گویند که شاید این گوشی کهکشانی پرچمدار یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار باشد، اما در دست گرفتن آن واقعاً لذت بخش نیست. برخی دیگر هم می‌گویند که لبه‌های نوک تیز آن کف دستشان را سوراخ می‌کند که البته این اغراقی بیش نیست، اما بهرحال نقدی است که این روزها به گوش می‌رسد. شاید جالب باشد، اما در این میان هم افرادی هستند که اصلا موافق و طرفدار قاب‌های بزرگ نیستند و اعتقاد دارند که طراحی گوشی نباید به‌گونه‌ای باشد که گوشی عریض‌تر از حد معمول نشان داده شود.

ضخامت لبه های سامسونگ s25 اولترا

در کنار نقدهای جورواجوری که به لبه‌های تیز گلکسی S24 اولترا می‌شود، یک سری از اخبار هم حاکی از باریک‌تر بودن ضخامت لبه‌های گلکسی S25 هستند. اینطور که مشخص است گلکسی اس 25 اولترا ضخامت کم‌تری نسبت به پادشاه اولترا 2024 دارد. البته 7.6 میلی‌متر باریک‌ترین ضخامتی است که درمورد آن گمانه زنی شده، اما داستان اینجاست که حتی درصورتیکه ضخامت لبه های سامسونگ s25 اولترا حدود 8.4 میلی‌متر هم باشد، باز هم از ضخامت 8.6 میلی‌متر گلکسی اس 24 اولترا کم‌تر خواهد بود.

آپدیت 13 تیر 1403

سامسونگ احتمالا بی‌خیال مدل S25 Plus شود!

Galaxy-S24-Plus

از سال ۲۰۲۰ تا امروز، سامسونگ هر ساله سه گوشی برای سری پرچمدار خود تولید کرده است. همیشه ما شاهد یک مدل ساده، یک مدل پلاس و یک مدل اولترا بوده‌ایم.

حال، با این‌که همه منتظر هستیم تا سال ۲۰۲۵ با سه مدل گوشی پرچمدار دیگر روبرو شویم، این شایعه پیچیده که احتمالا سامسونگ رویکرد دیگری پیش بگیرد و در سری S25، بی‌خیال مدل پلاس شود.

طبق Android Headlines، این سری گوشی تنها دو مدل خواهد داشت؛ یعنی S25 و S25 Ultra. این خبر گویا براساس دلایل موجهی تولید شده و در آن هیچ اطلاعاتی از نسخه پلاس نبوده است.

با این حال، زمان زیادی تا آمدن گوشی‌ها مانده و ممکن است برنامه‌ها باز هم عوض شود.

چرا سامسونگ باید بی‌خیال نسخه پلاس شود؟

در سال‌های اخیر، دیده‌ایم که هرکس نسخه کوچک پرچمدار را می‌خواسته سراغ نسخه معمولی آن، و هر کس که نسخه بزرگ را می‌خواسته سراغ نسخه اولترا رفته. بنابراین نسخه پلاس هواداران خاصی نداشته است. به همین علت، سامسونگ که فروش کم این نسخه را در طی این سال‌ها دیده، احتمالا تصمیم گرفته که این نسخه را از خط تولید خارج کند. این البته تمام داستان نیست!

هر ساله، می‌بینیم که تفاوت‌های میان نسخه‌های ساده و پلاس کم‌ و کمتر می‌شود. مثلا در سال ۲۰۲۴ دیدیم که نسخه پلاس نسبت به نسخه ساده، تنها از صفحه نمایش بزرگتر (با رزولوشن بالاتر) و باتری بزرگتر بهره‌ور بود. باقی مشخصات هر دو نسخه یکسان بود.

این مورد می‌تواند علت دیگری باشد که سازنده‌ها تصمیم بگیرند امسال سراغ نسخه پلاس نروند. با این حال، هنوز هیچی قطعی نیست و باید ببینیم تا سازندگان چه تصمیمی می‌گیرند.

آپدیت 9 تیر 1403

طراحی گلکسی s25 اولترا باز هم برای ما سورپرایز دارد!

سامسونگ طبق انتظارات، قرار است از طراحی مرسوم پرچمدارهای خود فاصله بگیرد. چند ساعت قبل، Ice Universe اعلام کرد که فرم مستطیلی گوشی عوض شده و با لبه‌هایی گردتر طرف هستیم. کمی بعد‌تر اعلام شد، لبه‌های پنل نیز کمی خمیده خواهند بود.

طراحی گوشی اس ۲۵ اولترا

گلکسی اس ۲۵ اولترا احتمالا ظاهری مانند s24 و s24 پلاس پیدا کند، البته با پنلی که خمیده شده است. لازم به ذکر است که S Pen همچنان همراه گوشی باقی می‌ماند؛ چرا که وجه تمایز آن به‌عنوان یک پرچمدار است و تاثیر چشمگیری بر فروش این گوشی دارد.

سامسونگ طراحی مستطیلی را برای گوشی‌های زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ نگه می‌دارد. این دو گوشی، در تاریخ ۱۰ جولای، برابر با ۲۰ تیر، رونمایی می‌شوند.

آپدیت 7 تیر 1403

شاید خانواده گلکسی S25 با چیپستی از مدیاتک پا به میدان بگذارد!

گلکسی S24 Ultra

عکس از گلکسی S24 Ultra است که احتمالا گلکسی s25 Ultra هم به همین طراحی و ابعاد مجهز خواهد شد!

اگر تا به حال حتی یک سال هم فرآیند معرفی و ورود گوشی‌های خانواده S یا همان پرچمدار Samsung را دنبال کرده باشید، پس به طور قطع می‌دانید که ماه اول یا دوم هر سال میلادی می‌توانید با کهکشانی‌های جدید آشنا شوید. حال داستان اینجاست که احتمال دارد تا خانواده گلکسی S25 با تراشه‌ای از کمپانی مدیاتک به دست شما برسد. البته در ارتباط با نوع تراشه به معنای واقعی هیچ قطعیتی وجود ندارد؛ چون که تا به امروز حداقل 3 بار درمورد نوع تراشه صحبت شده و هر بار هم نام یک نوع تراشه به میان آمده است. بنابراین اصلا باورنکردنی نیست که گوشی‌های سری S25 با 3 نوع تراشه اسنپدراگون، اگزینوس و مدیاتک به بازار معرفی شوند. البته ما همچنان امید داریم که توزیع خانواده S25 مانند خانواده S24 نباشد و کشورهای حوزه آسیا و خاورمیانه هم به تراشه اسنپدراگون در مدل گلکسی S25 معمولی و گلکسی S25+ دسترسی داشته باشند.

احتمال استفاده از چه تراشه‌هایی برای سری گلکسی S25 بیشتر است؟

با توجه به اینکه تا به حال از 3 کمپانی تولید تراشه برای گوشی‌های سری اس25 صحبت شده است (البته تراشه اگزینوس که تراشه اختصاصی خود سامسونگ است)؛ احتمال حضور تراشه‌های زیر در خانواده اس 25 سامسونگ از همه بیشتر است.

  • تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 از کمپانی کوالکام
  • تراشه دایمنسیتی 9400 از کمپانی مدیاتک
  • تراشه اگزینوس 2500 از کمپانی سامسونگ

البته در حال حاضر هنوز هر 3 تراشه نام برده شده، به دنیای تکنولوژی معرفی نشده‌اند، اما با توجه به اینکه زمان معرفی هر کدام از تراشه‌ها طبق تقویم همیشگی کمپانی‌ها جلوتر از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ است، بنابراین انتظار حضور هر یک از تراشه‌ها در خانواده اس 25 اصلا انتظار بی‌جایی نیست.

در حقیقت هم این گمانه‌زنی‌ها همگی به این دلیل است که قیمت اسنپدراگون 8 نسل 4 نسبت به زمانی که اسنپدراگون 8 نسل 3 قیمت گذاری شد، حدودا 60 الی 100 دلار بیشتر است و شاید سامسونگ برای کنترل قیمت گلکسی اس 25 ها می‌خواهد از تراشه اگزینوس هم استفاده کند. البته طبق اعتراف سامسونگ تراشه اگزینوس 2500 همچنان نیاز به بهبود 20 درصدی دارد و سامسونگ امید دارد که تا معرفی گلکسی 25 بتواند از پس این کار بربیاید.

نکته: در حال حاضر تراشه‌های موجود در لیست پایین، 9 تراشه برتر جهان هستند که در آن‌ها خبری از تراشه‌های احتمالی برای خانواده گلکسی S25 نیست! (هنوز معرفی نشده‌اند)

آپدیت 4 تیر 1403

احتمالا سامسونگ از تراشه اگزینوس در هیچ یک از مدل‌های S25 استفاده نخواهد کرد

طبق شایعاتی که اخیرا منتشر شده مشخص شده است که کوالکام احتمالا تنها تامین کننده تراشه‌ مورد استفاده در سری گلکسی اس 25 خواهد بود. این خبر به این معنا است که هر سه مدل گلکسی S25 از چیپست جدید کوالکام که اسنپدراگون 8 نسل 4 نام دارد استفاده خواهند کرد. در گوشی‌های جدید سامسونگ احتمالا خبری از تراشه اگزینوس نخواهد بود.

این خبر باعث رضایت بسیاری از کاربران شده است؛ چون بیشتر افراد از تصمیم سامسونگ برای برگرداندن اگزینوس به اس 24 راضی نبودند و تمایل داشتند تا همانند اس 23 همه مدل‌های اس 24 را نیز با تراشه اسنپدراگون دریافت کنند. با این حال شاید این امکان نیز وجود داشته باشد که سامسونگ در برخی از پرچمداران 2025 از اگزینوس 2500 استفاده کند.

سامسونگ در تلاش است تا بازدهی و کارایی Exynos 2500 را افزایش دهد

خرید گوشی سامسونگ s25

بر اساس گزارش منتشر شده از کره جنوبی دلیل اینکه تمامی مدل‌های اس 25 از اسنپدراگون استفاده خواهند کرد؛ بازدهی بسیار پایین Exynos 2500 است. با این حال، طبق گزارش‌ها سامسونگ توانسته است در روند کارکرد این تراشه بهبودهایی را ایجاد کند که به افزایش بازدهی تا 20 درصد کمک کرده است.

اگرچه این یک پیشرفت قابل توجه است؛ اما هنوز کافی نیست. طبق این گزارش‌ها بازده تراشه باید به 60 درصد برسد تا وارد تولید انبوه شود. برای اینکه سامسونگ بتواند از این تراشه در اس 25 استفاده کند باید تا سه ماه سوم سال جاری به این هدف دست پیدا کند.

جزئیات منتشر شده در مورد Exynos 2500 در حال حاضر محدود است. برخی از شایعات ادعا می‌کنند که از نظر قدرت این تراشه می‌تواند با اسنپدراگون 8 نسل 4 برابری کند. با این حال، بازده پایین همچنان خطر عدم موفقیت تولید انبوه را نشان می‌دهد.

آپدیت 31 خرداد 1403

فقط گلکسی S25 اولترا با دوربین بهتری به بازار خواهد آمد!

با اینکه بیشتر از 6 ماه تا معرفی خانواده گلکسی S25 باقی مانده است، اما طبق اخباری که از GalaxyClub منتشر می‌شود، گلکسی S25 Ultra به دوربین بهتری مجهز خواهد شد و این تغییر برای گلکسی s25 و S25+ وجود خارجی ندارد. آخرین گزارش منتشر شده از GalaxyClub ادعا می‌کند که مشخصات دوربین سه گانه گلکسی S25 و S25 Plus کاملا شبیه به گلکسی s24 و s24 plus خواهد بود. البته از سویی دیگر هم گلکسی کلاب می‌گوید که گلکسی S25 اولترا قرار است با دوربین 200 مگاپیکسلی بهتری روانه بازار شود. درمورد سایر دوربین‌ها هم احتمالا شاهد دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی و اولتراواید 50 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری خواهیم بود.

در ارتباط با سایر بخش‌ها فقط حدس و گمان‌هایی درمورد باتری گلکسی s25 ultra وجود دارد که انتظار می‌رود تا شاهد به کار رفتن باتری با ظرفیت بالاتری نسبت نسل قبل باشیم. در مجموع انتظار تغییر مثل همیشه از گلکسی s25 اولترا بیشتر از مدل پایه و پلاس است.

آپدیت 30 خرداد 1403

اسنپدراگون 8 نسل 4 قلب تپنده تمامی مدل‌های سری S25 خواهد بود!

در حقیقت اینکه سامسونگ برای خانواده پرچمدار 2025 از چه نوع تراشه‌ای استفاده می‌کند، دغدغه اصلی تمام افراد حوزه تکنولوژی است. قاعدتا اگر بخواهد طبق سال‌های گذشته رفتار کند، باید انتظار تراشه اگزینوس 2500 را در کنار تراشه کوالکام داشته باشیم، اما انگار اینطور نخواهد بود و به این دلیل که Exynos 2500 نمی‌تواند بازده مورد انتظار سامسونگ را داشته باشد، از اسنپدراگون 8 نسل 4 برای تمام گوشی‌های سری گلکسی S25 استفاده خواهد شد!

گلکسی S25 اولترا

اگر این اتفاق حقیقت داشته باشد، اتفاق خیلی عجیبی هم نخواهد بود، چون در رونمایی سال 2023 هم همین اتفاق افتاد و تمام خانواده گلکسی S23 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 راهی بازار شدند و در آن سال هم خبری از تراشه اگزینوس نبود، البته که قبول داریم که در سال 2024 باز هم گوشی‌های S24 معمولی و S24 پلاس به نسبت منطقه‌‌ای که به فروش می‌رسند، با تراشه‌های اگزینوس 2400 و اسنپدراگون 8 نسل 3 راهی بازار شدند.

آپدیت 8 خرداد 1403

کمپانی کره ای سامسونگ قرار است گلکسی S25 Ultra را با دوربین هایی آپدیت شده راهی بازار کند!

اصلی‌ترین خبری که این روزها در ارتباط با گلکسی S25 اولترا دهان به دهان می‌چرخد، این است که این پرچمدار کهکشانی قرار است با دوربین‌هایی ارتقا یافته و بهتر از گلکسی S24 اولترا وارد بازار شود. بیشتر شایعه‌ها و گمانه زنی‌ها درمورد دوربین اولتراواید و تله فوتو است. اینطور که به گوش می‌رسد، انگار گلکسی S25 ULTRA قرار است با 2 دوربین 50 مگاپیکسلی اولتراواید و تله فوتو به دست کاربرانش برسد. اگر میزان وضوح دوربین‌ها درست باشد، این موضوع نشان دهنده پیشرفت خیلی بزرگی خواهد بود. اگر به یاد داشته باشید، دوربین اولتراواید گلکسی اس 24 اولترا تنها 12 مگاپیکسل و دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسل بود.

به گفته منبع اطلاعات ما یعنی Ice Universe، دوربین اصلی گلکسی اس 25 اولترا با همان کیفیت 200 مگاپیکسل به بازار می‌آید و احتمالا در بخش سلفی هم تغییری ایجاد نشود؛ اما دوربین پریسکوپ 50 مگاپیکسلی با زوم 5 برابر قطعا در لیست دوربین‌های پنل پشتی کهکشانی ارشد سال 2025 خواهد بود.

آپدیت ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

گلکسی S25 Ultra یک دوربین کمتر از نسل پیشین خود خواهد داشت

با این که تا زمان آمدن این گوشی خیلی مانده، اما یک شایعه درباره‌ی آن درز پیدا کرده است. طبق صحبت‌هایی در توییتر، گوشی S25 Ultra سامسونگ با سه دوربین در بخش پشتی می‌آید.

دوربینی که حذف شده، احتمالا لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم سه برابر باشد. همانطور که احتمالا انتظارش را داشتید، سامسونگ به‌جای دوربینی که حذف کرده، قابلیت زوم سه برابر را به دوربین اصلی داده است.

s25-ultra-leaked

بنابراین دوربین اصلی پردازش تصویر خیلی بهتری خواهد داشت. طبق شایعه‌ها، این دوربین اصلی، همان رزولوشن و اندازه سنسوری را دارد که samsung s24 ultra داشت؛ اما قابلیت کپچر نور آن بهتر خواهد شد. تا این لحظه خبری از تغییر و بهبود در وضعیت دوربین اولتراواید به چشم نمی‌خورد.

زوم پریسکوپ دوربین این گوشی در حال حاضر در حال تست بین دو فاصله کانونی است: اولی بین ۴ برابر و ۵ برابر، دومی بین ۶ برابر و ۷ برابر. سامسونگ هنوز تصمیم نگرفته که کدام را انتخاب کند؛ اما می‌دانیم که دو فاصله کانونی را در نظر دارد.


ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها


بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *