• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

چگونه سلامت باتری شیائومی را بفهمیم؟

فهرست مطالب

سلامت باتری تاثیر مستقیمی بر میزان نگهداری شارژ دستگاه دارد و در طول زمان ممکن است با الگوهای مصرف نادرست از بین برود. کم بودن سلامت باتری می‌تواند موجب کاهش سرعت شارژ، کاهش عملکرد دستگاه و پایین آمدن طول عمر آن شود. با انجام تست سلامت باتری می‌توانید از میزان سالم بودن باتری و کارکرد درست آن اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض باتری گوشی کنید.

در ادامه مقاله درباره تمامی روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید اقدام به اطلاع از سلامت باتری شیائومی کنید را به صورت کامل توضیح خواهیم داد؛ همچنین در صورت نیاز به خرید گوشی جدید از هر برندی را دارید، روی تکنولایف حساب باز کنید.

خرید گوشی شیائومی از تکنولایف با بهترین قیمت.

چگونه سلامت باتری شیائومی را بفهمیم ؟

روش‌های متنوعی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید سلامت باتری گوشی شیائومی را متوجه شوید. درباره تمامی این روش‌ها به طور مفصل و کامل در ادامه توضیح خواهیم داد.

۱. تست سلامت باتری شیائومی از طریق تنظیمات گوشی

مراحل زیر را برای پاسخ به سوال چگونه درصد سلامت باتری شیائومی را بفهمیم طی کنید:

  1. ابتدا به بخش تنظیمات (Settings) رفته و سپس روی گزینه Battery یا Battery and performance بزنید.
  2. در قسمت بالای صفحه روی گزینه Battery بزنید تا وارد بخش مربوط به اطلاعات باتری شوید.

نکته: این بخش از تنظیمات تنها دمای فعلی باتری و فرکانس شارژ گوشی هوشمند شما را در روز نمایش می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید متوجه تغییرات شارژ و سلامت باتری شوید.

۲. تست باتری شیائومی با استفاده از Bug Report

تست باتری شیائومی

در ادامه نحوه کسب اطلاعات درباره تست سلامت باتری شیائومی روش دیگری پیش رویتان قرار دارد که اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد. این روش شامل تهیه گزارش اشکال (Bug Report) است و می‌تواند به شما در شناسایی منابع تخلیه باتری و مشاهده سلامت باتری کمک کند.

  1. برای شروع به بخش تنظیمات (Settings) رفته و از پایین صفحه گزینه About Phone را پیدا کنید.
  2. بعد از رفتن به گزینه بالا روی All Specs زده و سپس برای دریافت گزارش چندین بار روی CPU بزنید.

نکته:

موضوع قابل توجه در این بخش این است که بسته به سیستم عامل و نوع گوشی ممکن است مراحل یا گزینه‌های پیش رو کمی متفاوت باشد. اگر گوشی شیائومی دارید که رابط کاربری MIUI 13 دارد این مراحل را طی کنید؛ همچنین توجه داشته باشید که باید باتری گوشی پر باشد. در صورتی که گوشی شما MIUI نسخه پایین تری دارد به دنبال گزینه‌های مشابه در همین صفحه تنظیمات باشید.

  1. هنگامی که پیغام Privacy Policy ظاهر می‌شود روی گزینه Accept بزنید تا عملیات پردازش شروع شود.
  2. در مرحله بعدی روی Created bug report که در نوار Notification قرار گرفته بزنید تا گزارش‌های به دست آمده را دانلود کنید.
  3. بخش File Manager گوشی را باز کرده و به بخش MIUI > debug log بروید. در این بخش فایل فشرده bug report را از حالت فشرده خارج کنید.
  4. پوشه‌ای که از حالت فشرده خارج کردید را باز کنید و سپس اگر فایل فشرده دیگری نیز وجود داشت آن را از حالت فشرده خارج کنید.
  5. پوشه‌هایی را که از حالت فشرده خارج کردید بگردید و از بین آن‌ها پوشه bug report را پیدا کرده و باز کنید.
  6. برای پیدا کردن اشکالات باتری و وضعیت آن از بخش جست و جو عبارت Battery Capacity را سرچ کنید.

نکته:

برای دریافت سلامت باتری، ظرفیت باتری گزارش اشکال (Bug report) را بر ظرفیت باتری اعلام شده توسط سازنده تقسیم کنید. جواب را در 100 ضرب کنید تا درصد سلامت باتری آن را بدست آورید.

مطلبی پراستفاده برای شیائومی داران!
ترفندهای گوشی شیائومی

۳. تست باتری اندروید برای شیائومی با استفاده از Engineering Menu

در صورتی که پس از تست‌های فوق همچنان به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می‌توانید از موارد زیر کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات دقیق باتری در برخی از دستگاه‌های اندرویدی می‌توانید به منوی مهندسی (Engineering Menu) دسترسی پیدا کنید. این منو اطلاعات فنی زیادی در مورد سخت افزار و نرم افزار به شما ارائه می‌دهد. در این بخش، نحوه دسترسی به منوی مهندسی و استفاده از آن برای دستیابی به جزئیات مورد نیاز را توضیح خواهیم داد.

  1. برای دسترسی به منوی مهندسی برای دریافت اطلاعات کمال از چرخه شارژ و باتری، کد * # * # 6485 # * # * را در شماره گیر گوشی شیائومی وارد کنید.
  2. در پنجره جدید طیفی از جزئیات فنی در مورد وضعیت باتری در اختیارتان قرار می‌گیرد. مهمترین اطلاعات قرار گرفته در این بخش عبارتند از:

تست سلامت باتری گوشی شیائومی با کد دستوری

MB_06: وضعیت باتری را به زبان انگلیسی با رتبه بندی ارائه می‌دهد که نشان دهنده وضعیت مثبت است.

MF_02: تعداد چرخه باتری یا تعداد دفعاتی که باتری از زمان استفاده اولیه شارژ شده است را نشان می‌دهد.

MF_00: مقاومت باتری داخلی گوشی را نشان می‌دهد.

MF_06: این قسمت ظرفیت کارخانه یا ظرفیت اصلی را که سازنده گوشی اعلام کرده است نمایش می‌دهد.

MF_05: اطلاعات نمایش داده شده در این بخش بیانگر ظرفیت فعلی باتری گوشی شما است.

نکته:

در صورتی که همه کدهای فوق در اختیارتان قرار نگرفت جای نگرانی وجود ندارد و در برخی گوشی‌ها تمامی کدها نمایش داده نمی‌شوند.

با خرید هندزفری شیائومی، گوشی خود را تجهیز کنید.

استفاده از برنامه‌های جانبی برای اطلاع از سلامت باتری گوشی شیائومی

چگونه سلامت باتری شیائومی را چک کنیم

در صورتی که هر یک از موارد فوق برایتان کاربردی نبود و به آن دسترسی نداشتید می‌توانید از برنامه‌های جانبی کمک بگیرید. یکی از برنامه‌های پر کاربرد و پر طرفدار در این زمینه Dr.Fone است که درباره عملکرد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. با استفاده از این برنامه می‌توانید اطلاعات دقیق و مفیدی درباره وضعیت شارژ، دمای گوشی، عمر باتری، سلامت باتری و برخی معیارهای دیگر به دست آورید. با چند مرحله ساده می‌توانید تمام اطلاعاتی را که برای ارزیابی سلامت باتری دستگاه و وضعیت گوشی خود نیاز دارید به دست آورید. با به دست آوردن این اطلاعات می‌توانید تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد نحوه بهینه سازی عملکرد دستگاه خود بگیرید.

  1. برنامه Fone را دانلود و نصب کنید.

توجه داشته باشید که این برنامه برای ویندوز است و با تمامی نسخه‌های ویندوز 7 به بالا و مک سازگاری دارد.

  1. برنامه را در کامپیوتر اجرا کنید و سپس از طریق منوی قرار گرفته در سمت چپ به مسیر My Device > Disconnected بروید.
  2. برای اتصال گوشی شیائومی به کامپیوتر دو گزینه دارید: می‌توانید از کابل USB یا اتصال بی سیم استفاده کنید. هرکدام از این موارد که برایتان راحت‌تر است را انتخاب کنید و دستورالعمل‌های درون برنامه را دنبال کنید تا اتصال بین گوشی و کامپیوتر برقرار شود.
  3. هنگامی که گوشی را با موفقیت به کامپیوتر وصل کردید می‌توانید به اطلاعات زیادی در مورد وضعیت کلی دستگاه و مشخصات کلیدی؛ از جمله نسخه، شماره سریال و ظرفیت هارد دیسک دسترسی داشته باشید.
  4. برای دریافت اطلاعات بیشتر روی Device Details در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  5. با زدن روی گزینه فوق می‌توانید داده‌های مهم مربوط به باتری، از جمله دمای فعلی باتری، وضعیت باتری و سلامت کلی دستگاه خود را مشاهده کنید.

پیشنهاد مطالعه:
گوشی گیمینگ شیائومی

جمع‌بندی

گرفتن تست سلامت باتری گوشی به صورت منظم نه تنها برای گوشی‌های شیائومی بلکه برای سایر دستگاه‌ها برای اطلاع از عملکرد و بهبود طول عمر باتری ضروری است. شناسایی و رفع مشکلات باتری در مراحل اولیه می‌تواند در درازمدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما شود. در این محتوا تمامی روش‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به وضعیت سلامت باتری گوشی شیائومی دسترسی داشته باشید را به صورت کامل توضیح دادیم. در صورت سوال یا بروز مشکل می‌توانید از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

بهترین درصد سلامت باتری چیست؟

بهترین درصد سلامت باتری 80 درصد است و بهتر است در صورتی که سلامت باتری گوشی زیر به زیر 80 رسیده آن را تعویض کنید.

نشانه‌های خراب بودن باتری کدامند؟

در صورتی که گوشی شما بیش از حد باتری خالی می‌کند یا برای شارژ کردن آن زمانی بیش‌تر از حالت عادی صرف می‌کنید بهتر است سلامت آن را چک کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض آن کنید.


ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها


بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *