• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

بررسی علت شارژ نشدن اپل واچ + راه حل رفع مشکل

فهرست مطالب

اگر شما از اسمارت واچ کمپانی اپل استفاده می‌کنید و در چند مدت اخیر درگیر پیدا کردن علت شارژ نشدن اپل واچ هستید، در این مقاله از تکنولایف قصد داریم تا به بررسی عوامل تاثیرگذار در شارژ نشدن اپل واچ بپردازیم؛ پس تا پایان همراه تکنوبلاگ باشید.

برای خرید اپل واچ و خرید گوشی اپل مانند ایفون 13 از تکنولایف، فقط کافی است روی لینک کلیک کنید.

علت شارژ نشدن اپل واچ تمام سری ها (مجموع دلایل احتمالی)

  • منبع تغذیه
  • شارژر اپل واچ
  • مشکل نرم افزاری و سیستم عامل
  • کثیف بودن کانکتورها
  • مشکل سخت افزاری نیاز به تعمیر

علت شارژ نشدن اپل واچ تمام سری ها

شارژ نشدن اپل واچ نمی‌تواند تنها یک دلیل داشته باشد و این مشکل می‌تواند ناشی از اتفاق‌های متفاوتی باشد.

اولین و ساده‌ترین راهی که به ذهن می‌رسد این است که شاید مشکل از اپل واچ نباشد و مشکل از منبع تغذیه باشد؛ اگر منبع تغذیه سالم باشد، پس بهتر است برای قدم دوم و سوم به کابل شارژ و پشت اپل واچ (جایی که کانکتورهای طلایی قرار دارند) نگاه با دقتی داشته باشید. در نهایت هم بهتر است که از لحاظ نرم افزاری سیستم عامل اپل واچ را چک کنید.

اگر نمیدانید اپل واچ خود را چطور انتخاب کنید، این مطلب را از دست ندهید:
راهنمای خرید ساعت هوشمند اپل

علت شارژ نشدن اپل واچ سری ۷، ۸ و ۶

  • مشکل نرم افزاری و سیستم عامل

علت شارژ نشدن اپل واچ سری ۷ و سایرین به دلیل نسخه سیستم عامل

یکی از رایج‌ترین دلایلی که برای شارژ نشدن اسمارت واچ اپل در این روزها دیده می‌شود، مشکل نرم افزاری است. کاربران اسمارت واچ سری 7 (این گزارش برای کابران اپل واچ‌های سری 6 و 8 هم دیده شده است) می‌گویند که از یک جایی به بعد اپل واچ آن‌ها دیگر شارژ نمی‌شود که در طی بررسی مشخص شده که این مشکل برای افرادی بوده که آپدیت سیستم عامل اپل واچ را نگرفته بودند.

از آنجایی که اپل واچ هم کاملا شبیه به گوشی‌ آیفون همراه با سیستم عامل مبتنی بر iOS با اسم WatchOS راهی بازار می‌شوند، در نتیجه ساعت‌ هوشمند هم نیاز به آپدیت نرم افزاری دارند و گاهی پیش می‌آید که عدم آپدیت باعث بروز مشکلاتی نظیر شارژ نشدن می‌شوند.

علت شارژ نشدن اپل واچ سری ۶ و ۸ چه عواملی می‌تواند باشد؟

  • کثیف بودن کانکتورها

علت شارژ نشدن اپل واچ سری ۶ ، ۸ به دلیل کثیف بودن شارژر و کانکتورها

بعد از مشکلات نرم افزاری، یکی از دلایل شارژ نشدن اپل واچ سری ۸ و ۶ می‌تواند این باشد که قسمت مگنتی شارژر به خوبی به دیواره پشتی اسمارت واچ نمی‌چسبد که این عدم اتصال می‌تواند به دلیل کثیف بودن دور کانکتورها باشد.

اگر شما هر زمان که می‌خواهید قسمت مگنتی شارژر را به پشت اپل واچ خود متصل کنید، به تمیز بودن آن قسمت توجه کنید و محل را خشک و عاری از هر گونه گرد و غبار و رطوبت نگه دارید، به احتمال خیلی بالا دیگر از این نظر با مشکل شارژ نشدن اپل واچ مواجه نمی‌شوید.

پیشنهاد مطالعه:
آیا اپل واچ بدون ایفون کار میکند؟

علت شارژ نشدن اپل واچ اولترا

  • بررسی برنامه Optimized Charge Limit

علت شارژ نشدن اپل واچ اولترا

در حقیقت موضوع اینجا است که Apple watch Ultra به یک سیستم جدید برای مدیریت باتری به نام Optimized Charge Limit مجهز شده است. این سیستم به این صورت است: هنگامی که شروع به استفاده از ساعت اولترا می‌کنید، اپل واچ اولترا مدت زمان استفاده شما را در 30 روز اول ردیابی می‌کند، سپس بر اساس نحوه استفاده از ساعت، شارژ را به سطحی محدود می‌کند که می‌تواند از محدوده متوسط 70 درصد تا 80 درصد باشد. در واقع از ماشین لرنینگ استفاده می‌کند تا باتری شما را به میزان مناسبی برای نیازهای شما شارژ کند.

محدودیت شارژ بهینه بسته به نحوه استفاده شما از Apple Watch Ultra به صورت پویا تغییر می‌کند. براساس الگوهای استفاده شما، ممکن است ساعت شما در برخی روزها ۱۰۰٪ شارژ شود و در روزهای دیگر کمتر شارژ شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دید وقتی از خواب بیدار می‌شوید، شارژ ساعت 100 درصد باشد، پس می‌توانید این قابلیت را به طور کل خاموش کنید.

علت روشن نشدن اپل واچ در شارژ؛ بررسی سالم بودن کابل شارژ

علت روشن نشدن اپل واچ در شارژ

اگر اپل واچ به علت اتمام شارژ را به شارژر وصل کردید، اما علامت سبز همیشگی را مشاهده نکردید، می‌توانید 2 حرکت انجام دهید، بگذارید 30 دقیقه از زمان اتصال بگذرد، یا شارژر را جدا کرده و احتمال دهید که مشکل از منبع تغذیه است. اگر مشکل از منبع تغذیه نباشد؛ باید شارژر را بررسی کنید، قسمت مگنت یا خود کابل مشکلی پیدا نکرده باشد. گاهی خراش، پیچ خوردگی یا پارگی دقیقا دلیل شارژ نشدن ساعت اپل واچ است.

پیشنهاد مطالعه:
بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون

مشکل شارژ نشدن اپل واچ به دلیل خرابی قطعه

  • گاهی اوقات هم هرچقدر تست و بازرسی انجام می‌دهید، نمی‌توانید متوجه علت شارژ نشدن اپل واچ شوید. یعنی اپل واچ از لحاظ نرم افزاری روی بالاترین نسخه سیستم عامل قرار دارد، شارژر سالم است، پشت ساعت هیچگونه کثیفی وجود ندارد و مگنت به راحتی با سطح متصل می‌شود. در این مرحله، قطعا به این نتیجه می‌رسید که حتما قطعه‌ای درون آن خراب شده؛ پس بهتر است که آن را به متخصص و تعمیرکار نشان دهید.
  • اگر اپل واچ روشن نمی‌شود و می‌دانید که باتری آن شارژ ذخیره دارد، پس یک بار اپل واچ را ری استارت کنید.

اپل واچ زود به زود شارژ خالی می کند؛ چه باید کرد؟

  • قابلیت «Wake Screen on Writ Raise» را خاموش کنید.
  • مدت زمان روشن ماندن صفحه را تغییر داده و آن را روی 15 ثانیه تنظیم کنید.
  • هنگامی که در حال تمرین هستید، (حالت صرفه جویی در انرژی) را فعال کنید.
  • سیستم عامل watchOS را به آخرین نسخه آپدیت کنید.
  • تمام اعلان‌های فشار غیر ضروری را خاموش کنید تا باتری ساعت خود را تقویت کنید.

سخن آخر

اگر تا به حال با مشکل شارژ نشدن اپل واچ روبه‌رو شده باشید، احتمالا قسمت‌های مختلفی را چک کردید تا بتوانید جای دقیق مشکل را پیدا کرده و بهترین راه حل را انتخاب کنید. در این مقاله از تکنولایف تلاش کردیم تا تمام جوانب را در نظر بگیریم و شما را با دلایل احتمالی شارژ نشدن اپل واچ آشنا کنیم. اگر شما از هر یکی از راه حل گفته شده استفاده کردید و جواب گرفتید؛ می‌توانید تجربه خود را با نوشتن در قسمت نظرات کاربران با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

مشکل شارژ نشدن اپل واچ سری 7 چیست؟

هر یک از دلایل کثیف شدن مگنت شارژر یا صفحه پشت ساعت، خراب بودن کابل شارژ، برق نداشتن منبع تغذیه و عدم به روزرسانی آپدیت سیستم عامل می‌تواند عامل شارژ نشدن اپل واچ سری 7 باشد.

باگ جدید اپل واچ‌‌ها که منجر به شارژ نشدن آن‌ها می شود چیست؟

عده‌ای از کاربران بعد از دریافت به ‌روز رسانی watchOS 8.3 با این مشکل روبه رو شده‌اند که درست کردن آن تنها با تغییر نسخه سیستم عامل و ریست کردن امکان پذیر است.


ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها


بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *