• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

راهنمای خرید فلش مموری

قبل از خرید فلش مموری چه فاکتورهایی را باید بررسی کنید؟ آیا مهم است چه برندی انتخاب کنید؟ سرعت خواندن اطلاعات یک فلش مموری خوب چقدر باید باشد؟ ما در این مقاله همه چیزهایی که لازم است برای انتخاب بهترین فلش مموری در نظر بگیرید را بررسی می‌کنیم و به شما خواهیم گفت که چه المان‌هایی را باید در نظر بگیرید.

اطلاع از موجودی و قیمت انواع Flash memory در تکنولایف: فلش مموری

قبل از خرید فلش مموری این مشخصات را بررسی کنید

فلش مموری‌ها با توجه به مشخصاتی مثل ظرفیت، قابلیت‌ها، سرعت، فرمت و البته طراحی با مدل‌های متنوعی توسط کمپانی‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند. اگر برای اولین بار می‌خواهید یک فلش مموری خوب برای خودتان تهیه کنید احتمالا انتخاب از بین مدل‌های متنوعی که وجود دارد کمی سخت به نظر می‌رسد. ما در مطلب راهنمای خرید فلش مموری به شما کمک می‌کنیم تا با دقت بیشتری خریدتان را انجام بدهید. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

کیفیت ساخت

همه فلش مموری‌ها از نظر کیفیت ساخت یکسان نیستند و این مورد مخصوصا در مورد کیفیت تراشه‌ای که USB از آن استفاده می‌کند صادق است. برای انتخاب یک فلش مموری خوب حتما از معتبر بودن برند تولیدکننده آن مطمئن شوید. بعضی از مدل‌های فلش مموری با تراشه‌های بی‌کیفیت ارائه می‌شوند و عملکرد و کارایی بسیار پایینی دارند. به عبارتی برخی از کمپانی‌ها گاها از تراشه‌های بازیافتی برای تولید فلش مموری‌ها استفاده می‌کنند و خرید این دست از فلش‌ مموری‌ها چیزی به غیر از اتلاف سرمایه نیست. در حال حاضر در فهرست بهترین برند فلش مموری در ایران کمپانی‌هایی مثل سن دیسک، اینتل، فیلیپس، ای‌ دیتا، سیلیکون پاور،‌ اچ پی و سامسونگ دیده می‌شوند. شاید این فلش‌ها را با قیمتی بالاتر خریداری کنید اما مطمئنا دوام و ماندگاری بیشتری دارند و در اصل اطلاعات‌تان را در محیط امن‌تری ذخیره می‌کنید.

ظرفیت

فاکتور دیگری که قبل از انتخاب یک فلش مموری باید بررسی کنید ظرفیت آن است. چقدر فضا برای ذخیره کردن فایل‌ها نیاز دارید؟ این مورد را حتما باید چک کنید و سپس نسبت به خرید فلش مموری اقدام نمایید. اگر برای انجام کارهای دانشجویی خود نیاز به فلش مموری دارید احتمالا فلش مموری با ظرفیت ۸ گیگابایتی کافی باشد، اما اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه‌مندید و همچنین فایل‌ها را به‌صورت آرشیوشده نگه می‌دارید باید سراغ مموری‌های با ظرفیت خیلی بالاتر بروید.

سرعت

سرعت انتقال داده‌ها در استاندارد USB 3.0 تقریبا ۱۰ برابر بالاتر از USB 2.0 است و همچنین فلش مموری‌هایی که از این درگاه‌ها استفاده می‌کنند، قیمت بیشتری هم دارند. بنابراین واضح است که استاندارد USB تعیین‌کننده سرعت خواندن و نوشتن فلش مموری است و اگر می‌خواهید بدانید فلش مموری شما با چه سرعتی اطلاعات را جابه‌جا می‌کند استاندارد USB آن را بررسی کنید.

اکثر دستگاه‌های جدید از استاندارد USB 3.0 برخوردارند؛ با علم به این موضوع که درگاه USB 2.0 دیگر از میدان رقابت بیرون رفته و به عبارتی منسوخ شده هیچ دلیلی ندارد که فلش مموری USB 2.0 بخرید. پورت USB 3 نسخه‌های به‌روزتری هم دارد که می‌توان به USB 3.2 Gen 1 و USB 3.1 و USB 3.2 Gen 2 اشاره کرد و تفاوت این نسخه‌ها به سرعت خواندن و نوشتن داده‌ها مربوط می‌شود.

تراشه یا چیپست

با وجود اینکه استانداردهای دیگری به جز USB 2.0 و USB 3.0 یافت می‌شوند، اما اکثر مدل‌های فلش مموری از این دو استاندارد پشتیبانی می‌کنند. اگر قصد دارید فلش مموری با ظرفیت بیشتر از 8 گیگابایت خریداری کنید حتما چک کنید که از استاندارد USB 3.0 پشتیبانی کند.

کانکتور و درگاه‌های ارتباطی

اینکه فلش را با پشتیانی از چه درگاه‌هایی انتخاب کنید به دستگاه‌هایی مربوط می‌شود که در اختیار دارید، برای مثال اگر لپ تاپ مک بوک دارید و از پورت USB-C پشتیبانی می‌کند، فلش مموری شما هم باید مجهز به این پورت باشد. بهتر است با دقت خوبی بررسی کنید و برای داشتن یک فلش مموری خوب به سراغ فهرست بهترین فلش type c بروید. اگر دستگاه شما دارای درگاه USB است و می‌خواهید سرعت انتقال بالایی داشته باشد فلش مموری usb3 را انتخاب کنید.

طراحی

حالا که بررسی‌های فنی لازم را انجام دادید، نوبت به طراحی فلش می‌رسد که اگر بخواهیم از نظر ظاهری بررسی کنیم می‌توان گفت این انتخاب کاملا به سلیقه شخصی‌تان بستگی دارد. اما در بررسی طراحی فلش مموری باید به این موارد دقت کنید:

آیا فلش مموری ضدضربه است یا پوششی دارد که از ضربه جلوگیری کند؟ برای مثال برخی از فلش مموری‌ها دارای بدنه فلزی هستند و در حالت کلی طول عمر بالایی دارند، برخی از فلش‌ها هم دارای لایه خارجی از جنس سیلیکون هستند و در برابر ضربات مقاومند.

برند

بهترین برند فلش مموری در ایران کدام است؟ یا چه برندهایی هستند؟ بدیهی است که انتخاب یک فلش مموری از یک برند معتبر و نام‌آشنا خیال شما را راحت‌تر می‌کند. معمولا اکثر فلش مموری ها با برندهای خوب دارای گارانتی هستند و گارانتی سلامت و ماندگاری محصول را تضمین می‌کند. مدل‌هایی از برندهای سامسونگ، سن دیسک، HP، سیلیکون پاور، فیلیپس و ای‌دیتا جزو پرفروش ترین فلش مموری ها هستند.

این‌ها مهم‌ترین مواردی هستند که لازم است برای انتخاب بهترین فلش type c و فلش مموری usb3 چک کنید.

رفع مشکل فرمت نشدن مموری کارت:

علت فرمت نشدن فلش مموری

فهرست بهترین فلش مموری ها برای خرید

در ادامه فهرستی از پرفروش ترین فلش مموری ها و پرسرعت ترین فلش مموری ها را معرفی می‌کنیم.

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Luxe

فلش مموری Ultra Luxe دارای درگاه‌ USB ۳.۱ است، سرعت خواندن اطلاعات در این فلش مموری برابر با ‍۱۵۰ مگابایت بر ثانیه است. بدنه فلزی دارد، بنابراین در برابر ضربه مقاومت خوبی دارد. سبک است و طراحی ساده‌ای دارد. یک حفره در کنار فلش هم قرار دارد که می‌توانید به کمک یک گیره آن را به جاکلیدی اضافه کنید و یا از کیفتان آویزان کنید.

پرفروش ترین فلش مموری ها

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Luxe ظرفیت 64 گیگابایت

دیگر مطالب مرتبط با فلش:

چگونه فلش را به گوشی وصل کنیم

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive Luxe

این مدل دارای کانکتور Type-C است و برای دستگاه‌هایی مناسب است که از این درگاه پشتیبانی می‌کنند. کارایی بسیار خوبی دارد و می‌توان آن را در فهرست بهترین فلش type c قرار داد. سرعت خواندن اطلاعات در این فلش مموری برابر با ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه است. در گل ۱۹ گرم وزن دارد و از بدنه فلزی ساخته شده، نه تنها سبک و کم‌وزن است بله مقاوم خیلی خوبی هم در برابر ضربه دارد. ظرفیت ۱۲۸ گیگی دارد و از این فلش می‌توانید برای ذخیره فایل‌های پرحجم، مثل فایل‌های ویدیویی استفاده کنید. اگر عادت دارید داخل خودرو موسیقی گوش کنید، این گزینه می‌تواند بهترین فلش مموری برای ضبط ماشین باشد، چرا که هم وزن کمی دارد و هم ظرفیت این فلش زیاد است.

پرسرعت ترین فلش مموری

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive Luxe ظرفیت 128 گیگابایت

با روش نصب ویندوز از روی فلش آشنا شوید:

نصب ویندوز 10 با فلش

فلش مموری اچ پی مدل X796W ظرفیت 512 گیگابایت

فلش اچ پی X796W ظرفیت خیلی بالایی دارد و یک وسیله کوچک برای جا‌ به‌ جا کردن هرچه راحت‌تر اطلاعات می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. طراحی بسیار خوب، متریال ساخت ضدضربه و فلزی و وزن ناچیز ۱۴ گرمی مشخصات ظاهری این فلش مموری هستند. این فلش از درگاه USB 3.1 پشتیبانی می‌کند و سرعت خواندن اطلاعات در این فلش برابر با ۲۰۰ مگابایت بر ثانیه است. طراحی این فلش به شکلی است که با استفاده از یک اهرم می‌توانید سری کانکتور را در مواقعی که از فلش استفاده نمی‌کنید به سمت داخل هدایت کنید و در این صورت هیچ ضربه‌ای به این قسمت وارد نخواهد شد و محلی امن برای ذخیره اطلاعات‌تان در اختیار خواهید داشت.

بهترین فلش مموری

فلش مموری اچ پی مدل X796W ظرفیت 512 گیگابایت

با روش بوتیبل کردن فلش آشنا شوید:

بوت کردن فلش

جمع‌بندی

فلش مموری یک وسیله جذاب و کاربردی برای جا به جا کردن فایل‌های مختلف است. حین خرید این وسیله حتما المان‌های مهم را بررسی کنید، اگر فلش مموری شما کیفیت و برند خوبی داشته باشد مطمئنا فایل‌های ضروری‌تان هم امنیت بیشتری دارند و احتمال از بین رفتن اطلاعات‌ به حداقل می‌رسد. علاوه بر برند سندیسک، از بین برندهای سامسونگ، اچ پی و بهترین مارک فلش مموری سیلیکون پاور هم می‌توانید فلش مموری مورد نظرتان را انتخاب کنید.

سوالات متداول

بهترین فلش مموری چه مشخصاتی دارد؟ فلش‌ مموری‌هایی که توسط برندهای معتبری مثل اچ پی، سندیسک، سامسونگ و فیلیپس تولید شده‌اند، سرعت خواندن اطلاعات بالایی دارند و همچنین متریال فلزی، سیلیکونی و ضدضربه دارند.

استاندارد USB 2.0 با USB 3.0 چه تفاوتی دارد؟ می‌توان گفت اکثر دستگاه‌هایی که طی سال‌های اخیر تولید شده‌اند از استاندارد USB 3.0 پشتیبانی می‌کنند و سرعت خواندن و انتقال اطلاعات بالاتری هم دارند. استاندارد USB 2.0 تقریبا منسوخ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *