• تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب
تحلیل مبتکرانه
  • تلفن09193375082
  • ایمیلinfo@innobenchmark.ir
  • آدرستهران ، قیطریه ، دفتر سایت تحلیل مبتکرانه
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

گوشی موتورولا بهتر است یا سامسونگ؟

فهرست مطالب

در بازار ایران قیمت گوشی بسیار متنوع است و برندهای فراوانی هم در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ از اپل و سامسونگ گرفته تا شیائومی، هواوی، آنر، موتورولا، نوکیا و بسیاری از سازندگان دیگر.

گوشی‌های سامسونگ جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار هستند و دو سالی است که گوشی‌های برند موتورولا نیز به صورت گسترده به ایران وارد می‌شوند. به همین جهت در این مطلب تصمیم گرفتیم تا به مقایسه گوشی موتورولا و سامسونگ بپردازیم و توضیح دهیم که در هر زمینه کدام برند موفق‌تر عمل می‌کند.

قیمت گوشی بهتر از هر جا! برای خرید گوشی، روی تکنولایف حساب باز کنید

توضیح چند نکته مهم

پیش از پرداختن به مطلب بد نیست چند نکته مهم را با هم مرور کنیم.

  • درست است که اصالت برند موتورولا آمریکایی است، اما در سال ۲۰۱۴ شرکت لنوو این کمپانی را خریداری کرد تا عملا بتوانیم این شرکت را چینی بدانیم.
  • اکثر توضیحات در مورد بازه قیمتی ۵ الی ۲۵ میلیون گفته می‌شود؛ چرا که پرچمداران موتورولا کمتر در ایران موجود می‌شوند و در برابر پرچمداران سامسونگ نیز خیلی حرفی برای گفتن ندارند.
  • ما در هر بخش دو برند را مقایسه می‌کنیم اما در نظر داشته باشید که این مقایسه کلی است و امکان دارد که مثلا با وجود برتری کلی سامسونگ در بخش دوربین‌ها، یک گوشی از موتورولا در بازه قیمتی خاصی، دوربین‌های بهتری داشته باشد. پس حتما مدل‌ها را به شکل دقیق مورد بررسی قرار دهید.

مقایسه گوشی سامسونگ و موتورولا از لحاظ کیفیت ساخت

مقایسه دو برند سامسونگ و موتورولا را از بخش کیفیت ساخت و طراحی آغاز می‌کنیم، جایی که سازنده کره‌ای تا چند سال قبل خیلی حرفی برای گفتن نداشت و گوشی‌هایی با طراحی قدیمی و کیفیت ساخت پلاستیکی و کاملا معمولی را روانه بازار می‌کرد، اما این روند طی دو یا سه سال اخیر به کل تغییر کرده و سامسونگ حالا حتی میان‌رده‌ای مانند گلکسی A55 را نیز با ترکیب شیشه و فلز روانه بازار می‌کند.

گلکسی A55

گلکسی A55

گوشی‌ های سامسونگ طراحی بروز و مدرنی هم دارند و اکثر میان‌رده‌ها شبیه به گوشی‌های پرچمدار این برند طراحی می‌شوند. در سوی دیگر شرکت موتورولا نیز گوشی‌های زیبا و با کیفیتی تولید می‌کند. برای نمونه اگر نگاهی به موتورولا اج ۴۰ داشته باشیم، این محصول با بدنه چرمی و فریم آلومینیومی ساخته شده و کیفیت بالایی هم دارد.

موتورولا اج 40

موتورولا اج 40

یکی از برتری‌های اصلی موتورولا نسبت به سامسونگ در این بخش را می‌توان ارگونومی بهتر و ظرافت بیشتر گوشی‌ها به حساب ‌آورد؛ چرا که گوشی‌های موتورولا عموما وزن و ضخامت کمتری دارند.

در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا گوشی مورد نظر خود را به‌راحتی پیدا کنید:
بهترین گوشی تا ۲۵ میلیون تومان

مقایسه گوشی سامسونگ و موتورولا از لحاظ نمایشگر

احتمالا این جمله را شنیده‌اید که گوشی‌های سامسونگ دارای نمایشگرهای بسیار باکیفیت هستند و در عمل هم این گفته در مورد اکثر مدل‌های این برند صادق است. در سوی دیگر موتورولا نیز برای گوشی‌های میان‌رده خود نمایشگرهای جذابی در نظر می‌گیرد که حتی از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

ایرادی که در این بخش می‌توان به اکثر گوشی‌های سامسونگ وارد کرد، حاشیه‌های ضخیم اطراف نمایشگر است که باعث می‌شود نسبت صفحه نمایش به بدنه به حدود ۸۲ یا ۸۳ درصد کاهش پیدا کند. این ایراد گوشی‌های سامسونگ در مورد گوشی‌های موتورولا به یک نقطه قوت تبدیل می‌شود؛ چرا که اکثر گوشی‌های این سازنده چینی با حاشیه‌های بسیار کم روانه بازار می‌شوند، تا جایی که برخی مدل‌ها حتی نسبت نمایشگر به بدنه‌‌ی بالای ۹۰ درصد را ارائه می‌کنند.

گلکسی a54

حاشیه‌های زخیم اطراف نمایشگر

اگر به بهترین گوشی موتورولا تا 10 میلیون یعنی موتو G54 نگاهی داشته باشیم و آن را در کنار گلکسی A24 قرار دهیم به وضوح متوجه خواهیم شد که برتری با برند سامسونگ است. شرکت سامسونگ امسال حتی در گوشی اقتصادی مثل گلکسی A15 نیز از پنل OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده کرد تا هیچ حرفی را برای گفتن باقی نماند.

در کل بهتر است دو مدل را در زمینه نمایشگر با هم مقایسه کنید ولی می‌توان ادعا کرد که در نهایت سازنده کره‌ای برتری دارد.

مقایسه گوشی سامسونگ و موتورولا از لحاظ نرم افزار

فارغ از این که بهترین گوشی موتورولا در ایران کدام مدل است، این گوشی‌ها فاقد رابط کاربری اختصاصی هستند و تجربه‌ای بسیار نزدیک به اندروید خالص گوشی‌های پیکسل گوگل را ارائه می‌کنند. این ویژگی یکی از جذابیت‌های گوشی‌های موتورولا به حساب می‌آید؛ زیرا سادگی و مینیمال بودن اندروید خام تا قابلیت‌های کاربردی این شرکت چینی ترکیب می‌شود تا تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیار قرار دهد.

مقایسه گوشی سامسونگ و موتورولا از لحاظ نرم افزار

رابط کاربری one ui 6 سامسونگ

در سوی دیگر، جدا از این که قیمت گوشی سامسونگ مورد نظر شما چقدر باشد، شما این گوشی‌ها را همراه با رابط کاربری One UI بر پایه اندروید دریافت می‌کنید. رابط کاربری One UI 6 جدیدترین نسخه از شرکت سامسونگ است و به قدری کامل و جذاب شده که می‌توان آن را یکی از بهترین‌های دنیای اندروید و شاید بهترین در دنیای اندروید به حساب آورد.

موضوع مهم دیگری که در این بخش باید مورد بررسی قرار بگیرد، مدت زمان پشتیبانی گوشی‌ها توسط شرکت‌های سازنده است، جایی که عملا موتورولا هیچ حرفی در برابر سامسونگ نخواهد داشت؛ چرا که این شرکت کره‌ای برای میان‌رده‌های خود نیز تا ۴ سال آپدیت نرم افزاری و تا ۵ سال آپدیت امنیتی عرضه می‌کند، در حالی که Motorola نهایتا تا ۱ یا ۲ سال آپدیت نرم افزاری و تا ۲ یا ۳ سال آپدیت امنیتی برای گوشی‌های خود عرضه کند.

پس انتخاب برند برتر از نظر OS یا همان سیستم عامل و بخش نرم افزار را به خود شما واگذار می‌کنیم، اما نکته واضح این است که سامسونگ از نظر پشتیبانی نرم افزاری بسیار بهتر از موتورولا عمل می‌کند.

مقایسه گوشی سامسونگ و موتورولا از لحاظ سخت افزار

در بخش سخت افزار گوشی موتورولا بهتر است یا سامسونگ؟ پاسخ به این سوال کار ساده‌ای نیست و نمی‌توان پاسخی قطعا به آن داد. در واقع شما برای سنجش این که بین دو گوشی کدام مدل سخت افزار قوی‌تری دارد باید تراشه آن‌ها را با هم مقایسه کنید و نمی‌توان ادعا کرد که یک برند به طور کلی عملکرد بهتری دارد.

قیمت گوشی موتورولا و سامسونگ نقش بسیار مهمی در تعیین توان سخت افزاری آن‌ها دارد و عموما هرچقدر گوشی گران‌تر باشد قدرت سخت افزاری آن نیز بیشتر است، مگر این که شرکت سازنده مدل به‌خصوصی را با اولویت توان پردازشی و گرافیکی روانه بازار کرده باشد.

برای مشاهده قیمت گوشی موتورولا و خرید، وارد صفحه مربوطه در فروشگاه تکنولایف شوید.

مقایسه گوشی سامسونگ و موتورولا از لحاظ دوربین

در دنیای امروز گوشی‌های هوشمند، اگر مدلی می‌خواهد جزو بهترین گوشی های میان رده یا حتی بهترین پرچمداران قرار بگیرد، باید حتما سیستم دوربین قوی داشته باشد و بتوان عکس‌ و فیلم‌های باکیفیتی به ثبت برساند. در این زمینه قطعا برتری با گوشی‌های برند سامسونگ است و اکثر محصولات این سازنده کره‌ای بهتر از نماینده‌های موتورولا عمل می‌کنند.

مقایسه گوشی سامسونگ و موتورولا از لحاظ دوربین

دوربین‌های گلکسی A55

سامسونگ طی چند سال اخیر تا حد خوبی گوشی‌های خود را از نظر کیفیت دوربین بهبود داده و حالا حتی مدل اقتصادی مثل گلکسی A15 نیز می‌تواند عکس‌های باکیفیت و جذابی به ثبت برساند. گوشی‌های موتورولا نیز دوربین‌های خوبی دارند ولی نمی‌توانند به خوبی کهکشانی‌های کره‌ای عمل کنند.

برای مثال با وجود این که گلکسی A54 بهترین گوشی سامسونگ در ایران نیست اما باز هم به عنوان یک میان‌رده توانایی بسیار خوبی در عکاسی و فیلم‌برداری دارد.

بررسی گوشی اقتصادی جدید سامسونگ را از دست ندهید:
بررسی A15

مقایسه گوشی سامسونگ و موتورولا از لحاظ باتری

شرکت سامسونگ به کمک بهبودهای نرم افزاری و بهینه کردن رابط کاربری One UI موفق شده تا از نظر دوام باتری به یکی از بهترین برندهای بازار تبدیل شود و تقریبا تمام گوشی‌های این سازنده کره‌ای شارژدهی خوبی را ارائه می‌کنند. برای نمونه اگر نگاهی به بهترین گوشی تا 10 میلیون داشته باشیم، گلکسی A34 شارژدهی بسیار عالی دارد و اگر به سراغ گوشی‌های پرچمدار برویم S23 و S24 اولترا بسیار خوب عمل می‌کنند.

گوشی‌های موتورولا نیز در برخی از مدل‌ها شارژدهی خوبی را ارائه می‌کنند ولی اگر بخواهیم به طور کلی دو برند را با هم مقایسه کنیم قطعا برنده سامسونگ خواهد بود.

مقایسه گوشی سامسونگ و موتورولا از لحاظ قیمت و ارزش خرید

بدون شک تنوع گوشی‌های سامسونگ در بازار ایران بسیار بیشتر از گوشی‌های موتورولا است؛ چرا که شما با بودجه ۳ الی ۸۰ میلیونی می‌توانید به سراغ این سازنده کره‌ای بروید ولی گوشی‌های موتورولا عموما در بازه قیمتی ۳ الی ۲۵ میلیون در ایران موجود می‌شوند. پس طبیعتا حق انتخاب در بین گوشی‌های سامسونگ برای شما بیشتر است.

موتورولا بخریم یا سامسونگ؟

موتورولا بخریم یا سامسونگ؟

همچنین گوشی‌های سامسونگ به دلیل داشتن برتری در اکثر بخش‌ها و پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تر به نظر می‌رسد که انتخاب مناسب‌تری باشند و ارزش خرید بالاتری را ارائه کنند. اگر هنوز هم تصمیم شما بر سر انتخاب برند قطعی نشده است شاید پاسخ به این سوال که شیائومی بهتر است یا سامسونگ بتواند کمک کننده باشد.

سوالات متداول

بهترین گوشی سامسونگ تا 10 میلیون کدام است؟ گلکسی A34 و گلکسی A25 را می‌توان بهترین گوشی‌های سامسونگ تا ۱۰ میلیون به حساب آورد.

بهترین گوشی موتورولا تا 10 میلیون کدام است؟ موتورولا موتو G84 را می‌توان بهترین گوشی این سازنده تا ۱۰ میلیون در نظر گرفت.

برند موتورولا بهتر است یا سامسونگ؟ در این مطلب به طور کامل به مقایسه دو برند سامسونگ و موتورولا پرداختیم و اشاره کردیم که هر برند در کدام بخش‌ها برتری دارد.


ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها


بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *