• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

فهرست مطالب

1

از سالیان دور در خانه‌های خود برای خنک کردن محیط از پنکه استفاده کرده‌ایم و همگی به خوبی با نحوه کار این محصول آشنا هستیم. پنکه‌ها ولی برعکس تصور کلی تنها برای خنک کردن محیط نیستند و از آن‌ها می‌توان برای گرم کردن محیط هم استفاده کرد. به چنین محصولی پنکه حرارتی یا گرمایشی می‌گویند اما در عمل پنکه حرارتی چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

انواع پنکه را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید پنکه

پنکه حرارتی چیست؟

نحوه کار کلی پنکه این است که هوا را به گردش درمی‌آورد و با ایجاد باد سعی می‌کند محیط را خنک‌تر کند. پنکه‌های حرارتی هم عملکرد مشابهی دارند اما با این تفاوت که گرمای تولید شده را در محیط پخش می‌کنند. به نوعی عملکرد پنکه‌های حرارتی را می‌توانیم مانند بخاری‌های برقی بدانیم؛ چرا که المنت‌ها گرما تولید می‌کنند و پنکه این گرما را در محیط به گردش درمی‌آورد.

مزیت پنکه‌های گرمایشی چیست؟

یکی از مشکلات بخاری‌ برقی این است که تنها می‌توانند مقابل خود را گرم کنند و این اتفاق گاهی باعث می‌شود وسایل مقابل بخاری بیش از حد گرم شود و حتی بسوزد. این پنکه‌های حرارتی اما چنین مشکلی ندارند و هم باعث گرم شدن وسایل نمی‌شوند و هم گرما را به خوبی پخش می‌کنند. مزیت دیگر این محصولات اندازه کوچک‌تر آن‌ها به نسبت‌ بخاری‌های معمول است. این محصولات دقیقا مانند پنکه یک پایه کوچک دارند و عملا فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

مصرف برق پنکه حرارتی

انواع پنکه های گرمایشی

شما می‌توانید این پنکه‌ها را در مدل‌های مختلفی خریداری کنید. دقیقا مانند پنکه‌های معمول این محصولات نیز در مدل‌های پنکه رومیزی، ایستاده، دیواری و با اندازه‌های مختلف قابل خرید هستند. به غیر از این موضوع شما می‌توانید پنکه‌های حرارتی را در دو حالت المنت و هالوژنی خریداری کنید.

خرید پنکه پایه بلند در تکنولایف: پنکه ایستاده

مصرف برق پنکه حرارتی چگونه است؟

محصولات برقی مختلف با مصرف برق متفاوتی روانه بازار می‌شوند و شما هنگام خرید حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید. در حالت کلی اما مصرف برق این محصولات خیلی زیاد نیست و مخصوصا اگر مدلی کم‌مصرف خریداری کنید خیالتان از بابت مصرف برق راحت خواهد بود.

جمع بندی

در این مطلب با پنکه‌ حرارتی و انواع آن آشنا شدیم و نحوه کار و همچنین مزیت‌های این محصول را با هم مرور کردیم.

پنکه حرارتی چیست؟ پنکه حرارتی در واقع همان بخاری برقی است و توسط المنت یا هالوژن گرما تولید می‌کند و دقیقا مانند یک پنکه این گرما را در محیط به گردش درمی‌آورد.

چرا پنکه حرارتی بخریم؟ این محصول در مقایسه با بخاری برقی فضای کمتری را اشغال می‌کند و همچنین به دلیل گردش گرما در خانه بهتر محیط را شامل می‌شود.


ads

بهترین مدل لپ تاپی که در بازار ایران می‌توانید تهیه کنید، کدام است؟


بهترین لپ تاپ های بازار فروردین 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *