• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

لپ تاپ امروز یک وسیله بسیار مهم و کاربردی در زندگی همه‌ی ما است و برای اهداف مختلف از آن استفاده می‌کنیم. دسته‌ای از کاربران با لپ تاپ خود وبگردی می‌کنند و به تماشای فیلم و سریال می‌نشینند و دسته‌ای دیگر برای انجام کارهای جدی‌تر مانند برنامه نویسی یا انجام کارهای گرافیکی لپ تاپ خریداری می‌کنند. اگر شما به دنبال خرید لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی هستید در ادامه این مطلب همراه تکنولایف باشید تا بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و طراحی وب را به شما معرفی کنیم.

آفرهای ویژه خرید لپ تاپ را در سایت تکنولایف بررسی کنید: قیمت لپ تاپ

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

زمانی که برای کاری به خصوص مانند برنامه نویسی لپ تاپ خریداری می‌کنید باید توجه داشته باشید که لپ تاپ مورد نظر در بخش‌هایی که اهمیت بیشتری برای برنامه نویسی دارد عملکرد بهتری از خود نشان دهد. در این بخش به موارد مهم در خرید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی می‌پردازیم.

صفحه نمایش

فرقی نمی‌کند برای چه کاری لپ تاپ را خریداری می‌کنید در هر صورت نمایشگر قسمتی است که بیشترین تعامل را با آن دارید و باید کیفیت مناسبی داشته باشد. از طرفی این بخش برای یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی اهمیت دو چندان پیدا می‌کند؛ چرا که شما قرار است ساعت‌ها در روز به کدهای نوشته شده نگاه کنید.

اگر بهترین نمایشگر ممکن را می‌خواهید باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول این که رزولوشن صفحه نمایش حتما FHD یا QHD یا حتی 4K باشد؛ زیرا رزولوشن بالاتر باعث می‌شود محتوا باکیفیت‌تر باشد و کمتر چشم‌های شما را خسته کند.

مورد دوم این که به میزان روشنایی نمایشگر لپ تاپ توجه داشته باشید تا در یک روز آفتابی در خانه بتوانید بدون مشکل محتوای پنل را مشاهده کنید. این مورد زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما بخواهید از لپ تاپ در محیط‌های بیرون از خانه نیز استفاده کنید.

خرید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی اندروید

مورد سوم این که به نوع پنل توجه داشته باشید. اکثر لپ تاپ‌ها نمایشگر IPS دارند اما می‌توانید لپ تاپی با پنل امولد نیز خریداری کنید. پنل‌های امولد رنگ‌ها را جذاب‌تر به نمایش درمی‌آورند و در نمایش رنگ مشکی نیز به دلیل خاموش شدن پیکسل‌ها تبحر خاصی دارند.

مورد چهارم نرخ نوسازی صفحه نمایش است که البته برای برنامه نویسی شاید اهمیت خیلی زیادی نداشته باشد ولی در زمینه وب گردی و گشت و گذار در فضای لپ تاپ اهمیت زیادی دارد.

مورد آخر این که نمایشگر لپ تاپ مورد نظر حتما مات باشد تا نور را منعکس نکند؛ چرا که اگر نمایشگر لپ تاپ شما براق باشد تابش نور باعث آزار چشم‌های شما می‌شود و چشم‌ها را زودتر خسته می‌کند.

پردازنده مرکزی یا CPU

قلب تپنده لپ تاپ را می‌توانیم پردازنده مرکزی آن بدانیم که وظیفه دارد پردازش‌های مختلف را انجام دهد. لپ تاپ مناسب برنامه نویسی حتما باید پردازنده مرکزی خوبی داشته باشد؛ چرا که در واقع برای اجرای کدها یا پردازش فایل‌ها همین بخش است که باید عملکرد خوبی داشته باشد.

پس حتما توجه ویژه‌ای به پردازنده مرکزی داشته باشید. لپ تاپ‌های معرفی شده در ادامه همگی پردازنده‌های مرکزی خوب یا عالی دارند و در انتخاب لپ تاپ‌ها به این بخش توجه ویژه شده است.

همچنین اگر در حال حاضر لپ تاپ یا سیستم دارید و می‌خواهید بدانید که پردازنده مرکزی آن چه عملکردی دارد می‌توانید از Cinebench استفاده کنید. برای دانلود بنچمارک لپ تاپ Cinebench کافیست به این لینک مراجعه کنید. این تست سریع و آسان است و تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

خرید لپ تاپ
در پنل سمت چپ این برنامه یک لیست وجود دارد که نشان می‌دهد قدرت پردازنده مرکزی کامپیوتر یا لپ تاپ شما در مقایسه با دیگر محصولات به چه صورت است و در چه جایگاهی قرار می‌گیرد.

همچنین سایت های بنچمارک لپ تاپی مثل CG Director و سایت بنچمارک لپ تاپ CPU Monkey وجود دارند که نتایج بنچمارک یوزرهای مختلف را در اختیار می‌گذارند تا شما به راحتی بتوانید نتایج بدست آمده خود را با دیگر کاربران و با دیگر سیستم‌ها مقایسه کنید و درک بهتری از قدرت لپ تاپ یا سیستم خود داشته باشید.

برای آگاه شدن از بنچمارک بهترین لپ تاپ از نظر CPU همچنین می‌توانید نگاهی به تست Geekbench داشته باشید و این برنامه را برای ویندوز، مک او اس یا لینوکس دانلود کنید. دموی این برنامه رایگان است و به صورت خودکار نتایج به دست آمده را در سایت آپلود می‌کند.

از طریق این دیتابیس شما می‌توانید قدرت پردازنده مورد نظر را به راحتی پیدا کرده و با دیگر پردازنده‌ها مقایسه کنید. شما می‌توانید نتایج بهترین پردازنده‌های مرکزی در حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای را مشاهده کنید.

چگونه لپ تاپ لنوو را به تلویزیون وصل کنیم؟
وصل کردن لپ تاپ لنوو به تلویزیون

نوع حافظه

البته که میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ اهمیت دارد و بهتر است که بسته به استفاده لپ تاپ ۱ ترابایتی یا بیشتر خریداری کنید اما مهم‌تر از میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ نوع حافظه است. شاید باورتان نشود که حافظه‌ی SSD تا چه حد می‌تواند سرعت یک لپ تاپ را بیشتر کند. پس حتما لپ تاپی با حافظه‌ی SSD خریداری کنید تا در انجام برنامه نویسی بهترین سرعت ممکن برای شما حاصل شود.

مقدار حافظه رم

نقش حافظه رم این است که برنامه‌ها را به صورت باز نگه دارد و در واقع کمک کند شما بتوانید به خوبی از لپ تاپ خود در جهت مولتی تسکینگ یا اجرای چند برنامه در کنار هم استفاده کنید. هنگام برنامه نویسی شما عموما نیاز دارید که چند برنامه را در کنار هم به صورت باز داشته باشید و مثلا با گوگل کروم نیز سرچ‌های مورد نیاز را انجام دهید و به عنوان مثال همزمان با برنامه موزیک پلیر آهنگ مورد نظر خود را پخش کنید. به همین جهت لپ تاپ مورد نظر باید حداقل 8 گیگابایت حافظه رم داشته باشد.

بهترین لپ تاپ‌ها برای برنامه نویسی

در ادامه بهترین لپ تاپ‌های موجود برای برنامه نویسی را در بازه‌های قیمتی مختلف به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که لیست از قیمت کم به زیاد مرتب شده است و اگر محدودیت بودجه ندارید به سراغ گزینه‌های انتهای لیست بروید.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 i5 13420H

اگر با کمترین بودجه ممکن به دنبال لپ تاپی برای برنامه نویسی هستید، این لپ تاپ از لنوو می‌تواند بهترین انتخاب پیش روی شما باشد، دستگاهی که به پردازنده مرکزی نسل ۱۳ شرکت اینتل مدل 13420H با 8 هسته و 12 رشته مجهز شده و حداکثر فرکانس پردازشی آن به 4.6 گیگاهرتز می‌رسد. این CPU دارای ۱۲ مگابایت حافظه کش است و به نسبت بازه قیمتی قدرت بسیار خوبی دارد تا حین برنامه نویسی با مشکلی مواجه نشوید.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 i5 13420H

در کنار پردازنده مرکزی، 8 گیگابایت رم از نوع DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز قرار گرفته که متاسفانه امکان ارتقاء نیز ندارد و در نهایت 512 گیگابایت SSD به شما امکان ذخیره دیتاها را می‌دهد. این محصول دوست داشتنی تنها 1.6 کیلوگرم وزن دارد تا شما به راحتی بتوانید آن را همراه خود داشته باشید. در بخش نمایشگر نیز شاهد پنلی 15.6 اینچی با رزولوشن FHD هستیم که کیفیت مطلوب و رضایت بخشی دارد.

قیمت لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 i5 13420H

لپ تاپ ایسوس Vivobook 15 X1504VA

اگر در بازه قیمتی حدود 30 میلیون لپ تاپ کد نویسی می‌خواهید ولی اولویت شما وزن و ضخامت کم است تا بتوانید آن را به راحتی جابجا کنید به فکر خرید لپ تاپ ایسوس مدل Vivobook 15 X1504VA باشید؛ چرا که این مدل 1.7 کیلوگرم وزن و حدود 17.9 میلی‌متر ضخامت دارد. این لپ تاپ زیبا دارای یک صفحه نمایش 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 60 هرتز است. این پنل دقت رنگ و زاویه دید خوبی دارد و محتوا را با کیفیت خوبی به نمایش می‌گذارد.

لپ تاپ ایسوس Vivobook 15 X1504VA

پردازنده مرکزی در نظر گرفته شده برای این مدل Intel Core i7 1355U نسل 13 با فرکانس 3.7 تا 5.0 گیگاهرتز است که قدرت خوب و مناسبی برای برنامه نویسی و کارهای پردازشی مختلف دارد. در این لپ تاپ خبری از پردازنده گرافیکی مجزا نیست و البته برای برنامه نویسی خیلی هم نیازی به این بخش ندارید. بخش سخت افزار با 512 گیگابایت SSD از نوع M.2 NVMe PCIe 3.0 و 16 گیگابایت رم DDR4 کامل می‌شود تا این مدل جایگاه خود را در لیست تضمین کند.

قیمت لپ تاپ ایسوس Vivobook 15 X1504VA

با 60 میلیون لپ تاپ گیمینگ چی بخریم؟
بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 60 میلیون

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 i7 13620H

اگر به دنبال لپ تاپ مناسب برنامه نویسی با قیمت مناسبی می‌گردید، لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 i7 13620H می‌تواند بهترین گزینه شما با کمترین قیمت باشد. این لپ تاپ از صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن Full HD بهره می‌برد و کیفیت مناسبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. در کنار این موضوع باید بگوییم که این لپ تاپ به پردازنده Core i7 نسل 13 اینتل مدل 13620H مجهز شده که توان پردازشی بسیار خوبی را فراهم می‌کند.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 i7 13700H

در بالا اشاره کردیم که برای برنامه‌نویسی یکی از مهم‌ترین بخش‌های لپ تاپ عملکرد پردازشی و در واقع قدرت CPU آن است و از این جهت لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 i7 13620H می‌تواند بهترین عملکرد را با حدود قیمتی 30 میلیون فراهم کند. برخورداری از 16 گیگابایت رم DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز باعث می‌شود که این لپ تاپ سرعت مناسبی برای اجرای برنامه‌ها داشته باشد. حافظه داخلی این مدل نیز از نوع SSD PCIe NVMe 4.0 است و 512 گیگابایت هم ظرفیت دارد.

قیمت لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 i7 13620H

آموزش نحوه عوض کردن رم لپ تاپ را در مطلب زیر بخوانید:
تعویض رم لپ تاپ

لپ تاپ اچ پی Victus 15 i5 13420H

به یک لپ تاپ HP جذاب می‌رسیم که به دلیل برخورداری از پردازنده مرکزی قوی در کنار پردازنده گرافیکی خوب ارزش خرید بالایی دارد. این لپ تاپ 2.2 کیلوگرمی از پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 و پردازنده مرکزی Intel Core i5 13420H با فرکانس 2.8 تا 4.6 گیگاهرتز بهره می‌برد. این مجموعه با 8 گیگابایت حافظه رم DDR4 با امکان ارتقا تا 32 گیگابایت و 512 گیگابایت حافظه SSD همراهی می‌شود تا از هر نظر آن را مناسب برنامه نویسی بدانیم.

لپ تاپ اچ پی Victus 15 i5 13420H

البته حتما در نظر داشته باشید که 8 گیگابایت حافظه رم برای برنامه نویسی کافی نیست و پس از خرید آن را به حداقل 16 گیگابایت ارتقا دهید. جذابیت‌های لپ تاپ اچ‌پی مدل Victus 15 اینجا به پایان نمی‌رسد و این دستگاه از یک پنل 15.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. همه این اطلاعات کاملا مرسوم هستند ولی نرخ نوسازی 144 هرتزی در نظر گرفته شده باعث می‌شود محتوا بسیار روان‌تر از حالت عادی به نمایش دربیاید و پنل را برای هر کاری به گزینه مناسبی تبدیل کند. باتری چهار سلولی 70 وات ساعت نیز وظیفه تأمین انرژی این دستگاه را عهده‌دار است.

قیمت لپ تاپ اچ پی Victus 15 i5 13420H

شاید نیاز داشته باشید:
حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 یک لپ تاپ مناسب برای کد نویسی است که به‌جز آن برای گیمرها هم یک گزینه ایده‌آل است و یکی از محصولات خوش‌ساخت و رده‌ بالای لنوو محسوب می‌شود. قیمت لپ تاپ نیز با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، منصفانه به‌نظر می‌رسد. این لپ تاپ مناسب برنامه نویسی، بیش از ۲ کیلوگرم وزن دارد و از یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با پنل IPS بهره برده است که وضوح تصویر FULL HD دارد. از آن‌جا که رم و حافظه داخلی برای کسانی که به کار کدنویسی مشغولند اهمیت دارد، خوب است بدانید برای این لپ تاپ ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا و همینطور ۱۶ گیگابایت رم در نظر گرفته شده. پردازنده‌ی این لپ تاپ جذاب، Core i5 مدل ۱۲۴۵۰H است که عملکرد بسیار خوبی دارد. پردازنده گرافیکی دستگاه نیز NVIDIA مدل GEFORCE RTX 3050 است که ۴ گیگابایت هم حافظه اختصاصی دارد. لنوو همچنین برای این لپ تاپ خوب خود از یک باتری سه سلولی استفاده کرده و ظرفیت آن ۴۵ وات ساعت است. البته شما می‌توانید نسخه‌های متنوعی از این لپ تاپ را خریداری کنید.

قیمت لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

برنامه تبدیل فیلم به اهنگ:
تبدیل ویدیو به mp3

اپل مک بوک ایر M1

مگر می‌شود صحبت از بهترین لپ تاپ های کد نویسی باشد و حرف از نماینده‌های اپل یا همان مک بوک‌ها به میان‌ نیاید؟ مک بوک ایر M1 اپل به طور حتم یکی از زیبا‌ترین، باکیفیت‌ترین و ظریف‌ترین لپ تاپ‌هایی است که شما می‌توانید خریداری کنید. این مدل که تنها 1.29 کیلوگرم وزن و 16 میلی متر ضخامت دارد از بدنه‌ تمام فلزی بهره می‌برد تا کیفیت ساخت آن را بسیار خوب بدانیم. در بخش صفحه نمایش مک بوک ایر M1 از یک پنل 13.3 اینچی از نوع IPS با رزولوشن QHD استفاده می‌کند که روشنایی 400 نیتی، فناوری True Tone و Wide Color P3 را در اختیار قرار می‌دهد. کیفیت این پنل بسیار خوب است و قطعا از مشاهده‌ی محتوا و کار کردن با این لپ تاپ لذت خواهید برد.

اپل مک بوک ایر M1

در بخش سخت افزاری اپل با معرفی M1 همه‌ی کاربران را شگفت زده کرد و نشان داد که به واقع در ساخت تراشه‌ها تا چه حد توانایی دارد. تراشه‌ی M1 اپل یک تراشه‌ی واقعا بی نظیر است که می‌توانید خیال شما را از بابت انجام هر کاری آسوده کند. حافظه‌ داخلی این نسخه مد نظر ما در لیست 256 گیگابایت از نوع SSD است و 8 گیگابایت حافظه‌ی رم این سخت افزار را همراهی می‌کند. بخش باتری که معمولا ضعف عموم لپ تاپ‌ها است در مک بوک ایر 2020 به یک نقطه قوت تبدیل شده و حالا این محصول به لطف تراشه‌ی M1 می‌تواند با یک بار شارژ بیشتر از 2 روز دوام بیاورد که عملکرد بی‌نظیری است. تمام مک بوک های با پردازنده Apple M1 را در فروشگاه تکنولایف ببنید.

قیمت مک بوک ایر m1

لپ تاپ ایسوس Zenbook 14 OLED Q415MA

شاید بهترین جایگزین ویندوزی برای مک بوک M1 شرکت اپل را بتوانیم، لپ تاپ ایسوس Zenbook 14 OLED Q415MA بدانیم، محصولی که در بسیاری از بخش‌ها بهتر از نماینده اپل عمل می‌کند و یک گزینه فوق العاده به حساب می‌آید. این لپ تاپ 1.28 کیلوگرمی دارای صفحه نمایشی 14 اینچی از نوع OLED است که رزولوشن FHD را پیش روی روی شما قرار می‌دهد.

جالب است بدانید که این صفحه نمایش لمسی است تا شما بتوانید در صورت نیاز به صورت مستقیم با خود پنل ارتباط برقرار کرده و دستورات را به صورت لمسی منتقل کنید. فناوری ساخت OLED و لمسی بودن پنل باعث می‌شود تا این صفحه نمایش را بهتر از مک بوک ایر M1 در نظر بگیریم.

لپ تاپ ایسوس Zenbook 14 OLED Q415MA

در دل این دستگاه پردازنده مرکزی Ultra 5 125H دیده می‌شود که در مقایسه با تراشه M1 از نظر توان پردازشی حدود 45 درصد قدرت بیشتری دارد. پس در زمینه سخت افزار نیز با اختلافی نسبتا زیاد نماینده کوپرتینویی‌ها را شکست می‌دهد. جالب است بدانید که از نظر GPU نیز برنده این مدل است و حدود 25 درصد بهتر از نماینده اپل عمل می‌کند. CPU این لپ تاپ را 8 گیگابایت رم DDR5 و 512 گیگابایت SSD همراهی می‌کنند تا بخش سخت افزار تکمیل شود.

وبکم این لپ تاپ رزولوشن FHD دارد و بهتر از مک بوک M1 عمل می‌کند. لپ تاپ ایسوس Zenbook 14 OLED Q415MA انرژی مورد نظر خود را از یک باتری 4 سلولی 65 وات ساعت تأمین می‌کند و به این ترتیب می‌تواند حدود 8 الی 10 ساعت با یک بار شارژ دوام بیاورد. در کل این لپ تاپ نه‌تنها جایگزینی عالی برای مک بوک ایر M1 است، بلکه در اکثر بخش‌ها حتی بهتر عمل می‌کند و به همین جهت هم می‌توان آن را گزینه‌ای بسیار خوب برای خرید به حساب آورد.

قیمت لپ تاپ ایسوس Zenbook 14 OLED Q415MA

با کمترین بودجه لپ تاپ چی بخریم؟
بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

لپ تاپ لنوو LOQ 15IRX9 i7 13650HX

اگر لپ تاپی برای برنامه نویسی می‌خواهید که توان مناسبی هم برای اجرای بازی‌های روز داشته باشد، نگاهی به لپ تاپ لنوو LOQ 15IRX9 i7 13650HX بیندازید. این محصول دارای صفحه نمایشی 15.6 اینچی با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی دارد و از فناوری G-Sync و حداکثر روشنایی 300 نیتی پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ لنوو LOQ 15IRX9 i7 13650HX

قلب تپنده این لپ تاپ پردازنده نسل 13 مدل Core i7 13650HX با 14 هسته و 20 رشته است که حداکثر فرکانس پردازشی آن نیز به 4.9 گیگاهرتز می‌رسد. در وصف قدرت این CPU به گفتن همین نکته اشاره می‌کنیم که 13650HX حتی از تراشه M2 Pro شرکت اپل نیز حدود 10 الی 15 درصد بهتر عمل می‌کند. پردازنده گرافیکی RTX 3050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 این سخت افزار را همراهی کرده و 512 گیگابایت SSD و 16 گیگابایت رم DDR5 با فرکانس 5200 مگاهرتز این بخش را تکمیل می‌کند.

قیمت لپ تاپ لنوو LOQ 15IRX9 i7 13650HX

مک بوک ایر M2

مک بوک ایر M2 نسل جدیدتر لپ تاپ‌های اپل است که با بهبودهایی نسبت به مدل قبلی روانه بازار شده و اکنون در دسترس قرار دارد. از آنجایی که این لپ تاپ تا حد زیادی شبیه به مک بوک ایر M1 است، در این بخش تنها به بهبودهای این مدل نسبت به قبل اشاره خواهیم کرد. طراحی این لپ تاپ مدرن‌تر و تخت‌تر شده و نمایشگر نیز حالا حاشیه‌های کمتری دارد تا لذت تماشای محتوا بیشتر شود. این کم شدن حاشیه‌ها باعث شده تا ناچ نیز به بالای پنل اضافه شود.

مک بوک ایر M2

از نظر توان پردازشی این دستگاه حدود ۱۵ درصد بهتر از قبل شده و وبکم نیز از رزولوشن HD به FHD رسیده است. اپل در مک بوک ایر M2 درگاه MagSafe 3 را اضافه کرده و این سبب می‌شود تا یک پورت بیشتر در اختیار شما قرار بگیرد. در سایر بخش‌های این لپ تاپ خیلی تغییر نداشته و تقریبا مانند مک بوک ایر M1 است. شما می‌توانید همین لپ تاپ را با نمایشگر ۱۵ اینچی نیز خریداری کنید که البته قیمت آن بیشتر می‌شود.

قیمت مک بوک ایر M2

خرید مک بوک ایر M2 نسخه 15 اینچی

لپ تاپ ایسوس مدل Creator Q540VJ

به غیر از بخش پردازنده مرکزی، بخش نمایشگر نیز برای لپ تاپ‌های مناسب برنامه‌نویسی اهمیت دارد و این دقیقا جایی است که لپ تاپ ایسوس Creator Laptop Q540VJ به معنای واقعی می‌درخشد. به‌نوعی می‌توانیم ادعا کنیم که این مدل مجموعه‌ای کامل از قابلیت‌های لازم برای برنامه‌نویسی است و در نهایت هم با قیمت مناسبی در اختیار قرار می‌گیرد. نمایشگر 15.6 اینچی این دستگاه از نوع OLED است و رزولوشنی برابر با 2880 در 1620 دارد. به‌علاوه این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن نیز به 600 نیت می‌رسد (در صورت تماشای محتوای HDR).

لپ تاپ ایسوس Creator Laptop Q540VJ

از کیفیت و وضوح عالی صفحه نمایش که بگذریم، پردازنده مرکزی این لپ تاپ Core i9 13900H شرکت اینتل است تا از نظر توانایی جای هیچ حرفی را باقی نگذارد. به‌علاوه پردازنده گرافیکی RTX 3050 هم با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی در کنار این CPU دیده می‌شود. در این نسخه 16 گیگابایت حافظه رم DDR5 و 1 ترابایت SSD مجموعه سخت افزاری را کامل می‌کند و این پکیج از هر نظر برای کد زدن عالی به نظر می‌رسد.

قیمت لپ تاپ ایسوس مدل Creator Q540VJ

قیمت اسپیکر

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 i7 14650HX

شاید تصور کنید که نسل ۱۳ از پردازنده‌های شرکت اینتل جدیدترین پردازنده‌هایی هستند که می‌توانید در بازار ایران خریداری کنید، ولی باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید و خوشبختانه پای پردازنده‌های نسل ۱۴ نیز به بازار باز شده و این لپ تاپ لنوو یکی از محصولاتی است که از پردازنده نسل ۱۴ قدرت می‌گیرد. پردازنده Core i7 14650HX با ۱۶ هسته و ۲۴ رشته در دل این لپ تاپ قرار گرفته و خود را قوی‌ترین مدل تا این قسمت لیست معرفی می‌کند.

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 i7 14650HX

جالب است بدانید که توان پردازشی این CPU از Core i7 13900H که بالاتر معرفی کردیم حدود ۲۰ درصد بیشتر است و در زمینه برنامه نویسی بدون کوچک‌ترین مشکل از پس هر پردازشی برمی‌آید. از آنجایی که این مدل گیمینگ است، در کنار CPU، پردازنده گرافیکی RTX 4060 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی نیز دیده می‌شود تا دست شما در اجرای بازی‌ها و انجام کارهای گرافیکی نیز باز باشد. رم ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR5 با فرکانس ۵۶۰۰ مگاهرتز و ۱ ترابایت SSD این بخش را کامل می‌کند.

در بخش نمایشگر نیز لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 i7 14650HX یک محصول جذاب است و پنلی ۱۶ اینچی با رزولوشن QHD و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی را پیش روی شما قرار می‌دهد. انرژی مورد نیاز این دستگاه را یک باتری ۴ سلولی ۸۰ وات ساعت تأمین می‌کند و وزن آن نیز به ۲٫۳ کیلوگرم می‌رسد.

قیمت لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 i7 14650HX

لپ تاپ ایسر Predator Helios NEO 16

لپ تاپ ایسر Predator Helios NEO 16 به معنای واقعی کلمه یک شاهکار مهندسی است که در بازه قیمتی خود بالاترین ارزش خرید را دارد. این محصول از پردازنده مرکزی Core i9 نسل 13 اینتل مدل 13900HX با 24 هسته و 32 رشته استفاده می‌کند و حداکثر فرکانس آن به 5.4 گیگاهرتز می‌رسد. این CPU یک غول به تمام معنا است که در کسری از ثانیه می‌تواند هر پردازشی را انجام دهد و از پس هر کاری بربیاید.

لپ تاپ ایسر Predator Helios NEO 16

این لپ تاپ گیمینگ به لطف برخورداری از 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 پردازنده گرافیکی RTX 4070 می‌تواند در اجرای هر بازی نیز به شکلی عالی شما را همراهی کند. 32 گیگابایت رم DDR5 و البته 1 ترابایت SSD بخش سخت افزار را تکمیل می‌کنند. صفحه نمایش این مدل 16 اینچی بوده و رزولوشن QHD برای آن در نظر گرفته شده است و نرخ نوسازی آن نیز به 165 هرتز می‌رسد.

فرقی ندارد که گیمر باشید یا برنامه نویس یا ادیتور ویدئو یا هر شغل دیگری، با داشتن این دستگاه با خیال راحت می‌توانید به سراغ هر کار سنگینی بروید.

قیمت لپ تاپ ایسر Predator Helios NEO 16

لپ تاپ ایسوس Zenbook Duo UX8406MA

یکی از خاص‌ترین لپ تاپ‌های بازار ایران و البته کل جهان همین مدل جذاب از ایسوس است، محصولی که از دو نمایشگر استفاده می‌کند ولی به شما امکان می‌دهد که در چندین حالت از این دو صفحه نمایش استفاده کنید. در حالت ابتدایی شما می‌توانید کیبورد را به صورت آهنربایی به روی صفحه نمایش دوم قرار دهید تا این محصول دقیقا مانند یک لپ تاپ نرمال و معمولی شود.

در حالت دوم شما می‌توانید دو نمایشگر را پشت سر هم باز کرده و کیبورد را در پایین قرار دهید. این گزینه برای برنامه نویس‌هایی که به دو نمایشگر نیاز دارند بسیار مناسب خواهد بود و سبب می‌شود تا با خرید یک لپ تاپ به دو صفحه نمایش دسترسی داشته باشند و مهم‌تر این که این محصول را هرجا به دنبال خود ببرند.

در حالت بعدی شما می‌توانید دو نمایشگر را کامل باز کرده و از قابلیت لمسی بودن آن‌ها بهره ببرید و تبلتی بزرگ با دو نمایشگر داشته باشید. همچنین می‌توانید به صورت افقی این پنل‌ها را به روی میز قرار دهید و عملا به‌جای مانیتور کامپیوتر دسکتاپ از آن‌ها استفاده کنید.

حال که با جذابیت این لپ تاپ بی‌رقیب از ایسوس آشنا شدید وقت آن است که کمی در مورد مشخصات آن صحبت کنیم، جایی که هر دو صفحه نمایش اندازه ۱۴ اینچی دارند و از رزولوشن عالی 3K استفاده می‌کنند. نرخ نوسازی هر دو صفحه نمایش برابر با ۱۲۰ هرتز است و هر دو نیز از قلم و لمس پشتیبانی می‌کنند. با وجود دو نمایشگر و یک کیبورد وزن این لپ تاپ باز هم بسیار مناسب است و در ۱٫۶۵ کیلوگرم خلاصه می‌شود. نمایشگرهای این لپ تاپ بسیار باکیفیت هستند و از کار کردن و تماشای آن‌ها لذت خواهید برد.

در بخش سخت افزار ایسوس از پردازنده اینتل Ultra 9 مدل 185H با ۱۶ هسته و ۲۲ رشته استفاده کرده است. قدرت این پردازنده مرکزی تقریبا برابر با 13700H خود اینتل است با این تفاوت که از نظر پردازش‌های گرافیکی بیش از دو برابر بهتر عمل می‌کند. در کل قدرت این پردازنده را از نظر CPU و همچنین GPU می‌توان بسیار نزدیک به M3 Pro اپل دانست و این یعنی با قدرتی بی‌نظیر مواجه هستیم. پردازنده گرافیکی می‌تواند تا ۱۰ گیگابایت به صورت اشتراکی از رم استفاده کند.

رم ۳۲ گیگابایتی LPDDR5X و همچنین ۲ ترابایت حافظه SSD سخت افزار را کامل می‌کنند. اگر لپ تاپی خاص و کاربردی برای برنامه نویسی می‌خواهید که بسیار قوی و باکیفیت باشد و شما را در هر حالتی به بهترین شکل همراهی کند این گزینه را برای خرید در نظر داشته باشید.

قیمت لپ تاپ ایسوس Zenbook Duo UX8406MA

بهترین دفترچه یادداشت موبایل:
برنامه یادداشت

خرید هارد اکسترنال

مک بوک پرو M3 PRO نسخه 14 اینچ

اگر محدودیت بودجه ندارید و با مک بوک و MacOS راحت‌تر از ویندوز هستید به سراغ مک بوک پرو 14 اینچ بروید. این دستگاه کیفیت ساختی عالی دارد و از بدنه‌ای آلومینیومی استفاده می‌کند. وزن این مدل برابر با 1.61 کیلوگرم است و ضخامت آن نیز به حدود 15.5 میلی‌متر می‌رسد. مک بوک پرو 2023 نسخه M3 Pro دارای نمایشگری 14.2 اینچی با رزولوشن عالی 3024 در 1964 از نوع Liquid Retina XDR است و از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

مک بوک پرو M3 PRO نسخه 14 اینچ

این دستگاه قدرت خود را از تراشه قدرتمند M3 Pro اپل می‌گیرد و از این نظر بدون مشکل از پس هر کاری برمی‌آید. در این نسخه 18 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه ssd این سخت افزار را همراهی می‌کنند. در نظر داشته باشید که این مدل کارت گرافیک مجزا ندارد و تراشه M3 Pro هم CPU و هم GPU را در برمی‌گیرد. این لپ تاپ از نظر شارژدهی باتری قطعا بسیار بهتر از مدل‌های ویندوزی عمل می‌کند و این اتفاق می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد.

قیمت مک بوک پرو M3 PRO نسخه 14 اینچ

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G18 G814JIR i9 14900HX

اگر ادعا کنیم پردازنده مرکزی اینتل Core i9 14900HX قوی‌ترین CPU موجود برای لپ تاپ‌ها در جهان است اصلا اغراق نکرده‌ایم، پردازنده‌ای که ۲۴ هسته و ۳۲ رشته دارد و فرکانس آن به ۵٫۸ گیگاهرتز می‌رسد. از آنجایی که CPU برای برنامه نویسی اهمیت زیادی دارد، با خرید این لپ تاپ می‌توانید مطمئن باشید که قوی‌ترین دستگاه جهان را در اختیار دارید.

این کل ماجرا نیست و پردازنده گرافیکی RTX 4070 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 در کنار این CPU قرار می‌گیرد تا برای اجرای بازی‌ها و البته کارهای گرافیکی نیز کاملا دستتان باز باشد. رم ۳۲ گیگابایتی از نوع DDR5 با فرکانس ۵۶۰۰ مگاهرتز و ۱ ترابایت SSD بخش سخت افزار را تکمیل می‌کنند.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G18 G814JIR i9 14900HX

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ اندازه ۱۸ اینچی دارد و از رزولوشن QHD و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر به لطف اندازه بزرگ و البته نسبت ۱۶ به ۱۰ کمک می‌کند تا شما فضای بیشتری برای برنامه نویسی و تماشای محتوا داشته باشید. اگر قوی‌ترین لپ تاپ جهان برای برنامه نویسی را می‌خواهید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ لپ تاپ ایسوس ROG Strix G18 G814JIR i9 14900HX از این سازنده تایوانی بروید.

قیمت لپ تاپ ایسوس ROG Strix G18 G814JIR i9 14900HX

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی کدام است؟ اگر محدودیت بودجه ندارید و لپ تاپی عالی برای بازی کردن، انجام کارهای گرافیکی یا برنامه نویسی از ایسوس می‌خواهید حتما نگاهی به لپ تاپ ایسوس ROG Strix G18 G814JIR i9 14900HX داشته باشید. این دستگاه از پردازنده مرکزی 14900HX نسل 14 اینتل قدرت می‌گیرد و پردازنده گرافیک آن نیز 4070 شرکت Nvidia با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی است. البته اگر ترجیح می‌دهید مک بوک خریداری کنید نگاهی به مک بوک پرو M2 پرو 14 یا 16 اینچ داشته باشید.

قیمت لپ تاپ مناسب برنامه نویسی حدودا چقدر است؟ برای شروع برنامه نویسی بهتر است لپ تاپی 25 میلیونی به بالا خریداری کنید ولی در کل مراحل یادگیری را با مدل‌های ضعیف‌تر و ارزان‌تر هم می‌توان پیش برد.


ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها


بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *